KT HPO - 6. Učka - vrh Vojak

Koordinate: 45.2845, 14.2020
Područje: 10. Istra

Metalni žig obilaznice Oko riječkih baklji zavaren je na metalni stupić učvršćen na grebensku stijenu 40 m iza razgledne kule, uz stazu prema Maloj Učki i Sisolu. Pored metalnog je aluminijski stupić u kojem je gumeni žig Istarskog planinarskog puta (IPP) (slab otisak). Metalni žig Opatijske planinarske obilaznice (OPO) zacementiran je na zapadni ravni kameni zid stuba uz metalni stup na kojem su antene, meteosenzori i kamera. Žig vrha (koje obilaznice?) može se utisnuti i u suvenirnici u kuli u vrijeme kada je otvorena.
Na vrhu nema žiga kontrolne točke HPO-a.
Istarski planinarski put (IPP), Riječka obilaznica, Pl. put Oko riječkih baklji, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, Transverzala Končarevac, Opatijska planinarska obilaznica, Po vrhovima Učke i Ćićarije, Duginih 20, Organizatori dana hrvatskih planinara, 50 godina PD Tuhobić
S kule je otvoren vidik na sve strane. Na zapadnoj strani obzora, od sjeverozapada do juga, proteže se Istra a na njenoj istočnoj obali u smjeru juga je Sisol (835 m). Od SSZ do sjevera je Ćićarija s vrhovima Žbevnica (1014 m), Orljak (1106 m), Županj vrh (1130 m) te Veliki (1272 m) i Mali Planik (1259 m). Na SSI je stožasti Veliki Snežnik (1796 m) u Sloveniji, a nastavno u smjeru kazaljki na satu su hrvatske planine Obruč, Snježnik, Risnjak s prepoznatljivim vrhovima: Obruč (1376 m), Fratar (1353 m), Crni vrh (1336 m), …, Jelenc (1441 m), Planina (1425 m), Guslica (1490m), Snježnik (1505 m), V. i M. Risnjak (1528 m/1434 m) pa bliža Vela Pliš (1141 m) i Tuhobić (1109 m). Na istoku se proteže planinski niz Velike Kapele s Velikim Bitorajem (1386 m) te nastavno u smjeru kazaljka na satu hrbat Bjelolasice (Kula 1534 m i Gomirkovica 1346 m), bliža Viševica (1428 m) i Strilež (1382 m) pa još bliži Medviđak (1027), Kobiljak (1119 m) i Kanculova glava (1120 m) pa Zagradski vrh (1187 m) i iza daleko na IJI obzoru Samarske (1302 m) i Bijele stijene (1335 m) te Velika Javornica (1375 m) i Veliki Smolnik (1279 m). Slijedi Ričičko bilo (1286 m) i Kolovratske stijene (1091 m) te Vršak (1119 m) i Alino (1107 m) i Senjsko Bilo (Jadićeva plan, 1416 m). Na jugoistoku je Sjeverni Velebit s vrhovima Velebitska Plješivica (1653 m), Veliki Zavižan (1676 m), Gromovača (1676 m), Seravski vrh (1662 m), … . U dubini istočnog obzora je Rijeka s Riječkim zaljevom a na moru od istoka do juga su sjevernojadranski otoci: Krk, Rab, Cres i Lošinj te Unije i daleko na obzoru malo zapadnije od juga Istre su Brijuni.
Za dobre vidljivosti daleko na ZSZ i SZ obzoru vidimo Dolomite pa Karnijske Alpe (Italija). A od SZ do SSZ obzorom se protežu Julijske Alpe s uočljivim vrhovima: Kanin 2587 m, Vršić 2541 m, Hudi Vršić 2345 m, … (na SZ) zatim Krn 2244 m, Triglav, 2864 m, Rjavina 2532 m, … (na SSZ). Iza Krna „proviruje“ Mangart (2677 m) a na sjevernom obzoru je Košuta (Košutnikov turn 2133 m). Od SSI do SI obzorom se protežu Kamniško-Savinjske Alpe (Storžić 2132 m, Jezerska Kočna 2540 m, Grintovec 2558 m, Skuta 2532 m).
