Vremenska prognoza

Nažalost trenutno nije moguće dohvatiti podatke o prognozi

Opis

Žitnica

1 korisnik je do sada ocijenio ovaj dom

Područje: Samoborsko gorje
Brdo/planina: Samoborska gora (Japetić)
Upravljač: HPD Jastrebarsko

Prilaz biciklom:
Prilaz vozilom:

O objektu

Planinarski dom Žitnica izgrađen je vrhu strme livade Žitnica oko 1 km jugozapadno od vrha Japetić (815 m). Dom su između 1951. i 1955. izgradili članovi HPD Jastrebarsko. U zidanom prizemlju je blagovaonica i kuhinja, a na drvenom katu su spavaonice i manja blagovaonica.
ŽIG doma je učvršćen na drveni okvir obavijesnog ormarića s lijeve strane ulaznih vrata a drugi je u domu.
VIDIK
S terase doma otvoren je široki vidik na jaskanski kraj i pokupsku ravnicu. A za dobre vidljivosti na obzoru od JI do JJI vidimo Hrastovičku, Zrinsku i Petrovu goru a iza njih bosansko-hercegovačke planine. Nastavno u smjeru kazaljka na satu na jugu je dominantna Plješivica s vrhovima Tabla, Trovrh i Gola Plješivica. Nastavno su brojni vrhovi Male Kapele a od JJZ su prepoznatljive gore i vrhovi Velike Kapele*: Klek, Smolnik, Bjelolasica (Kula) i Velika Višnjevica ("ispred" njih Mirkovica i Bijela kosa). Slijede Burni Bitoraj i Veliki Drgomalj te gore u riječkom zaleđu Risnjak, Snježnik, Guslica i Jelenc. U ZJZ smjeru je dominantni i prepoznatljivi slovenski Snežnik i Kočevski rog a od zapadu Sv. Gera, Pliješ i Ječmište.
*Preko sedla između planinskoga lanca M. i V. Kapele naziremo vrhove Sjevernoga Velebita.
S vršnoga dijela zapadne travnate padine (livade) od SZ do SSZ vide se za dobre vidljivosti vrhovi Julijskih i Kamniško-Savinjskih Alpi. Daleko na obzoru iza istočnog hrbata i vrhova Žumberačke gore (od Ječmenišća preko Osredeka do Kičera, zapadnog Tuščaka i zapadnih padina Noršičke Plešivice) ističu se vrhovi: Triglav, Kredarica i Rjavina (Julijske A.), zatim Grintovec, Skuta, Planjava, Ojstrica pa V. Raduha, Komen i Krnes (Kamniško-Savinjske A.) i Uršlja gora (Karavanke) (vidi fotogaleriju).

Prilaz(i) vozilom: Do pl. doma može se iz smjera Samobora ili Jastrebarskog. Iz Samobora Starogradskom ulicom krećemo prema zapadnom dijelu grada, prolazeći pored restorana "Gabrek" nakon kojeg je raskrižje, lijevo cesta vodi u Rude a pravo prema Smerovišću. Nastavljamo prema Smerovišću. Na izlazu iz Smerovišća skrećemo desno uzbrdo za Cerinu, nastavljajući preko Šipačkog brijega i Majura prema Dragonošu. Na blagom prijevoju ceste s proširenjima za parkiranje automobila (oko 800 m prije Dragonoša) odvojak je makadamskog kolnog puta koji vodi do parkirališta iznad doma. Iz Jasterbarskog, nedaleko od župne crkve, skrećemo s glavne ceste za Svetu Janu tj. Goricu Svetojansku. Cesta prolazi kraj dvorca Erdödy, te nastavalja kroz sela Hrastje, Malunje i Ivančići. Ulaskom u Ivančiće cesta se uspinje i nakon kilometra je oštri lijevi zavoj nakon kojeg je raskrižje. Ravno nastavlja prema Gorici Svetojanskoj. Nakon 300 m je osnovna škola. Nedaleko od nje cesta skreće oštro desno nizbrdo a kod kapelice ponovno desno. Iza zadnjih kuća prestaje asfaltna cesta i dalje nastavlja šumska makadamska cesta koja vodi mimo igrališta NK Sv. Jana, kamenoloma, sela Grabarak do parkirališta iznad doma. Od Jastrebarskog do pl. doma ima oko 25 km.
Do pl. doma se može osobnim vozilom, kombijem i minibusom. Od kamenoloma se prilazna cesta uspinje i oštriji zavoji su u doba obilnih padalina oštećeni vododerinama i teže provozni.

Vrijeme pješačenja do okolnih pl. objekata: Šoićeva kuća - 1.15 h,  dom Željezničar - 2 h, dom I. Sudnik (Veliki dol) - 2.30 h, dom M. Plotnikov (Okić) - 5.30 h

ažurirano: 2. 1. 2022.

drugi izvor(i): HPD Jastrebarsko

Fotosfera

Okolni vrhovi, KT i obilaznice uz pl. objekte

Japetić (KT HPO, 879 m, 20 min), Zečak (KT HPO, 795 m, 3 h), Veliki Lovnik (KT HPO, 737 m, 1.40 h; zamjenska KT je Noršićka Plešivica, 728 m, 2.30 h), Oštrc (KT HPO, 752 m, 2.15 h), Plešivica (KT HPO, 779 m, 3.30 h),
Samoborska obilaznica (SO) - KT 10 (nekadašnji Kružni planinarski put kroz Samoborsko gorje), Planinarska obilaznica Hej-lop - KT  Žitnica/Japetić, Karlovačka obilaznica (KO) - KT 1 (žigovi KT su u domu)