KT HPO - 2. Sniježnica - Ilijin vrh

Područje: 20. Dubrovacko podrucje

Metalni žig HPS-a uzidan je na vanjski zid kapele, gore desno od ulaznih vrata.
Najviši vrhovi hrvatskih županija
Premda je na vrhu kontejner automatizirane meteorološke postaje a malo zapadnije i komunikacijska antena s vrha se pružaju prekrasni vidici na sve strane. Prema istoku u "susjedstvu" su Velji i Triješnikov vrh i Kišnik, a uz granicu s BiH Kosmač, V. Štedar i Kruševica, a iza granice Veliki i Obli Svitavac, Stirovnik, Visoki brijeg i dr. (sve vrhovi preko 1500 m). Duž crnogorske granice je brdski greben Bjelotina a iza njega duboko u C. Gori visoki Orjen. Dobro se vidi ulaz u Boku Kotorsku a ispred pouotok Prevlaka i Oštro a nastavno Konavle i hrbat koji odvaja polje od obale s najvišim Ilijinim vrhom. Prema jugu nesmetani je pogled na otvoreno more. Na JZ su aerodromaske piste ispred Cavtata, a zapadnije Cavtatska vala i otočići ispred nje Mrkan i Bobra. Zapadnije je Lokrum, Babin kuk i Elafiti, a daleko na obzoru Mljet. Iznad skrivenog Dubrovnika ponosni je Srđ a sjevernije od njega Neprobić. Na sjeveru su susjedna brda oko Kune Konavoske a u pozadini na obzoru vrhovi u Hercegovini.
Prilazi Mihanići - Kuna Konavoska - Sv. Ilija 3 h
Kuna Konavoska - Sv. Ilija 2.30 h
...................................................
Kuna Konavoska - Sv. Ilija 2.30 h Uspon* započinje kod stare kuće s desne strane glavne mjesne ulice oko 95 m od velike obavijesne ploče s kartom i brojnim informacijama na ulazu u Kunu Konavosku. Markirani put vrlo kratko vodi između kuće i suhozida (s markacijama) do izlaska na građeni austrougarski put i u cijelosti vodi po njemu ravnomjerno se uspinjući do vrha. Nastavno put vodi mimo drvenog križa (s natpisom Mudrost) i obavijesne ploče o domicilnoj flori i fauni. Dalje vodi uz suhozide i vrtove (s lijeve strane) do druge obavijesne ploče i, nasuprot nje, lokve s tri kamena korita koja i danas služe za napajanje stoke. Ubrzo iza lokve put dva puta prelazi suhozid i nastavno vodi do drugog križa (s natpisom Razum), skreće desno i vodi do trećeg križa (s natpisom Savjet) zapadno od Veljeg brda a na početku male travnate visoravni s ograđenim kraškim poljima (i danas se koriste za ispašu stoke i sijeno). Put dalje vodi uz suhozide sjevernom stranom visoravni potom ulazi u visoku makiju i po oštrom zavoju skreće SZ, prelazi raskrižje (desni odvojak vodi prema kraškim poljima V. i M. Orah) i nastavlja do sljedećeg raskrižja. Desni odvojak spušta se u malo kraško polje a put nastavno vodi lijevo do četvrtog križa (s natpisom Jakost). Nakon križa put se nakratko blago spušta a potom ravnomjerno uspinje do petog (s natpisom Znanje), šestog (s natpisom Pobožnost) i na sedlu ispod vrha sedmog križa (s natpisom Strah Božji). Ubrzo stiže do raskrižja nedaleko vrha, odnosno puta iz Dube i Šilješca, i za nekoliko minuta stiže na vrh.
*Uspon prema vrhu možemo započeti i kod pl. doma na kraju naselja.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Kuna Konavoska - Sv. Ilija (4,9 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom, kombijem, minibusom i autobusom je proširenje uz obavijesnu ploču na početku Kune Konavoske. Osobnim vozilom se može do pl. doma (bivša škola) na kraju naselja.
ažurirano 27. 9. 2017.
karto izvor(i)

Fotosfera

• Miljenko - Nov. 4, 2022, 12:31 p.m.

Kratak dodatak , uspon do vrha traje 2,30 h. a ne kako je u selu Kuna naznačeno.

• Miljenko - Nov. 4, 2022, 10:23 a.m.

Bili smo 20.10.2022 i mala pomoć budućim planinarima . Auto možete parkirati na raskrsnici ispod paninarskog doma u Kuni.Mještani su nam rekli da staza koja je označena strelicom i oznakom da vrha 1:30 minuta na početku nije prohodna i da se trebamo skrenuti sa ceste kod prijevoja u prolaz između dvije kuće ( jedna ima željezni stup koji ja povezan za kat) kroz prolaz skrenuti desno ( mi smo skrenuli lijevo i došli smo do puta ali je staza zarasla) i stazom doći na građeni put koji vodi do vrha. Markacije su loše ima na zidu ali se vidi kad se vračate.Kod tri kamena korita loše je markirano za nastavak puta po izgrađenom putu, vidljiva je markacija na početku za kraticu koja je dalje loše markirana i malo teža za uspon .

• wukonja - Sept. 11, 2017, 11:07 p.m.

Vozilom se bez problema može strmom asfaltiranom cestom punom serpentina prići pitoresknom selu Kuna. Prema markaciji je od ondje do vrha 1:30 minuta. Za uspon postoje dva puta, jedan je građeni kolski put koji je izvrsno markiran i kojim se laganim usponom može doći do vrha. Drugi put je strmija planinarska staza koja u nekoliko navrata krati građeni put. Markacije na strmijem putu su u vrlo lošem stanju i mjestimice su potpuno izblijedile, a na nekoliko mjesta je novim i jasnim markacijama naglašeno kako je potrebno ići duljim i blažim putem. Strmiji put kraći je nekakvih kilometar, ali zbog strmijeg uspona vam neće značajno uštedjeti vrijeme. Oba se puta međusobno vide i više puta se susreću pa ih je moguće i kombinirati. Putem se pružaju prekrasni vidici na elafite, Konavle, dubrovačke, crnogorskei hercegovačke planine. Uz kolski put nalazi se sedam križeva na kojima su napisane različite vrline. Vrh pruža prekrasne vidike, ali je na njemu meteorološka postaja i različita oprema koja umanjuje doživljaj. Desetak metara ispod vrha s južne strane se nalazi kapelica i pored nje planinarska klupica i betonski stol.