KT HPO - 11. Burni Bitoraj - vrh Bitoraj

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig GPP-a zacementiran je na vršnu stijenu oko 5 m SZ od upisne kutije.
Goranski planinarski put (GPP), Hrvatske planinarske kuće (planinarsko sklonište Bitorajka pod vrhom)
Sa stijenovitog vrha vidik je otvoren od SZ do JI. Na SZ su vrhovi Grobničkih Alpa: Obruč, Pakleno, Fratar i Suhi vrh. Nastavno u smjeru kazaljke na uri su Snježnik, Guslica, Risnjak i "do njega" slovenski Snežnik. Na sjevernom obzoru su M. i V. Drgomalj, zatim Petehovac, Skradski vrh te Bijela kosa i Mirkovica a iza njih Sv. Gera, Plešivica i Sljeme (Medvednica). Iza hrvatskih gorskokotarskih vrhova protežu se na obzoru blizugranični slov. vrhovi. U smjeru istoka i JI je Bjelolasica i nastavno Gomirkovica i nešto južnije zapadni dio Samarskih stijena. U dubini sjevernog obzora su naselja Sunger i Mrkopalj.
Za osobito dobre vidljivosti daleko na obzoru možemo vidjeti Julijske Alpe s Triglavom u smjeru SZ ("desno" od Risnjaka), a u SSI smjeru su Kamniške i Savinjske Alpe.
Prilazi Vrata – pl. sklonište Bitorajka – Bitoraj 2.45 h
Sunger – Brestova Draga – Bitoraj 2.30 h
Lič – Javorje – Bitoraj 4.30 h
Tuk – Čelimbaša – Bitoraj 7 h
.................................................
proširenje uz šum. cestu - skl. Bitorajka - Bitoraj  50 min Uspon na vrh započinje iza proširenja* uz šumsku cestu u podnožju M. Lipovače. Do proširenja dolazimo iz Vrata djelomice asfaltnom a većim dijelom šumskom makadamskom cestom (vidi: Prilaz vozilom). Iza proširenja pl. put skreće sa šum. ceste na široku vlaku. Početak uspona  označen je okruglom markacijom i strijelicom. Prvih 400-tinjak m put se umjereno uspinje kroz bukovu šumu a zatim sve oštrije do izlaza na hrbat/sedlo Burnog Bitoraja. Malo prije sedla završava vlaka, a pl. put nastavlja po stazi kratko do sedla, gdje skreće lijevo i prelazi na južnu stranu hrbata. Nastavno put djelomice vodi uz stjenoviti hrbat s njegove južne strane, djelomice sa sjeverne strane i po zaobljenom i šumovitom hrbatu umjereno se uspinjući do malog proplanka na kojem je skl. Bitorajka. Od skloništa put kratko vodi po zemljanoj stazi a zatim po kamenjaru oštro se uspinjući prema stjenovitom hrbatu i nastavno uz njega do vršnog grebena.
proširenje uz šum. cestu - skl. Bitorajka - vrh Bitoraj (2,1 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz je proširenje* uz šumsku cestu u podnožju M. Lipovače. Do proširenja dolazimo iz Vrata. Nakon naplatnih kućica skrenuti desno i voziti u smjeru Fužina oko 300 m zatim skrenuti lijevo i nastaviti preko željezničkoga prijelaza iza kojega cesta u blagom luku vodi desno. Desnim (gornjim) odvojkom asf. ceste nastavljamo do rampe (oko 2,3 km) iza koje počinje dobra šumska makadamska cesta. Oko 1,3 km iza rampe je raskrižje šum. cesta, gdje počinju markacije prema vrhu. Nastavljamo po desnom odvojku lošije šum. c. u početku uspinjući se a potom spuštajući do spomenutog proširenja (oko 1,3 km).
ažurirano 18. 11. 2020.
karto izvor(i) HGSS:
SMAND:

• Sanjin - Nov. 9, 2020, 3:11 p.m.

Gonzo je dobro opisao najbliži prilaz vozilom, a ja ću ga malo precizirati što se tiče udaljenosti. U mjestu Vrata treba prijeći željezničku prugu i voziti najgornjom, odnosno najdesnijom asfaltiranom cestom 2.3 km do rampe. Cesta je dovoljno široka i asfalt je vrlo dobar. Nakon rampe nastaviti 1.2 km širokom makadamskom cestom. Cesta je bez problema prohodna i za niža vozila. Nakon 1.2 km dolazi se do križanja i prve mogućnosti za ostaviti auto i nastaviti pješke. Na ovom križanju treba odabrati desnu makadamsku cestu. Na samom križanju počinju i markacije na stablima i stijenama. Od navedenog križanja mi smo produžili još 800 metara desnom makadamskom cestom i parkirali na velikom zavoju s velikim proširenjem s lijeve strane. Taj makadam je lošiji od prethodno opisanog, ali i dalje poprilično širok i uz manji oprez mogu proći i niska vozila. Od mjesta gdje smo mi parkirali počinje trag na Planinarskom portalu, ali vrhu se može prići bliže još nekih 300-400m. Od mjesta gdje smo mi ostavili auto i snimili trag, do vrha Bitoraja ima nešto malo manje od 3km. Nama je trebalo s djecom i psom i dosta odmora manje od 90 minuta. Za silazak nam je bilo potrebno točno 60 minuta.

• gonzo - July 26, 2019, 3:28 p.m.

Najbliži prilaz vozilom: u mjestu Vrata proći preko pruge prema jugoistoku i nastaviti dalje najgornjom asfaltiranom cestom par kilometara. Kada završi asfalt, skrenuti na lijevi dobar makadam (rampa je dignuta) i prateći markacije doći do mjesta gdje staza skreće u šumu. Do vrha vodi lijepa, ne preteška staza kroz šumu, pogodna i za planinare juniore i zbog hlada i za vruće ljetne dane. Trebalo nam je sat i 15 s djecom. Vrh je kamena stijena s pogledom na vrhove Gorskog kotara. Poslije se pregledajte od krpelja!