KT HPO - 12. Kobiljak - vrh Veliki Kobiljak

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na vršnu stijenu desno od upisnog tuljca.
Kobiljak nije KT drugih obilaznica
Premda je stjenoviti vrh obrastao mješovitom šumom vrhovi okolnih stabala vrlo malo zaklanjaju obzor. Vidik s vršne stijene otvoren je po cijelom obzoru. Na zapadnom obzoru je Istra s vrhovima Sisola i Učke a nastavno u smjeru kazaljke na uri je Ćićarija s vrhovima V. Planik, Županj v., Orljak i Žbevnica. Sjeverozapadno su vrhovi Grobničkih Alpa: Obruč, Pakleno, Fratar i Suhi i nastavno Snježnik, Guslica i Risnjak. Ispred su Tuhobić i blizi Medviđak. U dubini sjevernog obzora su naselja Fužine i Lič. Na  sjeveroistočnom obzoru su V. i M. Drgomalj, Burni Bitoraj te Viševica i Strilež. Od juga do zapada na obzoru su sjevernojadranski otoci: Rab, Goli, Prvić i Krk. A iza njih M. i V. Lošinj te Cres.
Prilazi Potkobiljak (zaselak Kovači) - V. Kobiljak 1.20 h
cesta Lič-Drivenik (kod dalekovoda u podnožju Klašnice) – V. Kobiljak 1.50 h
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) – tunel kod. ž. st. Drivenik - cesta Lič-Drivenik (kod dalekov. u podnožju Klašnice) 1.10 h
.................................................
Potkobiljak (zaselak Kovači) - V. Kobiljak 1.20 h Prilaz vrhu možemo započeti na proširenju nedaleko okretišta asf. ceste iza zaselka Kovači. Prvih 500-tinjak m pl. put vodi po dobrom kolnom putu do lijevog odvojka (skretanje označeno okrug. markacijom, strelicom smjera i natpisom ali je teže uočljivo zbog vegetacije). Dalje put kratko vodi po vlaki do desnog odvojka šumske staze (označeno strijelicom smjera, markacijom i nazivom vrha) i nastavlja umjereno se uspinjući djelomice po stazi a djelomice po vlaki, prelazi šumski kolni put (markacija i strijelica smjera) i nastavlja preko predjela Repušina kratko po vlaki a potom po stazi do sedla kontinuirano se uspinjući kroz visoku bukovu šumu. Od sedla pl. put kratko vodi po stazi a zatim po vlaki blago se uspinjući kroz stjenovito područje do raskrižja na hrptu Kobiljaka (označeno putokazima, strijelicama smjera i okruglim markacijama). Pravo put nastavlja prema Medviđaku a lijevi odvojak vodi kroz stijene oštro se uspinjući do vrha. U cjelosti put je dosta dobro markiran i nije zahtjevan za snalaženje. Duž puta ima dosta zaraslih dionica (može biti problematično u doba vegetacije) a u stijenama podno vrha potrebna je pomoć ruku.
cesta Lič-Drivenik (kod dalekovoda u podnožju Klašnice) – V. Kobiljak 1.35 h Prilaz vrhu možemo započeti na odvojku pl. puta* na cesti Lič-Drivenik kod dalekovoda u podnožju Klašnice (slabije uočljiva okr. markacija i strijelice smjera i oznaka staze "5" na stijeni uz sjeverni rub ceste). Put kratko vodi po širokoj i razrovanoj vlaki uz mali dolac (s desne strane) i ubrzo skreće lijevo u šumu i nastavlja po uređenoj vlaki koja vodi do doca s gosp. zgradama. Pl. put zaobilazi dolac i nastavlja po uređenoj i markiranoj stazi ("5") umjereno se uspinjući i spuštajući do raskrižja (izblijedile oznake na bukovom stablu) i izlaska na šum. makadamsku cestu Drivenik-Njivina (Vagabundina koliba). Otuda desno kratko po cesti do sljedećeg raskrižja (sitne i teže uočljive markacije na stijeni s lijeve strane ceste). Zatim pl. put skreće na lijevi odvojak šum. ceste (na kojoj je malo dalje postavljena rampa - nisam siguran jel stalno otvorena!) i nastavlja po njoj do desnog skretanja na šumsku stazu (označeno pojasnom markacijom na stijeni s lijeve strane ceste), Dalje put vodi kroz šumu uz vrtače i stijene do raskrižja/spajanja s dionicom GPP-a (označeno strijelicama smjera i okruglim markacijama). Od raskrižja put vodi lijevo i ubrzo ponovno izlazi na šum. cestu i nastavlja desno kratko po njoj do lijevog odvojka vlake (označeno okruglom markacijom) i po vlaki do raskrižja na hrptu Kobiljaka (označeno putokazima, strijelicama smjera i okruglim markacijama). Pravo put vodi u Potkobiljak a desni odvojak vodi kroz stijene oštro se uspinjući do vrha.
*Odvojak je oko 1,45 km udaljen od tunela odnosno odvojka ceste za ž. st. Drivenik ili oko 600 m od početka uspona na Medviđak.
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) –  odvojak ceste prema ž. post. Drivenik - odvojak pl. puta sa ceste Lič-Tribalj-Drivenik (kod dalekov. u podnožju Klašnice) 1.10 h Kako taj prilaz od Liča do odvojka pl. puta vodi po lokalnoj cesti Lič-tunel nedaleko želj. postaja Drivenik-Tribalj-Drivenik odvojku se može prići terenskim vozilom (preporučljivo). Naime, pojedine dionice ceste su dosta oštećene vododerinama i ispucanom i odlomljenom asfaltnom podlogom te se ne preporuča vožnja nižim osobnim vozilima. Markirani pl. put (dio 3. dionice GPP-a do Medviđaka) vodi po asf. cesti (djelomice oštećenoj a djelomice obnovljenoj) umjereno se uspinjući do prijevoja. Put dalje vodi po dobroj makadamskoj cesti kroz kratki usjek pa iznad željez. tunela i mimo desnog odvojka ceste prema želj. postaji Drivenik. I nastavno mimo natkrivenog Gospinog kipa uz malo proširenje s klupom do lijevog odvojka šum. makad. ceste Drivenik-Njivina (Vagabundina koliba). Pl. put nastavlja blago desno spuštajući se u dolac i potom po oštrom lijevom zavoju uspinjući se po cesti (ponovno asfaltna podloga) do odvojka pl. puta pri kraju desnog zavoja kod visokonaponske dalekovodne mreže u podnožju Klašnice. Iz smjera Drvenika i Triblja do odvojka vodi uža asfaltna cesta.
Potkobiljak (zaselak Kovači) - V. Kobiljak (2,4 km)
codvojak pl. puta na cesti Lič-Drivenik (kod dalekovoda u podnožju Klašnice) - V. Kobiljak (3,3 km)
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) - odvojak c. prema ž. post. Drivenik - odvojak pl. puta sa ceste Lič-Drivenik (kod dalekov. u podnožju Klašnice) (4,0 km)
Pl. put održava HPD HP i HT Učka, Rijeka, HPD Zagreb-Matica, Zagreb
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je okretište nedaleko kojeg je zgrada vodovoda do kojeg vodi asfaltna cesta. Pedesetak m od okretišta je proširenje za parkiranje vozila. Do okretišta i proširenja dolazimo iz Liča. U središtu Liča nastaviti cestom koja vodi prema Potkobiljaku i želj. postaji Drivenk. Na trostrukom raskrižju (oko 1,2 km) lijevi odvojak ceste vodi u Potkobiljak, blago desno preko prijevoja prema želj. postaji Drivenik i dalje do istoimenog naselja (pojedine su dionice ceste dosta oštećene vododerinama i ispucanom i odlomljenom asfaltnom podlogom te se ne preporuča vožnja nižim osobnim vozilima, cesta je provozna za terenska vozila). Srednja cesta (nova asf. podloga) vodi do kraja zaselka Kovači i nedalekog okretišta i proširenja.
ažurirano 29. 5. 2021.
karto izvor(i) SMAND: -
HGSS: -

