KT HPO - 5. Zir - vrh

Područje: 14. Lika

Metalni žig HPS-a zacementiran je za vršnu stijenu. A u blizini starog izlizanog žiga postavljen je novi.
Lički gorski biseri (KT 16)
Premda relativno nizak vrh dominira dolinom, a vidici su neometani u svim smjerovima.
Prilazi Trkulje – Zir  50 min
Trkulje - Zir (1,9 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je selo Trkulje do kojeg možemo doći iz dva smjera. S izlaza Gornja Ploča nastavljamo u smjeru Udbine do prvog (desnog) silaska s te ceste oko 3 km od naplatnih kućica.  Nakon silaska (oko 120 m) treba ponovno skrenuti desno na makadamski put  koji vodi u smjeru Zira, djelomice paralelno sa spomenutom cestom. Put prolazi nekoliko križanja i dolazi do podvožnjaka ispod autoceste (oko 3,5 km od skretanja). Dvijesto metara nakon podvožnjaka cesta dolazi na križanje gdje se desno odvaja seoski put prema Trkuljama uz koji je, nakon 900 m od križanja a stotinjak prije sela, parkiralište za automobile od kojeg vodi markirani put prema Ziru. S izlaza Sveti Rok priključujemo se na brzu cestu Gračac-Gospić te nastavljamo u smjeru Gospića do drugog desnog makadamskog odvojka u zaselku Kalinići (Raduč), oko 4,3 km od naplatnih kućica. Nakon silaska nastavljamo makadamskim putom prema Ziru. Put nakon 2,5 km, u blizini želj. postaje Raduč, prelazi prugu a nakon narednih 2,6 km dolazi do križanja (200 m prije podvožnjaka ispod autoceste) gdje se lijevo odvaja seoski put prema Trkuljama. Oko 750 m nakon križanja s desne strane puta prostrano je proširenje, parkiralište za vozila.
Do parkirališta se može kombijem, minibusom i autobusom.
ažurirano 25. 5. 2014.
karto izvor(i) SMAND:
HGSS:

Fotosfera

• zigoman - July 26, 2020, 10:29 p.m.

Danas (26.07.2020.) posjetili Zir, novi žig stavljen na stijeni ispod samog vrha, označen svježom markacijom(KT oznaka).

• wukonja - July 29, 2019, 12:28 a.m.

Gore su dva žiga u stijeni, jedan potpuno izlizan (mislim da ga je netko isturpijao) i jedan u lošem stanju. Oba se nalaze na vršnoj stijeni, a pristupa im se s onog platoa ispod vrha. Dakle, kada stojite na samom vrhu, na mjestu gdje je onaj metalni kompas i gdje je na vrhu naveden naziv vrha i visina, onda ste blizu žiga. Ali se morate spustiti na plato koji je 2-3 metra niži od vrha, doći do vršne stijene i to otprilike do mjesta gdje je gore napisan naziv vrha i tamo su dva žiga. Ako dobro pogledate vršnu stijenu s platoa, na jednom mjestu ćete na njoj vidjeti vrlo blijede tragove crvene boje - ondje su žigovi. Ali nije to neka sreća jer je jedan potpuno uništen, a drugi je u jako lošem stanju i pitanje je je li uopće dovoljno čitak da bi se mogao priznati. Inače, ovo je vrlo znimljiv i iznenađujuće atraktivan uspon, a vrh je posebno atraktivan zbog strme stijene ispod vrha i doista lijepih pogleda koje pruža unatoč svojoj realtivno skromnoj visini.

• rbernat - July 25, 2018, 1:56 p.m.

Tako je, nema žiga. Bio 25. 7. Tražio sumanuto 10 min. Gdje se može dobiti žig? Upisna knjiga je bila kad sam bio zadnji put pred cca 3 mjeseca.

• gordaniel - July 16, 2018, 9:47 a.m.

Bili smo 14.7.2018. na Ziru. Gumeni žig u kutiji je (spaljen) totalno neupotrebljiv, a uzidanog žiga uopće nema (izbijen je čekićem ili dlijetom). U kutiji nema upisne knjige. Gornja sajla je također odvaljena sa gornje strane (leži u travi pored drveta), ali nije neki problem popeti se bez nje (definitivno bi olakšala spust). Prilazne table i markacije su odlične.

• Frincic - Oct. 24, 2016, 11:13 a.m.

novi žig je također u lošem stanju, otisak je tak tak