KT HPO - 5. Učka - vrh Knezgrad

Područje: 10. Istra

Metalni stupić sa HPS-ovim žigom učvršćen je za stijenu na sjevernom rubu male vršne zaravni.
Knezgrad nije KT drugih obilaznica
Na maloj vršnoj zaravni obrasloj travom postavljen je drevni stol i klupe između četiri kameno-betonska podesta za noseće stupove nekadašnje drvene razgledne piramide. Zaravan je okružena crnogoričnom šumom s rijetkim  stablima cera a vidik je djelomice otvoren samo prema istoku na Rijeku, otoke Krk i Cres.
Prilazi Tuliševica (iznad Oraja) – Knezgrad 45 min
Tuliševica (središte) – Knezgrad 50 min
................................................
prijevoj iza Tuliševice - vidikovac Šipičina - Knezgrad 40 min Uspon započinje 30 m iza proširenja u smjeru Lovranske Drage na desnom odvojku šumske ceste (početak označen planinarskim i biciklističkim putokazom, okrugla markacija je nešto dalje na stijeni). Put u početku (oko 100 m) vodi po asfaltnoj a zatim kratko po makadamskoj šumskoj cesti te skreće lijevo na stazu (označeno strelicom, okruglom markacijom i putokazom). Dvadesetak metara od skretanja put vodi uz lokvicu (s desne strane) oštrije se uspinjući i za 10 min izlazi na kolni šumski put. Nastavlja lijevo po njemu i za 5 min stiže do okretišta ograđenog suhozidom (nekadašnjeg dolca) i kamene kućice nedaleko koje je vidikovac Šipičina. Put prema Knezgradu dalje vodi desno uz suhozid oko okretišta, nakratko po grebenu i uz drugi suhozid umjereno se uspinjući a potom spuštajući do raskrižja s putokazom. Desno prema Tuliševici i vrhu (kraći put) a lijevo prema Vojaku i vrhu (nešto duži put). Taj put dalje nastavlja po umjerenom usponu a zatim po blagom spustu do dolca ograđenog suhozidom u kojem je pojilo za divljač. Nastavno put se ponovno uspinje i ubrzo dolazi do raskrižja na dobroj makadamskoj šumskoj cesti. Put lijevo vodi na Vojak a desno po cesti do sljedećeg raskrižja gdje napušta cestu. Desno nastavlja prema Tuliševici a lijevo prema Knezgradu umjereno se uspinjući i za 5 min stiže na vrh.
prijevoj iza Tuliševice - uz vodospremu - Knezgrad 40 min Uspon započinje 30 m iza proširenja u smjeru Lovranske Drage na desnom odvojku šumske ceste (početak označen planinarskim i biciklističkim putokazom, okrugla markacija je nešto dalje na stijeni). Put u početku vodi po asfaltnoj a zatim po dobroj makadamskoj šumskoj cesti. Potom markirani put skreće lijevo na šumsku stazu (označeno strelicom, okruglom markacijom i putokazom). Nastavno po cesti (iako nije markorano možemo ju iskoristiti za prilaz Knezgradu) put vodi mimo vodospreme Tuliševica do prijelaza pl. puta preko ceste. Lijevo, po markiranoj stazi, put vodi prema vrhu a 30 m dalje s desne strane (drveni putokaz) prilaz je iz Tuliševice. Put prema vrhu umjereno se uspinje do suhozida a dalje nastavlja po oštrijem usponu, prelazi preko šumskog kolnog puta i ubrzo dolazi do raskrižja na dobroj šumskoj cesti. Lijevo (po cesti) vodi prema Vojaku a pravo prema Knezgradu umjereno se uspinjući i za 5 min stiže na vrh.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
prijevoj iza Tuliševice - vidikovac Šipičina - Knezgrad (1,7 km)
prijevoj iza Tuliševice - uz vodospremu - Knezgrad (1,5 km)
Prilaz(i) vozilom  Najbliži prilaz vozilom je prijevoj ceste između Tuliševice i Lovranske Drage, odnosno proširenje na prijevoju kod lijevog odvojka ceste za Oraj oko 400 m iza zadnjih kuća Tuliševice. Do sela Tuliševica vodi asfaltna cesta iz Lovrana. S državne ceste Rijeka-Pula (D66) u Lovranu, 40-ak m prije INA-ine benzinske postaje, odvaja se desno cesta za Liganj, Tuliševicu i L. Dragu. Skretanje je označeno velikom smeđom prometnom putokaznom pločom.