KT HPO - 6. Hvar - vrh Sveti Nikola

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Kod ulaza u kapelu Sv. Nikole (oko 70 m istočno od križa) postavljene su dvije upisne kutije. Desno od metalne crvene upisne kutije učvršćen je na zid kapele žig KT HPS-a.
Sv. Nikola nije KT drugih obilaznica
S najvišeg vrha na otoku Hvaru pruža se širok vidik po cijelom obzoru. Na sjevernom obzoru su Brač s Vidovom Gorom a u pozadini Mosor. Nastavno u smjeru kazaljke na satu obzorom dominiraju Omiška Dinara i Biokovo. U smjeru JI je Pelješac s vrhom Sv. Ilija i Korčula a iza nje Lastovo. JZ je Vis. Za dobre vidljivosti pruža se vidik do Palagruže i Apenina.
Prilazi Dol (kod Staroga Grada) – Sv. Nikola 2.15 h
Svirče – Sv. Nikola 2.15 h
Sv. Nedjelja – Sv. Nikola 1.30 h
..................................
Sv. Nedjelja - Vitonjica - Sv. Nikola 1.30 h Uspon započinje kod vinarije i župne crkve Sv. Spiridona u Sv. Nedjelji. Put vodi desno uzbrdo po mjesnoj ulici uz crkveni ogradni zid na kojem je putokazna ploča i okrugla markacija i mimo Mini marketa. Na kraju zida put skreće desno i nastavlja pravo po ulici Put Police mimo kapelice do kućnog broja 10 te skreće lijevo (označeno okruglom markacijom i putokazom). Put dalje vodi po blago zavojitoj ulici do gornjih kuća naselja (dobro je označen pojasnim i okruglim markacijama te putokazima). Kod zadnje kuće pl. put nastavlja lijevo po kolnom putu do raskrižja (označeno putokazima, okruglim i pojasnim markacijama). Desni odvojak vodi prema Jagodni i Sv. Nikoli (istočni prilaz). Nastavljamo pravo između vinograda po uređenom kolnom putu (djelomice betonska a djelomice dobra makadamska podloga) ravnomjerno se uspinjući. Dobro označeni put pojasnim i okruglim markacijama nastavno vodi po nekoliko serpentina oštrije se uspinjući do gornjeg ruba vinograda odnosno do podnožja strmih litica. Put dalje nastavlja po brdskoj stazi u podnožju strmih litica mimo plitke spilje i Hvarske ferate kroz mješovito raslinje s rijetkim borovima do odvojka puta za prekrasnu spilju Sv. Nedjelja (označeno markacijama i putokazom). Od raskrižja put nastavlja po građenoj stazi u podnožju litica oštro se uspinjući po serpentinama do izlaska na padinu blago zaobljenog i prostranog hrbata, do raskrižja na kolnom putu (označeno markacijama i putokazima: Sv. Nikola, Viternica). Lijevi odvojak kratko vodi do kapele Gospe od Zdravlja. Pl. put nastavlja desno po kolnom putu blago se uspinjući uz suhozide i ubrzo spušta u mali dolac a potom ponovno blago uspinje (južno od OPG Kolumbić) do izlaska na prilaznu cestu vrhu (označeno putokazima). Lijevo cesta vodi prema OPG Kolumbić i Viternici a desno do proširenja/okretišta u podnožju vršnog grebena. Nastavno put vodi po cesti do spomenutog okretišta u čijem je središtu veliko stablo čempresa. (Do okretišta se može doći vozilom iz Dola, naselja u središnjem dijelu otoka, ili od tunela na državnoj cesti D116 Hvar-Stari Grad.) Od okretišta pl. put vodi po kršu kratko se uspinjući do kućice sezonskog protupožarnog motrenja gdje izlazi na vršni greben i po njemu vodi do visokoga križa na kamenom podestu i nastavno do kapelice Sv. Nikola.
Sv. Nedjelja - Vitonjica - Sv. Nikola /zapadni prilaz/ (3,5 km)
Prilaz(i) vozilom

Najbliži prilaz vozilom je proširenje nadomak vrha. Stara cesta započinje kod crkve u Dolu (sela u blizini Staroga Grada). Kraća (novija) makadamska cesta započinje kao odvojak neposredno iza tunela na cesti Stari Grad-Hvar. Ceste se spajaju na prijevoju (oko 1h hoda prije vrha). Dalje nastavlja slaba cesta mimo osamljenog gospodarstva prema dobro uočljivom vrhu. Od proširenja na završetku ceste markirani pl. put vodi uzbrdo po kamenjaru do vatrogasne promatračnice, križa i kapele Sv. Nikole.
Do proširenja nadomak vrha može se kombijem ili minibusom.