KT HPO - 2. Lipa - vrh

Područje: 4. Medvednica

Žig HPO
Metalni HPS-ov žig vrha nalazi se na mramornoj ploči učvršćenoj na kamenom zidu doma. Gumeni žig je u planinarskom domu neposredno uz vrh.
Planinarski put Medvednicom, Hrvatske planinarske kuće (planinarski dom), Zagrebački romarski put (kapela), Zagorski pl. put (ZPP, žig. u pl. domu)
Na vrhu se nalazi razgledna piramida s koje se prema jugu vidi istočni dio Zagreba, te nova zračna luka i Velika Gorica. U smjeru jugozapada je Sljeme s telekomunikacijskim tornjem. Na sjevernoj strani otvoren je pogled na Zagorje i veća naselja (npr. Bedekovčina i Zlatar) a iza njih na obzoru su Strahinjščica i Ivančica.
Prilazi Vidovec – Gorščica – Lipa 3.15 h
Gornje Čučerje – Marija Snježna – Lipa 2.20 h
Gornje Čučerje – lovačka kuća na Vejalnici – Lipa 1.45 h
Vugrovec – lovačka kuća na Vejalnici – Lipa 3 h Planina Donja – Lipa 1 h
Laz (crkva) – Planina Gornja – Lipa 3 h
Gornja Stubica – Gupčeva lipa – Tepčina špica – Lipa 3.30 h
..................................
Krč (Laz Bistrički) - Lipa 2.10 h Pl. put počinje nasuprot ugostiteljskog objekta Zagorka u Krču (na početku Laza Bistričkog) uz ploču s natpisom Park prirode Medvednica, Ulaz Plasišće neposredno uz odvojak asfaltne ceste za naselje Sv. Matej. Put u cijelosti vodi po šumskim kolnim putovima i vlakama uglavnom po zemljanoj podlozi i kroz šumu ravnomjerno se uspinjući (osobito preporučljiv za planinarenje u vrućim ljetnim mjesecima). Nakon 35 minuta hoda put prelazi asfaltnu cestu i nastavlja do prvog raskrižja pl. putova odnosno do odvojka hodočasničkoga puta (Stepinčev put) desno prema Mariji Bistrici. Nastavljamo pravo po zajedničkom putu prateći planinarske i žutobijele hodočasničke markacije do izlaska pl. puta na šumski kolni put. Desno vodi prema Tepčinoj špici i Slanom Potoku a lijevo prema Rumlecu i vrhu. Kako je nakon raskrižja nekoliko kolnih putova i vlaka treba pažljivo pratiti rijetke i teže uočljive markacije. Nakon 15-ak minuta od raskrižja pl. put izlazi na šumski kolni put po hrptu. Ubrzo nakon izlaska lijevo se odvaja obilježeni krak (Voda) prema izvoru Rumlec a put nastavlja do Ročićeve sjenokoše - velikog raskrižja pl. i šumskih kolnih putova. Na raskrižju se nalazi gromača s križem i dvije sjenice/skloništa. Nastavljamo po dobro markiranom putu po hrptu prema Lipi. Petnaestak minuta potom desno se odvaja put prema kapelici Marije Snježne a ubrzo lijevo put koji vodi do pećine Velika Peć a zatim desno put na Rog. Nakon pola sata hoda od Ročićeve sjenokoše izlazimo na proplanak na čijem je rubu izgrađena Kapela hrvatskih mučenika. Pl. put dalje vodi do ruba šume gdje je rampa i odvojak puta za Planinu Donju. Od rampe do doma stižemo za dvije minute.
gpx tragovi pogledaj i preuzmi gpx trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi
Krč (Laz B.) - Lipa (6,5 km)
Prilaz(i) vozilom Nema prilazne ceste za osobna vozila. Najbliži su prilazi pješačke polazne točke kod crkva sv. Jurja u Planini Donjoj te prijevoj Vejalnica iznad Čučerja/Sruka. Iz spomenutih mjesta domu se može prići terenskim vozilom.