KT HPO - 8. Korčula - vrh Kom

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Upisna kutija s metalnim žigom je na padini sjeverno od vrha, oko 5 m od vršne kamene gomile.
Kom nije KT drugih obilaznica
S vrha je otvoren vidik na sve strane. Od ZSZ do SI obzorom se proteže Hvar s lako prepoznatljivim najvišim vrhom Sv. Nikola. A iza Hvara Brač a daleko na obzoru Mosor pa Biokovo do Rilića. Od SI do istoka proteže se obzorom zapadni dio Pelješca. Prema istoku proteže se Korčula sa svojim brojnim obraslim brežuljcima i poljima. Na IJI obzoru je Mljet a na južnom Lastovo s Vrhovnjacima i Lastovnjacima (istočno) i Sušcom (zapadno) a u dubini su obrasli otočni brežuljci i polja. Za dobre vidljivosti daleko na obzoru u smjeru između zapadnog dijela Lastova i Sušca vidimo Palagružu. U smjeru zapada su Biševo i Vis a u dubini obrasli otočni vrhovi i polja, Vela Luka i velolučka vala.
Prilazi Mala Kapja - Kom 1 h
...............................
seosko domaćinstvo Mala Kapja – Kom 1 h
Uspon na vrh počinje na prostranom parkiralištu uz seos. domaćinstvo Mala Kapja (označeno putokazom i markacijama). Pl. put kratko vodi po asfaltnom/betonskom kolnom putu uz ogradu oko gospodarske zgrade (štale) pa skreće desno uz ogradu (putokaz na ogradi, nejasna/teže uočljiva okrugla markacija s repićem na kamenom zidu i lako je otići lijevim putem na jug). Ubrzo put skreće blago lijevo i nastavlja uz željeznu ogradu velikog dvorišta iza štale i ubrzo ulazi u šumu. Otuda do sedla na glavnom (središnjem) otočnom hrptu put vodi kroz šumu/šumarak ili kroz visoku makiju po težačkoj (kozjoj) stazi umjereno se uspinjući do podnožja hrpta a dalje do hrpta uspon je oštriji. Oko 20-ak min hoda od polazišta s pl. puta se lijevo odvaja kratki odvojak puta koji vodi do jame Komoračišće, duboke i vrlo strmih strana/litica (označeno strjelicom smjera, okruglom markacijom i natpisom Jama 1´). Jama je nezaštićena i treba biti vrlo oprezan pri kretanju oko nje! Nastavno od odvojka pl. put vodi mimo odmorišta s klupama (s desne strane) te nastavlja prema sedlu. Od sedla put vodi desno po hrptu do raskrižja pl. putova u podnožju vršnog grebena (na ovećem kamenu su označeni pravci i imena odredišta). Lijevi odvojak vodi prema Blatu a pravo nastavlja na vrh oštro se uspinjući po grebenu do vršne točke na maloj blago zaobljenoj glavici.
seosk. domaćinstvo Mala Kapja - Kom 2,0 km)
Pl. put održava
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je prostrano parkiralište seosko domaćinstvo Mala Kapja. Domaćinstvo se nalazi s desne strane glavne otočne ceste D118 (Vela Luka-Blato-Korčula) prije kamenoloma, oko 5,1 km od priključka 1. Ulice (6222) iz Blata na glavnu cestu D118. Dolazimo li iz smjera Korčule farma je s lijeve strane ceste iza kamenoloma, oko 400 m iza raskrižja - odvojka za kamenolom i ceste 6268 za Smokvicu.
Do proširenja uz farmu može se kombijem, minibusom i autobusom.