KT HPO - 4. Japetić - vrh

Područje: 5. Samoborsko gorje

Metalni žig HPS-a zavaren je za konstrukciju piramide uz početak metalnih stuba.
Samoborska obilaznica (SO), Jaskanski pl. put (JPP), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Na vršnom proplanku, okruženom bukovom šumom koja ima status posebnog rezervata, je 12-m razgledna piramida. S nje je otvoren vidik od SI do juga. Na SI obzoru je Medvednica i nastavno u smjeru kazaljka na satu su: Oštrc, vršni dio Okića - Okić-grad i Plešivica. Zatim je prostrano Pokuplje a daleko na obzoru za dobre vidljivosti vidimo Hrastovičku goru, Petrovu goru, planine u BiH te Golu plješivicu i nastavno vrhove Male i djelomice vrhove Velike Kapele. Od juga vidik zaklanja visoka šuma. U dva smjera okolna šuma je malo niža i otvoren je vidik. U smjeru zapada prema Zečaku, Sv. Geri i Pliješu. A u SZ smjeru za dobre vidljivosti u kasnojesenskom i zimskom periodu kad su krošnje bez lišća naziru se kroz vršni dio krošnji vrhovi Julijskih i Kamniških Alpi. Nastavno u SSZ smjeru vidik je otvoren (niža šuma) i za dobre vidljivosti vidimo vrhove Savinjskih Alpi: V. Raduha, Komen i Krnes i "ispred" njih nešto niži Ojstri vrh i Boskovec te zasebnu Uršlja goru.
Prilazi Šoićeva kuća – Mrzla draga - Japetić 1.30 h
Gorica Svetojanska (Šumski dvor) – pl. dom žitnica – Japetić 1.30 h
Dragonoš – Japetić 40 min
.......................................
Frgolovac (Balije) - pl. dom Žitnica - Japetić 1.15 h Pl. put započinje na Frgolovcu (svojedobno su taj lokalitet nazivali i Mala vrata) kod proširenja uz makadamsku cestu Kupeč Dol-Velika vrata-Mali Lipovec. Polazište je označeno putokazom i okruglom markacijom i strjelicom smjera. Put vodi po vlaki kroz šumu umjereno se uspinjući do oštrog skretanja lijevo kod Poštenog stola (označeno obavjesnom pločom, okruglim markacijama i strjelicom smjera). Dalje put vodi po užoj vlaki a zatim po šumskoj stazi oštrije se uspinjući do izlaza na greben i po njemu do podnožja livade Žitnica i nastavno oštro se uspinjući do istoimenoga doma. Otuda put dalje vodi preko prostranog parkirališta iznad doma i nastavno po prilaznoj makadamskoj cesti do raskrižja i velikog raspela s desne strane. Prilazna cesta nastavlja pravo a put skreće desno i vodi po makadamskom kolnom putu do desnog slijepog odvojka kolnog puta koji vodi do telekomunikacijskog objekta. Pl. put nastavlja po kolnom putu* u blagom lijevom luku do proplanka (gdje skreće desno i ulazi kroz drvena obavjesna "vrata" u šumu. Dalje vodi po šumskoj stazi do raskrižja na istočnom rubu malog proplanka (označeno putokazima, strjelicama smjera i okruglim markacijama). Lijevi odvojak puta vodi prema Dragonošu ili Lipovcu a pravo nastavlja do piramide na vrhu.
*Taj kolni put vodi od/do asfaltne ceste Smerovišće-Dragonoš.
