KT HPO - 8. Metla - vrh

Područje: 12. Srednji Velebit

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu nekoliko m prije geodetskog stupića i vršne kamene gomile a ispod natpisa imena i visine vrha. S druge strane stjene učvršćen je okrugli žig KT 5 - Planinarski put Velebno.
Velebitska obilaznica, Planinarski put Velebno (PPV), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S vrha je otvoren prekrasan vidik na sve strane. Od istok-jugoistoka do sjeverozapada proteže se obzorom veličanstveni Velebit. Daleko na istok-jugoistočnom obzoru je Crnopac (1404 m) pa u smjeru kazaljki na satu na jugoistoku Vaganski vrh (1757 m), Badanj (1638 m) i Visočica (1619 m), Šiljak (1491 m) i nastavno Trušeljev vrh (1445 m), Golovrh (1368 m), Siljevača (1449 m), Goli vrh (1449 m), Otrovni vrh (1411 m), Miljkovićev vrh (1352 m), Plančica (1217 m) pa Konjevača (1381 m) na jugu i V. Sadikovac (1286 m) na jug-jugozapadu i malo zapadnije Sladovačko brdo (1214 m). I dva bliza i lako uočljiva vrha Metlačko Razvršje (1236 m) u smjeru jugoistoka (smjer Visočice) i Crni vrh (1197 m) u smjeru juga (smjer Konjevače). Od jug-jugozapada je susjedno Ljubičko brdo (1320 m) a nastavno od zapada su prekrasni Dabarski kukovi s istaknutim Božinim kukom (1303 m) i Kukom od Karline plane (1336 m) pa Grabar (1270 m), Kuk od pećica (1266 m) Kiza (1274 m) i Žuti kuk (1197 m). Slijede daleka Visibaba (1161 m), Prikinuto brdo (1265 m) i Bačić kuk (1304 m). Na sjeverozapadnom obzoru su bliži Lisac (1449 m) i Laktin vrh (1504 m) a iza njih Matijević brijeg (1611 m) i Šatorina (1624 m) pa Debeli vrh (1347 m), Manitaš (1369 m), Zalinac (1449 m), Tisov vrh (1309 m) i drugi malo niži vrhovi. Nastavno od sjever-sjeverozapada do sjeveroistoka daleko na obzoru su niži, teže prepoznatljivi vrhovi (npr. Korenski vrh 1101 m i Crni/Kosinjski vrh 1077 m, Lisina 1072 m i Đakovac 1052 m na sjeveru, Stipanov grič 1232 m i Panos 1206 m na sjever-sjeveroistoku). Od sjeveroistoka do istok-jugoistoka proteže se obzorom (Lička) Plješivica/Plješevica (u širem smislu) s uočljivim vrhovima: Gola Plješivica (1646 m), Crni vrh (1562 m), Trovrh (1602 m), Tabla (1613 m), Čardak (1550 m), Ozeblin (1656 m), Rudi Lisac (1608 m) i Kremen (1591 m). U dubini obzora od sjeveroistoka do jugoistoka prostire se visoravan Lika u čijem središnjem dijelu je Gospić.
Prilazi Jadovno – Oštri Kozjak – Metla 2.30 h
Okretište pod Filipovim kukom – Metla 1.15 h
...............................................
Okretište pod Filipovim kukom – Metla 1.15 h Uspon na vrh započinje na okretištu uz jezerce na Crnom potoku a ispod Filipovog kuka. Lijevo od tri turističke obavijesne ploče na istočnom rubu proplanka početak je markiranog pl. puta koji odmah ulazi u visoku šumu i dalje vodi po vlaki umjereno se uspinjući do raskrižja vlaka i pl. putova. Desno po zarasloj vlaki vodi put prema Crnom vrhu a blago lijevo nastavlja prema vrhu (označeno putokaznim pločama i uspravnim natpisom Metla na bukovom stablu). Otuda put kratko vodi po vlaki/širokom šumskom kol. putu do lijevog skretanja pl. puta na šumsku stazu-prikratu (označeno na stijeni strijelicom smjera i imenom vrha) i nastavlja kroz šumarak te ponovno izlazi na dobar šumski put/vlaku. Po njoj vodi lijevo (označeno strijelicom smjera) i ubrzo skreće desno na šumsku stazu/vlaku (označeno strijelicama smjera) i nastavno po njoj do izlaska na travnatu strmu južnu padinu Metle i dalje po stazi do raskrižja pl. putova. Pravo put vodi u Jadovno a lijevo nastavlja prema vrhu. Otuda se put oštro uspinje do ponovnog ulaska u šumu. Nastavno, put vodi kroz šumu umjereno se uspinjući do izlaska na golu vršnu padinu Metle i dalje po padini oštro se uspinjući do vrha.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Okretište pod Filipovim kukom - Metla (2,1  km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži i preporučljivi prilaz vozilom je prostrano okretište (izletište s malom sjenicom i betonskim roštiljem) uz jezerce na Crnom potoku a ispod Filipovog kuka. Do okretišta vodi iz Baških Oštarija, od mjesne crkve Sv. Elizabeta do zadnjih kuća uska asfaltna cesta a dalje dobar makadamski kolni put. Makadamski put vodi uz potok Ljubicu preko Ripišta, zatim ulazi u šumu i prolazi mimo nekoliko napuštenih kuća (s lijeve strane puta) zatim mimo malog proširenja i označenog početka pl. puta za Ljubičko brdo. Nastavlja kroz šumu mimo vodospremnika (s desne strane puta) do jezerca i okretišta (oko 2,2 km).
Do okretišta se može kombijem i minibusom.