KT HPO - 3. Svilaja - vrh Svilaje

Područje: 17. Dalmatinska zagora

Metalni žig HPS-a zacementiran je na oveći kamen oko 5 m JZ od geodetskog stupa.
Svilaja nije KT drugih obilaznica
S vrha se pruža vidik na sve strane. Osobito je upečatljiv na Peručko jezero u dubini i preko njega na Troglav. Na SZ obzoru su Kijevski Bat i Velika Promina a na JI Sinjska krajina.
Prilazi (Zelovo –) pl. kuća Orlove stine – Kunčeve staje – Svilaja 2 h
pl. kuća Orlove stine - Svilaja (preko Badnjeva) 2.15 h
pl. kuća Orlove stine - Svilaja (šumski put) 2.30 h
.............................................
pl. kuća Orlove stine - Svilaja (preko Badnjeva) 2.15 h Od doma Orlove stine pl. put kratko vodi po uređenoj stazi, izlazi na šumsku makadamsku cestu i po njoj vodi do križanja pl. putova (oko 400 m od doma). Pritom prolazi mimo odvojka kolnog puta koji vodi ispod Orlovih stina. Od križanja lijevo put vodi preko Badnjeva a pravo po cesti ispod Crnog Umca do vrha (taj put lokalno stanovništvo naziva Šumski put). Nastavno od raskrižja lijevo put vodi opožarenom padinom Jarebinjaka umjereno se uspinjući. I danas, 10-ak godina nakon požara, uočavamo brojna nagorena stabla. Oko 2,5 km put vodi gore-dolje kroz stijene i vrtače do izlaska na kršnu golet i kolni put. Nastavno vodi djelomice po putu i goleti obrasloj travom i rijetkim niskim raslinjem i pokojim stablom bora i bukve, zatim po travnatom kamenjaru do raskrižja pl. putova odnosno spajanja s Šumskim putem. Od raskrižja i spajanja putova prema vrhu vodi zajednički put. U početku po južnoj padini Vršine, zatim kratko kroz šumarak od nekoliko mladih bukovih stabala do izlaska na stjenoviti greben, a od njega pravo uzbrdo po oštrijem usponu do vrha Svilaje.
pl. kuća Orlove stine - Svilaja (šumski put) 2.30 h Od doma Orlove stine pl. put kratko vodi po uređenoj stazi, izlazi na šumsku makadamsku cestu i po njoj vodi do križanja pl. putova (oko 400 m od doma). Pritom prolazi mimo odvojka kolnog puta koji vodi ispod Orlovih stina. Od križanja lijevo put do vrha vodi preko Badnjeva, a pravo po cesti ispod Crnog Umca (taj put lokalno stanovništvo naziva Šumski put). Od raskrižja put vodi po makadamskoj cesti oko 2,5 km do putokaza, okruglih markacija i strelice smjera koji upućuju na skretanje lijevo. Nastavno put vodi oštro uzbrdo kroz ostatke izgorjele i danas djelomice obnovljene šume, prolazi mimo vidikovca te izlazi na krški kamenjar. Pritom prolazi sa sjeverne strane vrha Crni umac, i vodi do raskrižja pl. putova odnosno spajanja s putem koji vodi preko Badnjeva. Od raskrižja i spajanja putova prema vrhu vodi zajednički put. U početku po južnoj padini Vršine, zatim kratko kroz šumarak od nekoliko mladih bukovih stabala do izlaska na stjenoviti greben, a od njega pravo uzbrdo po oštrijem usponu do vrha Svilaje.
pl. kuća Orlove stine - Svilaja (šumski put) 2.30 h (5,1 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži i preporučeni prilaz vozilom je pl. kuća Orlove stine. Za prilaz vrhu Svilaje po šumskom putu može se od kuće nastaviti po makad. cesti još oko 3 km do manjeg proširenja* gdje pl. put silazi sa ceste i nastavlja lijevo kroz šumu oštro se uspinjući (označeno putokazom, okruglim markacijama i strijelicom smjera).
*Pedesetak m dalje je veće proširenje za parkiranje više vozila.
ažurirano 20. 7. 2013.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: -

Fotosfera

• ignovak - Aug. 14, 2023, 11:38 a.m.

Bili prije tjedan dana, žig uredan, upisne knjige nema, putevi kroz šumu bili dosta zarasli, vlažni i blatni obzirom da je bilo dosta kiše. Makadam do Orlovih stina dobar za vožnju. Napravili kružni obilazak uz povratak preko Badnji koji je bio dosta naporan radi raslinja kroz šumu i klizavog kamenja, dobra obuća obavezna. Markacije solidne i vidljive, pogled sa vrha i staza pri vrhu za odmor i meditaciju. Planinarski dom izgleda vrlo uredno i održavano. Obišli kružno za cca.4,5 sata hoda.

• Klacina - Dec. 3, 2020, 10:53 a.m.

Iako se autom može prići na cca 1:25 od vrha tzv. šumskim putem (ima 50ak metara dalje od toga parking za više auta!) šteta bi bila ne vidjeti oba puta. Ne štedi se pretjerano vremena prilaskom s autom!). Dakle, krenuti od doma preko Badnjeva jer je taj dio malo zahtjevniji, a vratiti se šumskim putem. Pritom zadnjih pola sata šetnje dođe kao dobar stretching.

• Sanjin - April 4, 2018, 5:55 p.m.

3.4.2018. bili smo na Svilaji, automobilom se može još 3 km dalje od doma, samo na nekim mjestima treba pripaziti. Automobil se može ostaviti na proširenju s lijeve i desne strane točno na mjestu gdje staza napušta makadam i kreće lijevo u šumu. Treba biti oprezan jer ima mjesta za ostaviti samo dva automobila.