Prilazi Pp. dom Poklon – Vojak (ili pl. dom Poklon - Vojak po odvojku poučne staze Plas) 1.30 h (1.30 h)
Gostionica Dopolavoro – sedlo pod Vojakom – Vojak (obronkom Plasa) 1.30 h
Mala Učka – sedlo pod Vojakom – Vojak 1 h
(Lovran –) Liganj – Vrata – sedlo pod Vojakom – Vojak 3.30 h
Medveja – Lovranska Draga – Vrata – sedlo pod Vojakom – Vojak 4.30 h
....................................
Pl. dom Poklon - Vojak / odvojak poučne staze Plas Uspon možemo započeti kod pl. doma Poklon odnosno nasuprot doma kod nekoliko drvenih stolova s klupama (početak označen putokaznim pločama, strjelicama smjera i imenom odredišta) ili 40-ak m južnije s prostranog parkirališta. Put u cijelosti vodi po dionici Opatijske pl. obilaznice (OPO) odnosno Riječke pl. obilaznice (RPI). Od parkirališta pl. put vodi kroz visoku bukovu šumu po građenoj (na pojedinim dionicama podzidanoj) i uređenoj stazi kratko po stjenovitom terenu a dalje djelomice obraslom travom uspinjući se ponegdje i po serpentinama do asf. ceste koja vodi prema vrhu. Pl. put prelazi cestu i po nekoliko kamenih stuba ponovno ulazi u šumu (prijelazi označeni drvenim putokazima) i dalje po stazi do vlake i po njoj do ponovnog (drugog) izlaza na asfaltnu cestu. Prelazi ju i nastavlja po uređenoj stazi do trećeg prelaza ceste. Put i dalje vodi po stazi uspinjući se gdjegdje po serpentinama, zatim prolazi mimo izvora s pitkom vodom i nastavlja po građenoj stazi po stjenovitom terenu a djelomice obraslom travom do raskrižja pl. putova. Desno (prema zapadu) odvaja se Poučna staza Plas* (označeno putokaznom pločom). Pravo (prema jugu) mimo drvenog stola s klupama i obavijesnih ploča pl. put vodi dalje po uređenoj stazi do četvrtog izlaska na cestu. Kratko po njoj do oštrog lijevog zavoja i raskrižja pl. putova (s desne strane je veliki stilizirani znak okrugle markacije, obavijesna ploča i drveni stol s klupama). Desno se odvaja Poučna staza Plas a malo dalje na zavoju pl. put skreće sa ceste i nastavlja kroz šumu usporedno s asf. cestom pritom zaobilazi s istočne strane telekomunikacijski objekt. Ubrzo pl. put ponovno izlazi na cestu i kratko po njoj mimo ulaza u objekt (desno) i parkirališta (lijevo) nastavlja po popločenoj stazi uz stjenoviti vršni greben do kule.
*Od raskrižja pl. putova odvaja se desno (prema zapadu) uređena staza Poučna staza Plas (označeno putokaznom i obavijesnom pločom). Staza vodi kroz visoku bukovu šumu spuštajući se do kratkog odvojka koji vodi do Jame uz koju je ograda i obavijesne ploče. Dalje staza vodi prema sjeveru uspinjući se do odvojka koji vodi na vrh Plas. Zatim nastavlja po luku prema jugu do ograđenog vidikovca s obavijesnim pločama i stotinjak metara dalje do stjenovitog grebena koji strmo pada na zapadnu stranu prema unutrašnjosti Istre. Nastavno staza vodi kroz šumu uspinjući se uz istočni rub grebena mimo obavijesnih ploča, drvenog stola s klupama i odvojcima kratkih prilaza do ograđenih vidikovaca i dalje oštrije se uspinjući do neimenovanog premda samo pedesetak metara nižeg vrha (1352 m) od Vojaka. Otuda staza kratko vodi po vlaki spuštajući se do asfaltne ceste i raskrižja pl. putova (označeno putokaznim i obavijesnim pločama).
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Pl. dom Poklon - Vojak / odvojak poučne staze Plas (3,8 km / 1,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je proširenje/parkiralište uz telekomunikacijski toranj i radar za nadzor zračnog prometa koji se nalaze nedaleko vrha. Do telekomunikacijskog tornja vodi asfaltna cesta, odvojak sa ceste Vranja - Veprinac (stara cesta preko Učke) kod zaselka Peruč odnosno prije restorana Dopolarovo.
Do parkirališta se može kombijem i minibusom.