KT HPO - 3. Rujnica - vrh Babina gomila

Područje: 20. Dubrovacko podrucje

Žig HPO
Metalni žig zacementiran je na stijenu uz pl. put 10-ak m jugoistočno od geodetskog stupa.
Babina gomila nije KT nijedne obilaznica osim HPO-a
Premda vrh Babine gomile nije osobito visok, s njega se pružaju prekrasni vidici na sve strane. Na zapadnom i sjeverozapadnom obzoru su Rilički vrhovi, Sutvid, vrhovi Biokova, Mihovil i Matokit te Kamešnica. Dalje u zaleđu vide se BiH planine Vran, Čvrsnica, Prenj i Velež. U hrvatskom zaleđu zapadno od Metkovića i Vida brojna su Novoselska naselja. U istočnom i jugoistočnom smjeru, daleko na obzoru za dobre vidljivosti vidimo vrhove Durmitora i Orijena. Osobit je pogled prema moru (jugu i jugozapadu) na Opuzen, deltu Neretve i Ploče. Zatim na Pelješac a iza njega na dio Mljeta i Korčule, te najistočniji dio Hvara a iza njega i dio Visa.
Prilazi Desne – Babina gomila 3 h
​Orapak – Babina gomila 3 h
............................................
zaselak Šišin - Babina gomila 2.20 h (zapadni prilaz) U zaselku Šišin kod kapelice Gospe od Zdravlja skrenuti lijevo na makadamsku cestu. Na stijeni s druge strane makadamske ceste (a nasuprot kapelice) naziv je i početna markacija pl. puta. Put vodi po cesti do raskrižja (oko 850 m), nastavlja lijevo po odvojku ravnomjerno se uspinjući do prvog (desnog) a ubrzo do drugog (lijevog) zavoja iza kojeg prolazi pored zgrade mjesnog vodovoda i nastavno do trećeg (desnog) zavoja. Iza njega još oko 200 m put vodi po cesti do ruba crnogorične šume odnosno do lijevog  skretanja označenog usporednom (koja se lomi pod kutom u smjeru skretanja) i kružnom markacijom na rubnom kamenu. Do tuda se može prići vozilom i skratiti vrijeme hodanja i izbjeći hodanje po makadamskoj cesti (oko 950 m). Nakon napuštanja makadamske ceste pl. put vodi po kršu obraslom niskom makijom blago se uspinjući prema sedlu između vrha Ilica i Babine gomile. Kako se približavamo sedlu uspon je oštriji a teren obrašteniji makijom, visokom planikom i crnikom i rijetkim borovima. Neposredno nakon sedla je raskrižje (označeno usporednom markacijom), pl. put izlazi na širi i uređeni put tzv. Ruski put, koji lijevo vodi još oko 300 m i završava kod ostataka nekadašnje vojarne pod vrhom Ilica. Nastavljamo desno po Ruskom putu oko 15 minuta gdje se desno odvaja put na zapadni hrbat (označen usporednom markacijom raskrižja) a nastavno i za vrh Babine gomile. Ruski put dalje vodi sjevernom padinom i zaobilazi Babinu gomilu. Put prema hrptu oštro se uspinje i za 20 minuta izlazi na hrbat i po njemu, blago se uspinjući, vodi do vrha.
stare Desne (c. Sv. Nikole) - Babina gomila 2.30 h (istočni prilaz) Markirani put počinje kod zgrade bivše škole u Desnama i vodi po nešto strmijoj makadamskoj cesti koja kod ulaza u ekološki nasad maslina ograđen kamenim zidom i visokom žičanom ogradom (oko 400 m od bivše škole) izlazi na cestu iz Šišina.  Na kamenom zidu kod ulaza u maslinik je okrugla markacija s dodatnim crtama smjera. Nastavljamo desno po cesti još oko 250 m do crkvice Sv. Nikole. Do tuda se može prići vozilom i skratiti vrijeme hodanja (oko 20 minuta) pa brojni planinari uspon započinju kod spomenute crkvice u starom selu (Kuće). Tridesetak metara od crkvice je okrugla markacija s dodatnim crtama smjera (slabo uočljiva na stijeni pri tlu a nasuprot zida ruševne kuće obrasle bršljanom). Tu ustvari počinje uspon na sedlo između Velike i Male Rujnice po Ruskom putu (Runjičkom putu). Građeni i uhodani put kratko vodi između ruševnih kuća, kroz maslinike i uz suhozide zatim izlazi na krševitu južnu padinu V. Rujnice, prolazi pored lovačke čeke (s lijeve strane) i nastavlja do sedla Prolog gdje je kapelica s Gospinim kipom (Vigura). Neposredno iza kapelice je raskrižje putova (označeno strelicama smjera i nazivima). Pravo put nastavlja prema kapeli Sv. Roka i dalje prema Momićima. Ruski put vodi lijevo (prema zapadu) i nastavlja sjevernom padinom V. Rujnice i Babine gomile do ostataka nekadašnje vojarne pod vrhom Ilica. Pl. put dalje vodi po uređenom i pročišćenom Ruskom putu djelomice kroz visoku makiju i nisku šumu crnike i bora. Petnaestak minuta kasnije desno se odvaja zapušten i obrastao put prema Borovcima (raskrižje označeno usporednom markacijom, strelicama smjera i nazivima). Ruski put nastavlja po kršu umjereno se uspinjući zaobilazeći pritom V. Rujnicu sa sjeverne strane. Nakon 35 minuta dolazi nadomak sedla između V. Rujnice i Babine gomile gdje pl. put napušta Ruski i odvaja se lijevo (raskrižje označeno usporednom i okruglom markacijom). Dalje vodi prema sedlu (na kojem je visoki meteorološki stup sa senzorima za mjerenje i praćenje intenziteta i brzine vjetra) i nastavno na istočni hrbat Babine gomile. U početku umjereno se uspinjući a zatim oštrije po kamenjaru i za 45 min stiže na vršni greben i po njemu za 5 min na vrh.
gpx tragovi pogledaj i preuzmi gpx trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi
zaselak Šišin - Babina gomila (4,1 km)
stare Desne - Babina gomila (4,6 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je naselje Desne: zaselak Šišin ili stare Desne (Kuće) kod crkvice Sv. Nikole. Do naselja Desne stiže se asfaltnom cestom iz smjera Metkovića preko Kule Norinske ili iz smjera Ploča preko Rogotina i Banje. Na zapadnoj strani naselja je zaselak Šišin u kojem započinje uspon na Babinu gomilu - zapadni prilaz. Istočni prilaz obično započinje kod crkvice Sv. Nikole i ruševnih kuća starih Desana do kuda je najjednostavnije doći dobrom makadamskom cestom iz Šišina koja se blago uspinje. Drugi je prilaz crkvici po strmijoj i lošijoj makadamskoj cesti (preporučljiva za terenska vozila) koja polazi od zgrade bivše škole u Desnama gdje ujedno počinju i markacije.