KT HPO - 5. Učka - vrh Knezgrad

Područje: 10. Istra

Metalni stupić sa HPS-ovim žigom učvršćen je za stijenu na sjevernom rubu male vršne zaravni.
Knezgrad nije KT drugih obilaznica
Na maloj vršnoj zaravni obrasloj travom postavljen je drevni stol i klupe između četiri kameno-betonska podesta za noseće stupove nekadašnje drvene razgledne piramide. Zaravan je okružena crnogoričnom šumom s rijetkim  stablima cera a vidik je djelomice otvoren samo prema istoku na Rijeku, otoke Krk i Cres.
Prilazi Tuliševica (iznad Oraja) – Knezgrad 45 min
Tuliševica (središte) – Knezgrad 50 min
................................................
prijevoj iza Tuliševice - Šipičin vrh (vidikovac) - Knezgrad 40 min Uspon možemo započeti na prijevoju iza Tuliševice oko 430 m od zadnje serpentine/kuće. Na prijevoju se lijevo odvaja uža asf. cesta za zaselak Oraji (označeno prometnim znakom). A oko 30-ak m u smjeru Lovranske Drage na desnom odvojku šumskog kolnog puta početak je markiranog pl. puta (pojasna markacija na metalnom stupiću turističkog putokaza a nasuprot na metalnoj ogradi ceste je okrugla markacija, strjelica smjera i natpis vrha). Pl. put u početku (oko 100 m) vodi po uskom asf. kolnom putu a zatim kratko po makadamskom, pa skreće lijevo na šumsku stazu (označeno putokaznom pločom i strelicom smjera i natpisom). Dvadesetak metara od skretanja put vodi mimo lokvice (s desne strane) i uz nekoliko drvenih klupa oštrije se uspinjući do raskrižja pl. putova na vlaki. Pravo put nastavlja prema vrhu a lijevo vodi po vlaki (kolnom putu za terenska vozila) do Šipičinog vrha (označeno strjelicama smjera i natpisima). Ubrzo stiže do okretišta ograđenog suhozidom (nekadašnjeg dolca) i kamene kućice nedaleko koje je na vršnom grebenu geodetski stup i vidikovac. Put prema Knezgradu vodi desno uz suhozid oko okretišta (označeno okruglom markacijom i natpisom na stablu), nakratko po grebenu i ponovo uz suhozid umjereno se uspinjući a potom spuštajući do raskrižja (označeno markacijom raskrižja ali bez putokazne ploče) i 20-ak m niže drugog raskrižja s putokaznom pločom. Od prvog raskrižja pravo put nastavlja prema Vojaku* a desno kratko dolje do drugog raskrižja s putokaznim pločama. Desni odvojak vodi do prijevoja i nastavno do obale a lijevo nastavlja prema Knezgradu i dalje do Lužinskog brega (označeno putokaznim pločama). Pl. put dalje vodi po stazi kroz šumu blago se spuštajući do sljedećeg raskrižja. Desno put vodi prema Tuliševici a lijevo prema Knezgradu i Vojaku (označeno putokaznim pločama). Nastavno put se umjereno uspinje do sljedećeg raskrižja na šumskom makadamskom kolnom putu. Lijevo po kolnom putu nastavlja pl. put prema Babinom skloništu i Vojaku a pravo umjereno se uspinjući kroz šumu vodi na Knezgrad i za 10 min stiže na vrh.
*Taj se pl. put umjereno uspinje a potom blago spušta do dolca ograđenog suhozidom u kojem je pojilo za divljač. Nastavno put se ponovno uspinje do raskrižja na dobrom makadamsko kolnom put. Lijevo pl. put vodi prema Babinom skloništu i Vojaku a desno po kolnom putu do sljedećeg raskrižja s putokaznim pločama. Desno put nastavlja prema prijevoju i Tuliševici a lijevo umjereno se uspinjući vodi na Knezgrad i za 10 min stiže na vrh.
prijevoj iza Tuliševice - uz vodospremu - Knezgrad 40 min Uspon možemo započeti na prijevoju iza Tuliševice oko 430 m od zadnje serpentine/kuće. Na prijevoju se odvaja lijevo (prema istoku) uža asf. cesta za zaselak Oraji (označeno prometnim znakom). A oko 30-ak m u smjeru Lovranske Drage na desnom odvojku šumskog kolnog puta početak je markiranog pl. puta (pojasna markacija na metalnom stupiću turističkog putokaza a nasuprot na metalnoj ogradi ceste je okrugla markacija, strjelica smjera i natpis vrha). Pl. put u početku (oko 100 m) vodi po uskom asf. kolnom putu a zatim po makadamskom i prolazi mimo odvojka pl. puta koji vodi do Šipičinog vrha/vidikovca (označeno putokaznom pločom i strelicom smjera i natpisom). Nastavno pl. put vodi po dobrom makadamskom putu (rijetka markacija na stijenama i stablima) mimo vodospreme Tuliševica i nedaleke kamene kuće (u izgradnji) iza koje je raskrižja pl. putova (prijelaza pl. puta preko kolnog puta). Uz suhozid iza kuće lijevo se odvaja pl. put koji vodi prema Knezgradu (označeno okruglom markacijom s repićem i natpisom na kamenu) a 30 m dalje s desne strane (drveni putokaz) prilaz je iz Tuliševice. Put prema vrhu vodi po šumskoj stazi uz suhozid umjereno se uspinjući a ubrzo po oštrijem usponu, prelazi preko šumskog protupožarnog puta i nastavlja do raskrižja (označeno putokaznom pločom). Lijevi odvojak vodi prema vidikovcu na Šipičinom vrhu i prijevoju a pravo nastavlja do raskrižja na šumskom kolnom putu. Nastavno po kolnom putu (lijevo) vodi pl. put prema Vojaku a pravo prema Knezgradu umjereno se uspinjući i za 10 min stiže na vrh.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
prijevoj iza Tuliševice - vidikovac Šipičina - Knezgrad (1,7 km)
prijevoj iza Tuliševice - uz vodospremu - Knezgrad (1,5 km)
Prilaz(i) vozilom  Najbliži prilaz vozilom je prijevoj ceste između Tuliševice i Lovranske Drage, odnosno proširenje na prijevoju kod lijevog odvojka ceste za Oraj oko 400 m iza zadnjih kuća Tuliševice. Do sela Tuliševica vodi asfaltna cesta iz Lovrana. S državne ceste Rijeka-Pula (D66) u Lovranu, 40-ak m prije INA-ine benzinske postaje, odvaja se desno cesta za Liganj, Tuliševicu i L. Dragu. Skretanje je označeno velikom smeđom prometnom putokaznom pločom.