KT HPO - 2. Lipa - vrh

Područje: 4. Medvednica

Metalni žig HPS-a je na mramornoj ploči učvršćenoj za kamen zid doma iznad slavine za vodu. Gumeni žig je u planinarskom domu.
Planinarski put Medvednicom, Hrvatske planinarske kuće (planinarski dom), Zagrebački romarski put (kapela), Zagorski pl. put (ZPP, žig. u pl. domu)
Na vrhu se nalazi razgledna piramida s koje je otvoren vidik po većem dijelu obzora. U JZ smjeru proteže se hrbat Medvednice s prepoznatljivim najvišim vrhom Sljeme na kojem je komunikacijski i TV toranj.  U tom smjeru su i bliži medvednički vrhovi Oštrec, Gorščica i Rog. Nastavno u smjeru kazaljki na satu za dobre vidljivosti vidimo na obzoru Donačku goru u Sloveniji, blizugraničnu Maceljsku goru zatim Strahinjščicu, Ivanščicu, Malu Ivanščicu te Čevo i Veliki Lubenjak na SSI. A "ispred" njih, u dubini obzora, su pitoreskni zagorski bregi i brojna veća i manja naselja. U sjeveroistočnom smjeru su vrhovi Grohot i Kozelin djelomice "skriveni" krošnjama oko vrha. U dubini obzora od juga do JJZ vidimo Sesvete, istočni dio Zagreba, Savu, novu zračnu luku i Veliku Goricu.
Prilazi

Vidovec – Gorščica – Lipa 3.15 h
Gornje Čučerje – Marija Snježna – Lipa 2.20 h
Gornje Čučerje – lovačka kuća na Vejalnici – Lipa 1.45 h
Vugrovec – lovačka kuća na Vejalnici – Lipa 3 h
Planina Donja – Lipa 55 min
Laz (crkva) – Planina Gornja – Lipa 3 h

