KT HPO - 4. Rab - vrh Kamenjak

Područje: 15. Jadranski otoci - sjeverni dio

Metalni žig HPS-a učvršćen je na kutni stup ograde oko telekomunikacijskog objekta.
40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak

Osobito impresivan vidik s vrha je preko Velebitskoga kanala na sjeverni Velebit.

Prilazi Rab – Mundanije – Kamenjak 1.30 h
.....................................
apartmani Šćerbo – Kamenjak 50 min  Uspon započinje na parkiralištu ispred apartmana Šćerbo. Početak je označen drvenom putokaznom pločom, okruglim markacijama, strelicama i na kemenom zidu ispisanim vremenom hodanja. Put prolazi mimo apartmana s bazenom, nastavno uz suhozide, maslinike i vrtove do napuštene kuće iznad zaselka. Nastavlja lijevo (označeno strelicom i okruglom markacijom) i ubrzo ulazi u borovu i šumu crnike. Tu počinje građena staza u kršu (projektirao Ante Premužić, poznati graditelj uzdužne staze po sjevernom i srednjem Velebitu) koja često vodi po privatnim terenima ograđenim suhozidom i do vrha prolazi kroz desetak vratašaca (zatvarati ih za sobom). Nakon 20-ak minuta put prolazi kraj izvora i nastavlja desno po građenoj stazi kroz rjeđu šumu koja postepeno prelazi u visoku makiju. Petnaestak minuta od izvora put vodi mimo vidilice dr. Tomaševića i nastavlja prema vrhu blago se uspinjući po kršu obraslom nižom a dvjestotinjak metara prije vrha i rijetkom makijom.
Šćerbo - Kamenjak (2,0 km)
Prilaz(i) vozilom Markirani prilaz s putokazom za Kamenjak počinje kod desnog odvojka s ceste D105 Rab-Lopar u naselju Mundanije na Rapskom polju. A najbliži je prilaz vozilom apartmani Šćerbo (zaselak Šćerbi) do kojih dolazimo spomenutim odvojkom iz Mundanije nakon 970 m. Odvojak je ujedno i prilazni put za telekomunikacijski objekt na vrhu, na početku asfaltni, pa betonirani a na kraju dobar makadamski put.
Do apartmana Šćerbi se može kombijem i minibusom ali ne autobusom (uska cesta).
ažurirano 25. 8. 2017.
karto izvor(i) HGSS: Otok Rab, 1:25000, 2014., web karta otoka Raba
SMAND: 20a Otok Rab 1:25000, 2011.
drugo:

Fotosfera

• sorola - July 26, 2022, 8:58 p.m.

Put prema vrhu iz smjera Lopara po Premužićevoj stazi preko Fruga pogodan je za sve uzraste sve dok staza ne krene lijevo, najprije preko livadica kroz šumarke, a zatim oštro uzbrdo sve do grebena. Nastavak puta po grebenu do vrha nije za hodanje po ljetnoj žegi, staza ovdje prolazi kamenjarima, vrlo je zahtjevna, ali i uredno markirana i jednostavna za orijentaciju jer sve do vrha prati suhozide uz otvoreni pogled na susjedni Velebit.

• vematijas - June 26, 2016, 10:37 p.m.

Mundanije - Kamenjak 1h.Lagan izlet prilagoden svima. Prilaz pocinje na asfaltnoj cesti u Mundanijama, desno ukoliko se ide iz Raba, odnosno lijevo ukoliko dolazite iz Lopara.Prilaz je obiljezen putokazom za Kamenjak.Ukoliko se ide iz Raba pocetna markacija je u parku, 300m zapadno od centra i glavnog trga.Rab- Mundanije 30min.Prvih 15 min staza ide po asfaltnoj cesti i nakon toga skrece lijevo izmedu 2 kuca s bazenom po makadamu.Staza ide 30min kroz sumu i hladovinu i ugodna je cak i ljeti. Putem cete morati otvoriti 10ak vratasaca postavljenih na privatnim parcelama.Nakon dolaska do izvora vode put lagano izlazi iz ugodne hladovine do vidikovca (5 min) i nakon toga lagani uspon do samog vrha po kamenjaru i niskom raslinju.Na vrhu je telekomunikacijski objekt i na jednom od betonskih stupova je oznaka vrha.