KT HPO - 5. Hrastovička gora - vrh Cepeliš

Područje: 7. Karlovacko pokuplje, Kordun i Banovina

Metalni žig HPS-a učvršćen je na zid planinarskog doma lijevo od ulaznih vrata ispod obavijesne ploče s nadmorskom visinom i imenom doma.
Hrvatske planinarske kuće (planinarska kuća Cepeliš)
Vrh je obrastao šumom pitomog kestena i s njega nema vidika. U svibnju 2019. postavljena je oko obnovljene geodetske piramide željezna piramida s vidikovcem s kojeg je otvoren vidik na sve strane.
U RAZORNOM POTRESU (29. 12. 2020.) GEODETSKA PIRAMIDA JE ZNATNO OŠTEĆENA I NE MOŽE SE KORISTITI VIDIKOVAC NA ŽELJEZNOJ RAZGLEDNOJ PIRAMIDI.
KONCEM LIPNJA OŠTEĆENA GEODETSKA PIRAMIDA JE SRUŠENA I OMOGUĆEN JE PRISTUP VIDIKOVCU NA VRHU RAZGLEDNE PIRAMIDE.
Prilazi Hrastovica (P kod mjesnog groblja) - zgrade vodovoda - Cepeliš 35 min
Hrastovica (P kod mjesnog groblja) - stari grad Hrastovica - vrh Cepeliš 1.20 h
Petrinja - selo Cepeliš - vrh Cepeliš 2 h
..................................
Hrastovica (parkiralište kod mjesnog groblja) - stari grad Hrastovica - vrh Cepeliš 1.20 h Premda markirani pl. put (putokazi i markacije) započinje u središtu Hrastovice, nedaleko zdenca Bartolovac i žute jednokatnice (1905. održana prva skupština HSS-a) najbolje je uspon na Cepeliš započeti oko 360 m dalje s prostranog parkirališta kod mjesnog groblja (parkiralište označeno prometnim znakom uz desni rub ceste). Od parkirališta put kratko vodi po asfaltnoj cesti prema središtu Hrastovice do kapelice (srušena u potresu) i rasvjetnog stupa na kojem su putokazne ploče, okrugla markacija i strelice smjera. Iza stupa lijevo se odvaja makadamska cesta. Pl. put dalje vodi po spomenutoj cesti mimo rijetkih kuća i voćnjaka do raskrižja s cestom iz naselja Trnjani te nastavlja lijevo po cesti i prolazi mimo nekadašnjeg ugostiteljskog objekta (trenutačno se obnavlja) i zapuštenog bazena. Sedamdesetak m nakon (povremenog) vodotoka i oštrog desnog zavoja pl. put napušta cestu i oštro lijevo (označeno putokaznim pločama i strelicama smjera) se uspinje po izgrađenim zemljanim stubama sa sajlama do početka sjevernog ruba usjeka (jarka). Put dalje vodi po stazi kroz šumu oštro se uspinjući do grebena. S grebenskog puta kratki je desni odvojak do vidikovca (označeno putokazom) s otvorenim vidikom na Petrinju i Sisak. Nastavno put vodi po grebenu do ostataka zidina Stare Hrastovice i nastavlja mimo zidina oštro se spuštajući (put osiguran sajlom) do raskrižja (označeno putokaznom pločom) i nedaleke drvene klupice prije blagog uspona. Put dalje nastavlja po vlaki kroz šumu umjereno se uspinjući po Marjanovim štengama i ubrzo izlazi na prilaznu makadamsku cestu koja iz naselja Cepeliš vodi do vrha. Kratko vodi po njoj pa skreće lijevo i ponovno ulazi u šumu (označeno putokazom i markacijama). Dalje put vodi po vlaki (dobro markirano i označeno putokazima) blago se uspinjući do vršne točke i pl. doma.
Hrastovica (parkiralište kod mjesnog groblja) - zgrade vodovoda - vrh Cepeliš  40 min Premda markirani pl. put (putokazi i markacije) započinje u središtu Hrastovice, nedaleko zdenca Bartolovac i žute jednokatnice (1905. održana prva skupština HSS-a) najbolje je uspon na Cepeliš započeti oko 360 m dalje s prostranog parkirališta (označeno prometnim znakom uz desni rub ceste) kod mjesnog groblja. Put kratko vodi po asfaltnoj cesti mimo znaka Skijalište i nastavno mimo Mesarićevog zdenca do kraja naselja (oko 200 m) gdje skreće blago lijevo na stazu po livadi i prolazi uz zgradu mjesnog vodovoda. Ubrzo put ulazi u šumu i ispred druge zgrade vodovoda skreće oštro desno (dobro označeno putokazima i markacijama). Nastavno put vodi po vlaki, nakratko oštrije uzbrdo a potom umjereno se uspinjući po vlakama i stazama kroz šumu do vršne točke i pl. doma.
Hrastovica (parkiralište kod groblja) - zgrade vodovoda - vrh Cepeliš (1,8 km)
Hrastovica (parkiralište kod groblja) - stari grad Hrastovica - vrh Cepeliš (3,2 km)
Prilaz(i) vozilom

Na vršnoj zaravni u blizini metalne razgledne piramide je pl. dom Matija Filjak. Do doma vodi šumski makadamski kolni put iz naselja Cepeliš u koji možemo doći asfaltnom cestom iz Petrinje. Iz gradskog središta nastavljamo prema Hrvatskoj Kostajnici (Ul. Stjepana Radića) do desnog odvojka za Cepeliš (Ul. Mate Bučara). Kod prvih kuća u Cepelišu nastavljamo desnim odvojkom za Pecke. Nakon 750 m lijevi makadamski odvojak vodi do vrha.