KT HPO - 8. Kolovratske stijene - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Žig HPO
Metalni žig zacementiran je na stijenu uz upisni tuljac, markaciju i broj KT.
Kapelski planinarski put (KPP), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S vršne stijene pruža se vidik na Dulibu, pl. kuću Stalak a preko nje do V. Javornice te goranske šume. Na sjevernom obzoru su grebeni Bjelolasice, južna skupina Samarskih stijena i zapadni dio Bijelih stijena. U daljini na južnom obzoru vidi se Velebit.
Prilazi l. kuća Stalak – pl. sklonište Duliba – Kolovratske stijene 2.30 h
Klenovica – pl. kuća Vinište – Kolovratske stijene 4 h

proširenje (oko 1,8 km od Zelene kuće) - Kolovratske stijene 30 min Pl. put počinje nedaleko proširenja uz  šumski kolni put koji nastavno (u smjeru jugoistoka) vodi od Zelene kuće (oko 1,8 km od nje). Početak je označen okruglom markacijom i strelicom smjera na stijeni s desne strane. Put vodi desno uzbrdo po vlaki umjerena uspona. Nakon 5 min vlaka skreće desno da bi nakon narednih 5 min pl. put skrenuo s vlake desno. Dalje vodi kroz gustu mješovitu šumu po oštrijem usponu te nakon 15 min izlazi na hrbat. Lijevi odvojak vodi prema Luci Krmpotskoj a desni na vršnu stijenu. Zadnjih 5 min put vodi kroz stijene gdje je potrebno malo penjačke vještine.
GNSS tragovi Zelena kuća - proširenje (1,8 km JI od Zelene kuće) - vrh Kolovratskih stijena - Kampusova staza - Zelena kuća (5,5 km)
Prilaz(i) vozilom Najčešći prilaz za uspon na Kolovratske stijene je planinarsko sklonište Duliba (Zelena kuća). Kući možemo prići odvojkom sa ceste 5094 Jasenak - Novi Vinodolski. Iz središta Jasenka od desnog odvojka za HOC Bjelolasica (ili nedalekog GM marketa i ugostiteljskog objekta Bijele stijene) nastavljamo cestom 5191 (Jasenak-Drežnica-Jezerane, Jasenak-N. Vinodolski). Nakon 1,8 km desno se odvaja makadamska cesta obilježena putokazima za Bijele i Samarske stijene, nastavno za Tuk i Mrkopalj. Nastavljamo pravo do sljedećeg desnog odvojka asfaltne ceste 5094 za Novi Vinodolski (3, 1 km od Jasenka). Prateći tu cestu nakon 10,5 km prolazimo s lijeve strane ceste pored šumarske lugarnice i pl. kuće Stalak. Nastavljamo još 5 km do lijevog oštrog odvojka ceste za Dulibu (s desne strane je ugibalište a prije njega prometni znak za priključak sporedne ceste na glavnu i znak ograničenja brzine 50). Na početku odvojka je rampa (uglavnom otvorena), nastavljamo dalje po uskoj asfaltnoj cesti do raskrižja (3,4 km) te desno dobrom makadamskom cestom još 2 km do Zelene kuće. Iz smjera N. Vinodolskog oko 2,1 km od šumarske kuće Mošune odvaja se spomenuti odvojak do Zelene kuće.
Nasuprot prostranog proširenja ispred kuće počinje Kampusova staza (vrlo zahtjevna, za savladavanje potrebno mnogo pl. iskustva i vještine) za uspon prema zapadnom dijelu vršnog grebena Kolovratskih stijena. Do najbližeg prilaza vozilom još treba od Zelene kuće nastaviti oko 1,8 km makadamskim putom (na raskrižju iza oštrog desnog zavoja desnim odvojkom) do proširenja s smjerokazom i markacijom gdje desno uzbrdo vodi staza za uspon na Kolovratske stijene.

drugi izvor(i): HPS

Kartografski izvor(i):
HGSS: -
SMAND: 11, Gorski Kotar I, 1:30.000, 2013.