KT HPO - 1. Pelješac - Zmijino brdo - vrh Sv. Ilija

Područje: 20. Dubrovacko podrucje

Metalni žig HPS-a zacementiran je na vršnu stijenu uz mramornu ploču s imenom pl. društva i visinom vrha. Drugi metalni žig zacementiran je na stijenu sjeveroistočno od vrha i nešto niže. A treći gumeni žig nalazi se u upisnoj kutiji.
Sv. Ilija nije KT drugih obilaznica
S vrha se pružaju prekrasni vidici na sve strane. Na kopnu od sjeverozapada do jugoistoka obzorom dominiraju vrhovi Biokova, Sutvida i Rilića i nastavno preko delte Neretve i Neprobića do Dubrovnika i Sniježnice te Orjena u Crnoj Gori. A za dobre vidljivosti vide se i BiH planine Čvrsnica, Prenj i Velež. Vrh je osobit i po izvanrednom vidiku na otoke Mljet, Korčulu, Lastovo, Vis, Hvar i iza njega dio Brača. A za kristalno čiste atmosfere pogled doseže i do Apenina u Italiji.
Prilazi (Orebić –) Ruskovići – Sv. Ilija 3 h
Bilopolje – Sv. Ilija 2.30 h
​Gornja Nakovana – Sv. Ilija 2 h
......................
Orebić (c. Gospa od Anđela) - Bilopolje - Sv. Ilija 2.30 h Uspon započinje kod parkirališta* iza franjevačkoga samostana i crkve Gospe od Anđela uz lokalnu cestu za za Bilopolje. Početak je označen okruglom markacijom, strijelicom smjera i putokazom postavljenim uz rub odvojka za Gurića Selo i Karmena. Put u početku vodi po asf. cesti do s desne strane prve kuće u Bilopolju, malo uvučene od ceste (oko 700 m). Premda se do tuda može prići vozilom, ne preporuča se zbog zabranjenoga parkiranja na malom privatnom parkiralištu uz cestu. Nastavno put skreće desno prema kući (označeno putokazom i HGSS-ovom obavijesnom pločom) te uz kuću lijevo (okrugla markacija i strijelica na daski naslonjenoj na žičanu ogradu). Put dalje vodi uz vrtove sjeverno od kuća i ubrzo ulazi u crnogoričnu šumu oštro se uspinjući po vododerinama. Izlazi iz šumarka i dalje vodi, umjereno se uspinjući, po nasutom putu prolazeći na oštrom zavoju mimo zapuštene gustijerne. Nakratko put ponovno vodi kroz šumu a iza nje po gornjem rubu malog sipara do odvojka/priključka pl. puta iz Kućišta. Na ovoj dionici uspona, osobito u njegovom gornjem dijelu, pružaju se prekrasni vidici na Korčulanski arhipelag i grad Korčulu. Nastavno nasuti put dalje vodi po zapadnoj padini Vrha M. Kontija ravnomjerno se uspinjući do obrasle visoravni i raskrižja putova (pravo Viganj a desno Sv. Ilija). Nastavlja desno kroz borovu šumu, nakratko izlazi na goli kamenjar a potom ponovno ulazi u mješovitu šumu crnike i bora umjereno se uspinjući do pl. doma. Tu se spaja s putem iz Ruskovića. Od pl. doma put kratko vodi kroz rijetku borovu šumu, a potom oštrije se uspinjući kroz kamenjar i kršku golet, obraslu travom i mediteranskim biljem, do vrha.
*Do spomenutog parkirališta vodi asfaltna cesta iz Orebića. Na oštrom lijevom zavoju u ul. Bana J. Jelačića (D414) odvaja se desno asfaltna cesta 6215 (Šetalište Petra Krešimira IV) za Kućište, Viganj, ... . Nakon 400 m oštro desno odvaja se uža asfaltna cesta koja vodi za Gurića Selo i Karmena ili za Bilopolje (označeno prometnim putokaznim pločama) pritom prolazi mimo groblja, samostana i crkve Gospe od Anđela.
Ruskovići - Sv. Ilija 2.45 h Uspon započinje kod stare kuće u sj. rubnom dijelu Ruskovića oko 50 m od proširenja za parkiranje vozila* uz makadamski put koji vodi u Glabalovo. Na početku markirane pl. staze - građenog puta je HGSS-ova obavijesna ploča a s desne strane na frontalnom zidu kuće početna markacija, naziv vrha i vrijeme hodanja. Građeni put kratko vodi uz suhozid i ulazi u mladu gustu šumu bora i crnike, nastavlja kroz makiju i sitno raslinje. Dalje vodi kroz stjenoviti dio s rjeđim visokim raslinjem i prati strme padine Kabala ravnomjerno se uspinjući. Nastavlja zapadnom stranom usjeka/kanjona između vrhova Kabal i Vižanjica (po čijim zapadnim padinama su brojni sipari). Na toj se dionici puta otvara široki pogled na Orebić i istočni dio Korčule i brojne otočiće ispred njih. Građeni put nastavno zaobilazi u luku Kabal potom skreće lijevo vrlo oštro se uspinjući po serpentinama i ulazi u visoku šumu bora i crnike a potom i mješovitu šumu. Put dalje vodi po brojnim kratkim serpentinama konstantno oštro uspinjući se do izlaska iz šume. Na izlasku kratko vodi siparom s kojeg se otvara veličanstveni pogled na Orebić, istočni dio Korčule i okolnih otočića te na Pelješac prema kopnu. Nakon sipara put vodi preko malog prijevoja JI od vrha Sv. Ilija a neposredno ispod stijena vrha s vidikovcem do nagorene šume crnog bora. Tu malo gubi na visini jer se spušta do visoravni obrasle crnogoričnom šumom i travom (na kojoj možete sresti stado konja). Put zatim vodi mimo izvora i pojilišta za konje a potom se umjereno uspinje do planinarskog doma gdje se spaja s putem iz Orebića. Od pl. doma put kratko vodi kroz rijetku borovu šumu, a potom oštrije se uspinjući kroz kamenjar i kršku golet, obraslu travom i mediteranskim biljem, do vrha.
*Do spomenutog proširenja vodi iz Orebića uža asfaltna cesta Put Ruskovića. Na njenom kraju ispred suhozida su putokazi. Lijevo (prema Karmenu Grgurić Selu) i desno (prema Glabalovu i Stankoviću) odvajaju se kraci makadamske ceste (u tom dijelu betonska podloga). Desni krak vodi mimo stambenog objekta (Ruskovići 16) do lijevog odvojka s proširenjem zaklonjenog obraslim suhozidom (oko 100 m).
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Orebić (Gospa od Anđela) - Bilopolje - Sv. Ilija (6,4 km)
Ruskovići - Sv. Ilija (5,6 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži (preporučeni) prilaz osobnim vozilom, kombijem i minibusom je parkiralište uz crkvu Gospe od Anđela (pored samostana i mjesnog groblja u Karmenu iznad Orebića). Osobnim vozilom je moguće još oko 730 m zapadno od crkve do prve kuće u Bilopolju gdje se desno odvaja markirani put prema vrhu.
ažurirano 30. 9. 2017.
karto izvor(i) HGSS:
SMAND:

360 pogled: s vidikovca oko 300 m JI od vrha Sv. Ilija (30. 9. 2017.)