restoran Šumski dvor - pl. dom Žitnica - Japetić 1.15 h Put započinje nedaleko vinarske zadruge Sv. Jana na oštrom lijevom zavoju asf. ceste koja vodi do nedalekog restorana Šumski dvor. Polazište je označeno putokazom i markacijama. Pl. put vodi po uskoj vlaki/stazi mimo ostataka nekadašnjih betonskih vodospremišta umjereno se uspinjući kroz šumu do oštrog desnog zavoja. Otuda se put kratko spušta do povremenog vodotoka/potoka (Mačkov jarak), prelazi ga i izlazi na široku vlaku i po njoj uz vodotok (s njegove desne strane) oko stotinjak metara gdje put ponovno prelazi vodotok. Nastavno pl. put vodi po šumskoj stazi s lijeve (zapadne) strane Mačkovog jarka, zatim kratko po jarku/vlaki i dalje po stazi do izlaza na široku vlaku i po njoj, oko 50-ak m, do okretaljke. Pl. put nastavlja po sjevernom odvojku široke vlake (označeno putokazom) blago se uspinjući do lijevog skretanja na šumsku stazu i dalje po njoj, oštrije se uspinjući, do desnog zavoja i kratko iza njega. Nastavno put se umjereno uspinje i ubrzo izlazi iz šume na zapadni rub blage padine/livade i kratko po njoj do pl. doma. Od doma pl. put vodi preko prostranog parkirališta iznad doma i nastavno po prilaznoj makadamskoj cesti do raskrižja i velikog raspela s desne strane. Prilazna cesta nastavlja pravo a put skreće desno i vodi po makadamskom kolnom putu do desnog slijepog odvojka kolnog puta koji vodi do telekomunikacijskog objekta. Pl. put nastavlja po kolnom putu u blagom luku do proplanka (gdje skreće desno i ulazi kroz drvena obavjesna "vrata" u šumu. Dalje vodi po šumskoj stazi do raskrižja na istočnom rubu malog proplanka (označeno putokazima, strjelicama smjera i okruglim markacijama). Lijevi odvojak puta vodi prema Dragonošu ili Lipovcu a pravo nastavlja do piramide na vrhu.
sedlo Velika vrata - Japetić 1 h Prilazni pl. put započinje na Velikim vratima* prijevoju ceste M. Lipovec-Kupeč Dol i vodi po dionici JPP-a. Uspon možemo započeti na proširenju uz spomenutu cestu. Pl. put kratko vodi po asfal. cesti u smjeru M. Lipovca (oko 30 m) do raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Pravo put vodi prema M. Lipovcu a lijevo skreće na vlaku i nastavlja prema vrhu. Ubrzo put po vlaki prelazi na široku uređenu šumsku stazu i nastavlja po njoj oštrije se uspinjući do oštrog lijevog zavoja na padini Japetića. Iza zavoja uspon je blaži do izlaza puta iz šume na kolni put (slijepi prilazni kolni put do telekomunikacijskog objekta) i kratko po njemu do makadamskog kolnog puta Dragonoš-pl. dom Žitnica i raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Lijevi odvojak puta vodi po prilaznom makadamskom kolnom do pl. doma a desno nastavlja po kolnom putu oko stotinjak m do proplanka gdje skreće desno i ulazi kroz drvena obavjesna "vrata" u šumu. Dalje pl. put vodi po šumskoj stazi do raskrižja na istočnom rubu malog proplanka (označeno putokazima, strjelicama smjera i okruglim markacijama). Lijevi odvojak puta vodi prema Dragonošu ili Lipovcu a pravo nastavlja do piramide na vrhu
lov. dom Sv. Hubert - Grabarak - pl. dom Žitnica - Japetić 2.10 h Put započinje kod lov. doma Sv. Hubert (nedaleko Višošićevog mlina) i vodi do pl. doma Žitnica i vrha Japetić po trasi JPP-a. Od raspela ispred lovačkog doma put kratko vodi po makadamskom kolnom putu* (oko 150 m) zatim skreće desno i nastavlja po stazi kroz šumu vrlo oštro se uspinjući po JZ hrptu Grabarka do izlaza iz šume. Nastavno put kratko vodi po hrptu po kojem je raskrčena/posječena šuma a dalje po širokom travnatom hrptu mimo ostataka nekadašnje lovačke čeke preko livade