KT HPO - 9. Crni vrh

Područje: 9. Gorski Kotar - sjeverni dio

Na vršnu stijenu uz upisni tuljac zacementiran je metalni žig HPS-a.
Riječka obilaznica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S uskog stjenovitog i travnatog vršnog grebena Crnog vrha otvaraju se vidici na sve strane. U smjeru sjevera su G. i D. Medvejci (1395 m) i Brankov vrh (1455 m). Od SSI do SI na obzoru su Jelenc (1441 m), Planina (1425) i Guslica (1490m). Na istočnom obzoru su Snježnik (1505 m) a iza njega se nazire Risnjak (1528). Jugoistočno su vrhovi iznad Platka (Radeševo, 1364 m i Cajtige 1351 m) te bliža Jasenovica (1338 m) a južno V. Kamenjak (837 m) i Grobničko polje. Daleko na obzoru od JI do JJI protežu se gorskokotarski i sjevernovelebitski vrhovi. Od JJI do JJZ na obzoru vidimo otoke Krk, Rab, Cres i Lošinj. Na jugozapadnom i zapadnom obzoru su Sisol (835 m), Učka (1401 m) i Ćićarija (V. Planik 1272 m, Županj vrh 1130 m, Orljak 1106 m i Žbevnica 1014 m). Nastavno u smjeru kazaljki na satu od zapada do SZ su Fratar (1353 m), Obruč (1376 m), Pakleno (1337 m), Grleš (1332 m) a na granici sa Slovenijom Strgarije (1151 m), Jasikovac (1345 m) i V. Smrekovac (1364 m). Za dobre vidljivosti u smjeru SSZ vidi se slovenski Snežnik (1796 m).
Prilazi Platak – Crni vrh 2.30 h
(Kamenjak –) Cestarnica – Crni vrh (Kripanjskim putom) 3 h
pl. dom Hahlići – Crni vrh 2.30 h
....................................
šumarska kuća – Crni vrh 55 min Kraći i teži pl. put prema vrhu počinje na desnom oštrom zavoju makadamskog kolnog puta Kripanj-Platak (oko 8 km od asfaltne ceste za Platak). Početak je označen putokaznom pločom i markacijama na rubnoj stijeni oko 40 m od napuštene šumarske kuće. Pl. put kratko vodi po makadamskom odvojku uz šum. kuću do prostranog proširenja. Zatim desno ulazi u visoku šumu a ubrzo na stjenoviti teren uspinjući se vrlo oštro do izlaska iz šume na hrbat. Nastavno vodi po stijenama vršnog grebena i između njih umjereno se uspinjući do vrha.
proširenje uz šum. kolni put – Crni vrh 40 min Duži i lakši pl. put prema vrhu počinje na prostranom proširenju  makadamskog kolnog puta  Kripanj-Platak. Početak je označen markacijom na stablu bukve a na proširenju je putokazna ploča (Crni vrh 45 min, 1107). Pl. put najprije vodi po vlaki umjereno se uspinjući. Nakon 20 min skreće oštro lijevo na šumsku stazu (s desne strane na kamenu markacije i ime vrha). Otuda se pl. put oštro uspinje do hrpta (15 min) i ubrzo izlazi iz šume na travnati i stjenoviti vršni greben i po njemu vodi do vrha.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
šumarska kuća - Crni vrh (900 m)
proširenje uz šum. kolni put - Crni vrh (1,2 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je od Velikog doma na Platku ("Platak" na Pribenišu). Od doma prema sjeveru vodi šumska asfaltna cesta (2,3 km). Na raskrižju nastaviti lijevim odvojkom makadamskog kolnog puta (drveni putokazi i markacije na stablu smreke). Nakon 200-tinjak m počinje kratka dionice kolnog puta s asfaltnom podlogom (oko 700 m). Dalje do prostranog proširenja i početka dužeg uspona na vrh vodi šumski makadamski kolni put (3 km). Pritom su na nekoliko mjesta odvojci, no, smjer kretanja je dobro označen drvenim putokazima. Početak kraćeg ali težeg uspona na vrh je oko 950 m dalje.
Drugi (duži) prilaz vozilom je po makadamskom kolnom putu Kripanj-Platak tzv. Kripanjski put, oko 8 km udaljen od ceste za Platak. Kripanjski put (promet. znak Ulica Kripanj i pl. oznaka) počinje kod borove šume na mjestu zvanom Cestarnica kao lijevi odvojak sa ceste za Platak udaljen oko 2,9 km od državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana). Ovaj je makadamski kolni put na pojedinim dionicama znatno oštećen i ne preporuča se vožnja osobnim vozilima.
ažurirano 27. 6. 2023.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 14 Gorski Kotar IV, 1:30.000, Z. Smerke 2012.

Fotosfera (travanj, 2021.)

• Sanjin - July 4, 2021, 11:48 a.m.

Za najbliži prilaz osobnim vozilom od Velikog doma na Platku treba voziti još 2.1km (na karti označeno kao Šetnica "Jasenovica" - duža varijanta), nakon toga skrenuti lijevo na cestu koja na karti nosi oznaku "R.T". Ta je cesta u dužini od 1km gotovo u cijelosti asfaltirana. Tko ne želi s automobilom doći na najkraći prilaz, na ovome mjestu može ostaviti auto i tada do vrha ima oko 3km. Ako se odlučite nastaviti autom do najbližeg prilaza samo treba nastaviti voziti vrlo dobrim i širokim makadamom. Ukupno 6km od Velikog doma na Platku, prateći dijelom asfaltiranu, dijelom makadamsku cestu dolazi se na prostrano travnato proširenje gdje treba parkirati. S tog mjesta na desno kreće uspon prema Crnom vrhu. Sam uspon s tog mjesta jako je dobro opisan. Staza je dobro označena, prohodna, a s vrha se pruža fantastičan pogled u svim smjerovima. Preporuka za izlet!

• wukonja - Sept. 11, 2017, 10:18 p.m.

Prilaz vozilom od ceste za Platak do šumarske kuće ili raskrižja šumske ceste je u vrlo lošem stanju. Unatoč tome što sam uspješno prošao taj put, u više sam navrata požalio što sam krenuo autom jer sam veći dio puta morao voziti ispod 10km/h i sigurno sam značajno skratio rok trajanja guma, opruga, amortizera, selena i ostaloga. To je put za Ladu Nivu ili neko slično vozilo. Doista ne preporučam nekome kome je jako stalo do njegova limenog ljubimca. Duži i lakši put je vrlo dobro markiran i točno je onakav kako je opisan. Vlaka, šumarak i izlazak na greben. Malo ljudi prolazi tim putem pa je na mjestima obrastao koprivom i visokom travom, ali je staza jasno vidljiva. Do izlaska na greben nema nikakvih vidika. Vidici s vrha su prekrasni. Žig je gore pored tuljca zacementiran u stijenu i u dobrom je stanju.