• Sanjin - Feb. 27, 2021, 8:13 p.m.

Išli smo na Kobiljak iz Podkobiljaka jer je cesta Liča do Drivenika u poprilično očajnom stanju. Naročito prvi dio od Liča prema Željezničkoj stanici Drivenik. Na skretanju iz Liča za Željezničku stanicu Drivenik treba ići paralaelnom cestom (Ulica Potkobiljak) do kraja asfalta i tamo pustiti auto. Mjesto za parking je otprilike na: 45.265211, 14.718213. Ta je cesta svježe asfaltirana i u izvrsnom stanju. Na kraju te asfaltirane ceste ima parking za nekoliko vozila. Od tog mjesta do vrha Kobiljak ima oko 2.2 km. Staza je cijelim putem strma. Ima poprilično srušenih stabala od ledoloma, ali ima i stabala porušenih od šumarije i to stabala s markacijama na sebi. Staza je unatoč tome dosta dobro markirana i ne previše zahtjevna za snalaženje. Duž staze ima dosta zaraslih dijelova i mislim da kada šuma zazeleni može biti problematično za proći. Pod vrh na nekim se mjestima treba pomoći rukama, ali ništa teško. Išli smo s psom kojem smo pomagali samo na par mjesta kad se dođe pod vrh. S vrha je lijep pogled na Lič, Fužine, Viševicu i okolna brda te na otok Krk na drugu stranu.

• wukonja - Sept. 6, 2020, 9:30 p.m.

Cesta od Liča do Drivenika je jako loša i nije održavana. Kasnije bude nešto bolja nego u samom početku, ali sve u svemu loš makadam. Uspon je moguće započeti s ove točke (45°15'03.1"N 14°43'24.8"E) i tu se na zavoju može ostaviti automobil. Početni dio uspona nije markiran jer je šumarija samljela i stazu i stabla pored nje pa preporučam ponijeti kartu ili navigaciju kako ne biste promašili desno skretanje prema završnom usponu.