Vrhovima Medvednice vode, s njene sjeverne i južne strane, dobro označeni i uređeni prilazni pl. putovi. Više na:
      Medvednica.info
      HPS-karta
........................................
Plasišće (Laz Bistrički) - Ročićeva sjenokoša - Lipa 2.10 h Pl. put počinje nasuprot ugostiteljskog objekta Zagorka na početku Laza Bistričkog uz obavjesnu ploču s natpisom Park prirode Medvednica, Ulaz Plasišće a mimo odvojka asfaltne ceste za naselje Sv. Matej. Početak je označen putokazima i okruglom i pojasnom markacijom na prometnom znaku. U cijelosti pl. put vodi po šumskim kolnim putovima i vlakama i uglavnom po zemljanoj podlozi (ponegdje oštećeni rupama od traktora, i u novije doba od dvo i četvero kotačnih krosera). Put se u početku kratko spušta do travnatoga proplanka a potom ravnomjerno uspinje do izlaza na istočni hrbat Medvednice. Ubrzo nakon proplanka svojedobno se lijevo odvajao pl. put prema vrhu preko Planine Gornje, sada je odvojak demarkiran (poništene markacije smjera i imena odredišta). Otuda put nastavlja do prvog Y raskrižja: desni odvojak vodi prema Tepčinoj špici i naselju Sv. Matej a lijevi prema Planini Gornjoj, Ročićevoj sjenokoši i Lipi (obilježeno putokazima i strjelicama smjera). Ubrzo put prelazi preko asfaltne ceste Planina Gornja-Sv. Matej (putokaz uz rub ceste) i nastavlja umjereno se uspinjući po vlaki do desnog priključka hodočasničkog puta - Stepinčev put (obavjesna ploča na tlu). Pl. i hodočasnički put nastavljaju po istoj trasi do sljedećeg raskrižja vlaka i pl. putova (označeno putokazom i hodočasničkim križem). Desno put vodi prema Tepčinoj špici, Slanom Potoku i Gornjoj Stubici a lijevo prema Lipi, Čučerju, Gorščici i Sljemenu. Kako je nakon raskrižja nekoliko vlaka i šumskih staza treba pažljivo pratiti markacije (dobro obilježeno okruglim markacijama i strjelicama smjera). Nakon 15-ak minuta od raskrižja pl. put izlazi na šumski kolni put na hrptu. Ubrzo nakon izlaza lijevo se odvaja obilježeni odvojak puta (Voda) prema izvoru Rumlec a put pravo nastavlja do Ročićeve sjenokoše - velikog raskrižja pl. i šumskih kolnih putova i vlaka (smjerovi dobro obilježeni s nekoliko putokaza). Na raskrižju se nalazi Stepinčev kip i dvije sjenice/skloništa. Put dalje vodi po dobro markiranom pl. (i kolnom) putu po hrptu prema Lipi (označeno putokazom) do desnog odvojka puta prema kapelici Marije Snježne i Čučerju (označeno putokazom) a ubrzo do raskrižja vlaka i pl. putova (označeno putokazom). Ljevo put vodi do pećine Velika Peć i dalje u Planinu Gornja a pravo nastavlja prema Lipi (i Planini Donjoj i Vugrovcu). Nakon dvadesetak minuta hoda od Ročićeve sjenokoše put izlazi na proplanak na čijem je rubu Kapela hrvatskih mučenika. Pl. put nastavlja pravo preko proplanka do ruba šume gdje se lijevo odvaja put u Planinu Donju. Odmah iza odvojka je rampa od koje se do doma i vrha stiže za dvije minute.
Plasišće (Laz Bistrički) - Planina Gornja - Lipa 2.10 h Pl. put počinje nasuprot ugostiteljskog objekta Zagorka na početku Laza Bistričkog uz obavjesnu ploču s natpisom Park prirode Medvednica, Ulaz Plasišće a mimo odvojka asfaltne ceste za naselje Sv. Matej. Početak je označen putokazima i okruglom i pojasnom markacijom na prometnom znaku. Pl. put se u početku kratko spušta po šumskom kolnom putu do travnatoga proplanka a potom ravnomjerno uspinje. Ubrzo nakon proplanka svojedobno se lijevo odvajao pl. put prema vrhu preko Planine Gornje, sada je odvojak demarkiran (poništene markacije smjera i imena odredišta). Otuda put nastavlja po vlaki (ponegdje oštećenoj rupama od traktora i u novije doba od krosera) do prvog Y raskrižja: desni odvojak vodi prema Tepčinoj špici i naselju Sv. Matej a lijevi prema Planini Gornjoj, Ročićevoj sjenokoši i Lipi (obilježeno putokazima i strjelicama smjera). Nastavno put vodi do asfaltne ceste Planina Gornja-Sv. Matej (Vrski put) i raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Pravo pl. put nastavlja kroz šumu do Ročićeve sjenokoše i dalje do vrha a lijevo vodi po asfaltnoj cesti oko 1,2 km do prvih kuća naselja Planina Gornja. Pritom nakon 800 m put vodi mimo raspela i odvojka asf. ceste za Bukovec i Krča. Tu