KT HPO - 8. Vlaški grad - vrh

Područje: 13. Juzni Velebit

Metalni žig HPS-a zacementiran je uz oznaku ŽIG na nižoj vršnoj stijeni pored upisnog tuljca. A na višoj nasuprotnoj  stijeni uz natpis PPP KT 5 zacementiran je metalni žig Pakleničkog pl. puta. Žig utisnut u pl. skloništu Vlaški grad se ne priznaje.
Paklenički pl. put (PPP), Hrvatske pl. kuće (pl. sklonište pod vrhom)
Premda je Vlaški grad znatno niži od vrhova južnog Velebita na sjevernoj strani s njega je osobiti vidik na sve strane. Već spomenuti južni Velebit s Svetim brdom (istočno), Babinim vrhom (sjeverno) te Brundom i Liburnijom (sjeverozapadno). Neometan je vidik prema jugozapadu i Velikoj i Maloj Paklenici te Bojincu/Bojinom kuku, i na jugu prema moru i okolnim otocima.
Prilazi Malo Libinje – pl. sklonište Vlaški grad – Vlaški grad 2.20 h
Pl. dom Paklenica – pl. skl. Ivine vodice – pl. skl. Vlaški grad – Vlaški grad 4.20 h
.................................................
Malo Libinje (ruševine pastirskih stanova) - vrh Vlaški grad 2.20 h Početak prilaznog puta (nastavak pl. puta iz Modriča) označen je okruglom markacijom na ostatku bočnog zida nekadašnjeg pastirskog stana uz pčelinjak i nedaleke kućice s ravnim krovom. Nastavno pl. put vodi po građenom težačkom putu između/oko vrtača, mimo Ivanjske Lokve do križanja pl. putova (označeno putokazima). Desni odvojak puta vodi prema Dušicama a pravo nastavlja po pašnjaku mimo ostataka kapelice Sv. Ivana u Ličkim docima a potom po travnatoj padini s rijetkom makijom do izvora Pečica. Nastavno put vodi u podnožju JZ padine Debelog brda, zatim mimo stijene s raspelom i dalje kroz mali dolac umjereno se uspinjući do raskrižja pl. putova na sedlu u podnožju Vlaškog grada a nedaleko istoimenog pl. skloništa. Od sedla put kratko vodi kroz borovi šumarak i klekovinu a dalje po siparu i kamenjaru oštro se uspinjući do vrha.
ruševine pastirskih stanova na M. Libinju - vrh Vlaški grad (4,6 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz za osobna vozila je sredina travnate visoravni Malo Libinje na kojem su ruševine težačkih/pastirskih stanova i pčelinjak, a nedaleko je i manji stambeni objekt s ravnim krovom. Do Malog Libinja vodi cesta iz Modriča - naselja na Jadranskoj magistrali oko 1 km prije Rovanjske. Prilazna cesta za Libinje započinje na oštrom lijevom zavoju iz smjera Rovanjske a neposredno prije prvih kuća u Modriču kao desni odvojak uske asfaltne ceste. Nakon stotinjak m prilazna cesta oštro skreće lijevo i nastavlja oštro se uspinjući mimo kuća do drugog oštrog desnog zavoja. Dalje cesta vodi po kršu obraslom makijom umjereno se uspinjući do raskrižja (1,2 km). Nastavno od raskrižja obje ceste vode u zaselak Kitnasta glavica: desno je južni a pravo zapadni prilaz zaselku ujedno i prilaz Libinju (označeno žutim putokazom Sv. Ivan - ostaci kapele Sv. Ivana u Ličkim Docima). Nakon 250 m od raskrižja lijevo se odvaja makadamska cesta za Libinje (označeno žutim putokazom Sv. Ivan i biciklističkom putokaznom pločom). Nastavno cesta vodi po kršu obraslom makijom i po kamenjaru umjereno se uspinjući do raskrižja na Libinjskoj kosi (10,1 km). Desno cesta vodi za V. Libinje (i Tulove grede) a lijevo za M. Libinje. Svojedobno je taj kratki lijevi odvojak ceste do M. Libinja (oko 1,5 km) bio neprohodan za osobna vozila zbog oštećenja i dubokih vododerina na prijevojima. Danas je na tim dijelovima ceste betonska podloga i prohodna je i za osobna vozila.
Premda je prilazna makadamska cesta nasuta sitnim kamenom i održavana, a od Libinjske kose na nekoliko mjesta  izgrađena je betonska podloga preporuka je ne voziti se tom cestom niskim osobnim vozilima (stanje 28. 8. 2020.).
ažurirano 28. 8. 2020.
karto izvor(i) HGSS: Paklenica, 1:25.000 (Paklenica)