KT HPO - 6. Samarske stijene - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig GPP-a zacementiran je na vršnoj stijeni uz upisnu kutiju.
Goranski pl. put (GPP), Kapelski pl. put (KPP), Mrkopaljski pl. put (MPP), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Između krošnji visokih smreka na vrhu vide se Bjelolasica (u smjeru SSI) i Klek (u smjeru SII). Nastavno od istočnog do JI obzora pružaju se Bijele stijene i iza njih "na kraju" Velika Javornica. Na jugu otvoren je široki vidik na vrhove zapadne skupine Samarskih stijena (Vidikovac, Piramida, Stepenica, ...) te na južnu skupinu stijena, Daleko na obzoru su Kolovratske stijene, Senjsko bilo i vrhovi Sj. Velebita. Desetak m prije vršne točke i upisne kutije otvoren je vidik od zapada do SZ na Viševicu i Burni Bitoraj i daleko na obzoru na Snježnik i Risnjak. Za dobre vidljivosti i na slovenski Snežnik.
Prilazi 13. kilometar u Mlečikovu lugu – vrh Samarskih stijena 1 h
13. kilometar u Mlečikovu lugu – Ratkovo sklonište – vrh Samarskih stijena 1.40 h
13. kilometar u Mlečikovu lugu – Ratkovo sklonište – Veliki kanjon – Piramida – Stepenica – vrh Sam. stijena 3.10 h
Plana – vrh Samarskih stijena 1 h
.................................................
13. km - Ratkovo skl. - Veliki kanjon - Vidikovac - Piramida - vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) 3.15 h Uspon na najviši vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) započinje na proširenju kod drvene obavijesne ploče na 13. km.  Pl. put kratko (oko 300 m) vodi po kolnom putu (dionica MPP) do skretanja puta oštro desno. Otuda pl. put nastavlja pravo (prema jugu) po vlaki blago se spuštajući a potom uspinjući do sedla. Pritom prolazi mimo lijevog odvojka pl. puta (označeno putokazom, strjelicom smjera i nazivom puta Vihoraški put/VP*). Otuda do sedla i nastavno do skloništa i dalje kroz Samarske stijene put vodi po dobro utabanoj i označenoj stazi. Od sedla put se kratko spušta do raskrižja. Prvi desni odvojak (dionica KPP, GPP) vodi sjevernom stranom Samarskih stijena i kraći je prilaz najvišem vrhu a drugi blagi desni odvojak vodi dionicom MPP prema zapadnoj i južnoj skupini Samarskih stijena. Pravo put vodi do Ratkovog skloništa. Svi smjerovi označeni su strjelicama, putokazima i skraćenicama naziva putova  KPP/GRP/MPP. Od Ratkova skloništa put se ponovo vraća do spomenutog raskrižja i nastavlja lijevo dionicom MPP (označeno putokazima) do sljedećeg raskrižja pritom prolazi kroz "kamena vrata". Od raskrižja pravo put vodi prema južnoj skupini stijena a desno nastavlja kroz zapadnu skupinu (označeno putokazima). Za obilazak zapadne skupine Samarskih stijena potrebna je spretnost i pomoć ruku. Prvi veliki/najveći izazov na tom putu je veličanstveni Veliki kanjon. Tridesetak m prije ulaza u kanjon je raskrižje pl. putova. Pravo, oštrije se uspinjući (smjer TEŽE), vodi put u kanjon i nekoliko desetaka m kroz njega do dijela kanjona za čiji je prolaz potrebna vještina i iskustvo penjanja po stijenama bez sajli i klinova. Zbog toga prolaz kanjonom nije preporučljiv prosječno iskusnim i manje vještim planinarima! U blagom desnom luku nastavlja put koji zaobilazi kanjon s njegove sjeverne strane i prolazi mimo izlaza (ili zap. ulaza) u kanjon. Nastavno pl. put vodi kroz vrtače i dulibe i nevelike doline, između/mimo/preko stijena zanimljivih morfoloških oblika i grebena. Prolazi tako kroz Dolinu suza (otuda vodi kratak odvojak puta do Vidikovca) i dalje mimo gole stjenovite Piramide i nastavno do Faraonove doline. Ubrzo iza spomenute doline lijevo se odvaja put do, također, vrlo zanimljivog kamenog reljefnog oblika Stepenica. Nastavno od raskrižja put se umjereno spušta do Doline vila a potom oštrije uspinje do raskrižja na vršnom grebenu. Lijevo put vodi na sjevernu stranu Samarskih stijena odnosno do 13. km (kraći prilaz vrhu) a desno kratko po grebenu do najvišeg vrha  Samarskih stijena.
*Vihoraški put/VP je dionica KPP/GPP kroz Bijele stijene do najvišeg vrha i u njegovom podnožju pl. kuće i skloništa.

13. km - vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) 1 h Uspon na najviši vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) započinje na proširenju kod drvene obavijesne ploče na 13. km. Pl. put vodi po kolnom putu (dionica MPP) do okretaljke pritom nakon 300 m kolni/planinarski put skreće oštro desno* i nastavlja do okretaljke. Otuda pl. put nastavlja po vlaki umjereno se uspinjući do raskrižja pl putova na vlaki. Desni odvojak, dionica GPP/KPP, nastavlja prema Matić poljani i pl. domu Bijele stijene odnosno prema Jančarici i Vrbovskoj poljani. Pravo put vodi prema vrhu oštro i vrlo oštro uspinjući se po kamenjaru i uz litice sjeverne padine Samarskih stijena. Pritom prolazi mimo lijevog odvojka puta (dionica KPP/GPP) koji vodi sj. stranom Samarskih stijena do raskrižja i nastavno do Ratkovog skloništa ili do13. km (označeno strjelicom smjera, putokazom, okruglom markacijom i nazivom odredišta). Prilazni put vrhu nastavlja pravo do raskrižja na vršnom grebenu. Desni odvojak nastavlja kroz Samarske stijene a put pravo kratko vodi po grebenu do vršne stijene.
*Na desnom skretanju kolnog puta odvaja se prema jugu pl. put koji vodi do Ratkovog skloništa i putovima po južnoj i zapadnoj skupini Samarskih stijena.
13. km - Ratkovo skl. - Veliki kanjon - Vidikovac - Piramida - vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) (4,5 km)
13. km - vrh Samarskih stijena (zapadna skupina) (1,5 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži/najčešći prilaz vrhu je odvojak kolnog puta/proširenje u Sungerskom (Mličikovom) lugu uz šumsku cestu Tuk-Jasenak kod 13. kilometra od pl. doma Bijele stijene u Tuku. Do proširenja možemo doći iz Mrkoplja/Tuka ili iz Jasenka. Kod proširenja se odvaja prema jugu kolni put i vodi još bliže vrhu do okretišta (okretaljke). Kolni je put na nekoliko mjesta oštećen vododerinama i nije preporučljiv za osobna vozilia.