je i odvojak pl. puta koji vodi do Plasišća. Premda putokaz ne usmjeravaju na taj pl. put, on je još uvijek označen markacijama (!). Otuda još 350 m pl. put skreće sa ceste desno na poljski put (označeno markacijama i imenom odredišta na betonskom naponskom stupu i putokazom Velika peć, Lipa). Put vodi mimo dvije kuće a iza druge skreće lijevo i blago se spušta između voćnjaka po vlaki do uske asf. ceste, prelazi ju i nastavlja između vinograda, zatim mimo kleti i dalje po livadi do uske asf. ceste i mostića na povremenom vodotoku (potoku) i nedalekog putokaza (Velika peć, Lipa). Otuda pl. put vodi kroz šumu po vlaki uspinjući se do šumskog makadamskog kolnog puta i raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Pravo put vodi na Rog i Lipu a blago lijevo prema Planini Donjoj i Lipi. Nastavno pl. put vodi po mak. kolnom putu do sljedećeg raskrižja s putokazima. Pravo vodi prema Pl. Donjoj i Kašini a desno prema Lipi. Dalje put vodi po šumskoj stazi i ubrzo ponovno izlazi na šum. mak. kolni put i po njemu do sljedećeg raskrižja uz rub proplanka. Lijevo se odvaja put koji vodi u Donju Planinu, pravo prema Čučerju i Vugrovcu a desno nastavlja prema pl. domu i vrhu. Put prema vrhu kratko vodi uz rub proplanka i nastavlja po šumi oštrije se uspinjući do izlaza na proplanak na čijem je južnom rubu Kapela hrvatskih mučenika. Na proplanku se spaja sa zapadnim prilaznim putom (iz smjera Gorščice, Sljemena ili Laza Bistričkog) i nastavlja lijevo mimo rampe do doma i vrha Lipa.
kapelica Sv. Juraj (Planina Donja) - Lipa 55 min Prilaz vrhu možemo započeti na parkiralištu* pokraj kapelice Sv. Juraj i groblja u Planini Donjoj (od zadnje autobusne postaje u središtu naselja do parkirališta i kapelice je oko 400 m). Od parkirališta put kratko vodi do raskrižja na cesti Planina Donja-Planina Gornja (Planinarska ul.) i nastavlja pravo po zapadnom odvojku Planinarske ul. (označeno velikom drvenom obavjesnom pločom, putokazima, okruglim markacijama i strjelicama smjera). Put dalje vodi po užoj asfaltnoj c. a zatim po makadamskom kolnom putu (uzduž kojih su okrugle markacije na betonskim naponskim stupovima i okolnim stablima) mimo zadnjih kuća u sjevernom dijelu Planine Donje zatim vodospreme do skretanja pl. puta u šumarak (označeno okruglom markacijom i strjelicom smjera). Nastavno pl. put kratko vodi po stazi kroz šumarak i po livadi, te ponovno izlazi na kolni put, kratko po njemu i ponovno prečacem kroz šumarak do drugog izlaza na kolni put nedaleko osamljene kuće na rubu travnate padine. Put dalje vodi mimo kuće (na zidu je okrugla markacija i strjelica smjera) ravnomjerno se uspinjući po travnatoj padini do raskrižja na šumskom kolnom putu. Smjerovi su označeni putokazom: lijevo prema Čučerju i Vugrovcu, desno prema Planini Gornjoj i Lazu Bistričkom a pravo prema pl. domu i vrhu Lipa. Otuda put vodi po šumskoj stazi umjereno se uspinjući do sljedećeg raskrižja na šumskom kolnom putu uz rub malog proplanka.  Smjerovi su označeni putokazom: lijevo prema Čučerju i Vugrovcu, desno prema Planini Gornjoj i Lazu Bistričkom a pravo prema pl. domu i vrhu Lipa. Put prema vrhu kratko vodi uz rub proplanka i nastavlja po šumi oštrije se uspinjući do izlaza na proplanak na čijem je južnom rubu Kapela hrvatskih mučenika. Na proplanku se spaja sa zapadnim prilaznim putom (iz smjera Gorščice, Sljemena ili Laza Bistričkog) i nastavlja lijevo mimo rampe do doma i vrha Lipa.
*Premda se od parkirališta odnosno nedalekog raskrižja u Planinarskoj ulici (na cesti Planina Donja-Planina Gornja) može nastaviti osobnim vozilom još oko 500 m po zapadnom odvojku Planinarske ul. mimo zadnjih kuća u sjevernom dijelu naselja po užoj asfaltnoj a potom makadamskoj cesti preporuka je parkirati vozila kod kapelice Sv. Juraj.

Plasišće (Laz B.) - Ročićeva sjenokoša - Lipa (6,5 km)
Plasišće (Laz B.) - Planina Gornja - Lipa (6,5 km)
kapel. Sv. Juraj (Planina Donja) - Lipa (2,2 km)
Prilaz(i) vozilom Nema prilazne ceste za osobna vozila. Najbliži su prilazi pješačke polazne točke kod crkva sv. Jurja u Planini Donjoj te prijevoj Vejalnica iznad Čučerja (Sruki). Otuda se pl. domu može prići samo terenskim vozilom.