KT HPO - 4. Pelješac - vrh Sveti Ivan

Područje: 20. Dubrovacko podrucje

Metalni žig HPS-a učvršćen je na gornji dio geodetskoga stupa iznad obavijesne ploče.
...
S malog vršnog grebena otvoren je vidik na sve strane. Od JI do SZ proteže se Pelješac s brojnim vrhovima do dominantnog vrha Sv. Ilija. U dubini podnožja sjeverne padine smjestilo se pitoreskno naselje Žuljana i istoimena uvala. A preko glavnog pelješkoga hrpta otvara se vidik na ušće Neretve i Ploče. Od sjeverozapada do istoka, od vrhova Rilića, Babine gomile, Tmora i Neprobića (iznad Slanog) obzorom dominiraju grebeni hrvatskih i hercegovačkih planina. Na južnom obzoru i otvorenom moru "ispružio" se Mljet. A na zapadnom obzoru je Korčula s brojnim otočićima a nešto južnije (u smjeru JZ) Lastovo.
Prilazi Žuljana (uvala Vučina) - Sv. Ivan 1.15 h
............................
Žuljana (uvala Vučina) - Sv. Ivan 1.15 h Uspon na vrh možemo započeti na malom parkiralištu uz istočnu obalu uvale Vučina na njenom središnjem dijelu. Prilazni put vrhu gotovo u cijelosti vodi po dobrom makadamskom kolnom putu, a zadnjih 300-tinjak m po pl. stazi. Premda je kolni put na nekoliko mjesta djelomice oštećen vododerinama provozan je i za osobna vozila. Od parkirališta kolni put vodi desno mimo uočljive automatizirane obavjesne ploče o indeksu rizika požara raslinja i nastavno do prvog raskrižja na kojem je žuta putokazna ploča (namijenjena pješacima i biciklistima za uspon na vrh Sv. Ivan). Nastavljamo po kolnom putu slijedeći smjer označen na putokazu blago ili umjereno se uspinjući po nekoliko manjih zavoja i serpentina do raskrižja označenog putokaznim pločama. Lijevo dolje put vodi u Putnikoviće, pravo je slijepi put koja vodi u podnožje susjednog vrha Debeli brijeg, a gore desno put vodi do proširenja na sedlu. Otuda uspon nastavljamo po stazi do vršnog grebena na kojem je geodetski stup.
Žuljana (uvala Vučina) - Sv. Ivan (3,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži* preporučeni prilaz osobnim vozilom je prostrano parkiralište uz uvalu Vučina.
*Najbliži prilaz osobnim vozilom je malo sedlo u podnožju vršnog grebena. Do sedla možemo doći iz Žuljana (spomenuto parkiralište kod uvale Vučina) po dobrom i širokom makadamskom kolnom putu. Ili iz Putnikovića, kratko po asfaltnom a zatim po dobrom makadamskom kolnom putu.
Do parkirališta se može kombijem i minibusom. Zbog uskih ulica/cesta u naselju i oko njega ne preporuča se prilaz autobusom. A do sedla samo osobnim i terenskim vozilom.