na kojoj je vršna točka Vornica do ruba šume i starog grabaračkoga groblja. Pl. put skreće oštro desno i nastavlja po kolnom putu mimo livada i oranica do zapadnog ulaza u Grabarak gdje skreće oštro lijevo i nastavlja kroz naselje mimo obavjesne ploče do istočnog ulaza u naselje, kapelice i stare lipe. Otuda nastavlja po istočnom prilaznom putu u naselje spuštajući se do raskrižja s prilaznim kolnim putom koji vodi do pl. doma Žitnica. Pl. put vodi pravo preko kolnog puta (označeno putokazom) i nastavlja po šumskoj stazi. Ubrzo ponovno izlazi na kolni put i dalje vodi po njemu do oštrog lijevog zavoja (serpentine) gdje ulazi u šumu (označeno okruglim markacijama i strjelicama smjera). Nastavno pl. put vodi po šumskoj stazi do sjevernog ruba zapadne (manje) livade nedaleko pl. doma. Od doma pl. put dalje vodi preko prostranog parkirališta iznad doma i nastavno po prilaznoj makadamskoj cesti do raskrižja i velikog raspela s desne strane. Prilazna cesta nastavlja pravo a put skreće desno i vodi po makadamskom kolnom putu do desnog slijepog odvojka kolnog puta koji vodi do telekomunikacijskog objekta. Pl. put nastavlja po kolnom putu* u blagom luku do proplanka (gdje skreće desno i ulazi kroz drvena obavjesna "vrata" u šumu. Dalje vodi po šumskoj stazi do raskrižja na istočnom rubu malog proplanka (označeno putokazima, strjelicama smjera i okruglim markacijama). Lijevi odvojak puta vodi prema Dragonošu ili Lipovcu a pravo nastavlja do piramide na vrhu.
*Prilazni kolni put koji vodi mimo Grabarka do pl. doma Žitnica.
Dragonoš - pl. dom. Žitnica (- Japetić) 40 min Put započinje kod odvojka makad. kolnog puta koji vodi do pl. dom Žitnica sa ceste Smerovišće-Dragonoš (31084) oko 550 m prije središta Dragonoša iz smjera Smerovišća. Markirani planinarski put uglavnom vodi po spomenutom mak. kolnom putu blago se uspinjući mimo livada, proplanaka, krčevina ili kroz šumu. Na prvom oštrom desnom zavoju kolnog puta (oko 300 m od početka) je raskrižje pl. putova: lijevo za Cerinski vir i Šoićevu kuću a pravo prema Japetiću. Nastavno put kratko vodi kroz šumu mimo prostrane livade pa ponovo kroz šumu do sljedećeg raskrižja pl. putova na Katinom krču. Tu se s lijeva spaja put iz Lipovca (Šoićeva kuća). Oko 280 m dalje prilazni markirani pl. put skreće s mak. kolnog puta lijevo i dalje vodi po šumskoj stazi do raskrižja pl. putova. Lijevi odvojak vodi na vrh Japetića a desno pl. put nastavlja kratko preko proplanka a zatim kroz šumu do izlaza na makadamski kolni put*. Nastavno pl. put ponovo vodi po kolnom putu. Ubrzo je raskrižje pl. putova; lijevo pl. put vodi prema Velikim vratima a blago desno nastavlja po mak. kol. putu mimo raspela i raskrižja kol. putova do prostranog parkirališta i kratko po stazi do doma.
*Do tuda se može doći od Katinog krča po makadamskom kolnom putu (nije markirano).
Frgolovac (Balije) - pl. dom Žitnica - Japetić (2,7 km)
restoran Šumski dvor - pl. dom Žitnica (2,8 km) - Japetić
sedlo Velika vrata - Japetić (1,9 km)
lov. dom. Sv. Hubert - Grabarak - pl. dom Žitnica (4,0 km) - Japetić
Dragonoš - pl. dom Žitnica (2,9 km) - Japetić
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz je prostrano parkiralište 30-ak m od pl. dom Žitnica. Do doma dolazimo šumskom makadamskom cestom* iz Svete Jane (Gorica Svetojanska) ili odvojkom makadamskog kolnog puta sa ceste Smerovišće-Šipački brijeg-Dragonoš, oko 800 m od naselja Dragonoš.
Do pl. doma se može osobnim vozilom, kombijem i minibusom.
*U doba obilnih padalina oštriji zavoji prilazne ceste oštećeni su vododerinama i teže provozni.