KT HPO - 1. Ugljan - vrh Šćah

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na kamen oko 5 m jugoistočno od križa. Za taj je kamen, s njegove prednje strane, zacementirana mramorna ploča s nazivom i visinom vrha.
Šćah nije KT drugih obilaznica.
Vidik s vrha pruža se na sve strane. Na obzoru od SSZ do SI proteže se veličanstveni Velebit i nastavno u smjeru kazaljka na satu na obzoru vidimo Tulove grede, Crnopac. A za dobre vidljivosti uočavamo na istočnom obzoru Dinaru, Prominu i nešto južnije Svilaju i brda u zaleđu Šibenika (Orlovača i Krtolin). Ispred Velebita proteže se o. Pag a nastavno na kopno prostrani Ravni Kotari s dominantnim Zadrom na obali. U JI smjeru protežu se Ugljan i nastavno Pašman a daleko na obzoru su otoci šibenskog arhipelaga: Zlarin, Kaprije i Žirje. Od JJI do zapada protežu se obzorom Kornatski otoci, o. Žut i Dugi otok a ispred njega otoci Iž i Rava. Zapadni otoci zadarskoga arhipelaga Sestrunj, Molat, Ist, Silba i Olib su na SZ obzoru. A daleko iza njih nazire se Lošinj.
Prilazi Turkija – Šćah 1 h
.......................................
Turkija - Šćah 1 h Prilazni put vrhu (i tvrđavi Sv. Mihovil) započinje u zaselku Turkija (označeno okruglim markacijama) i kratko vodi kroz zaselak (smjer i skretanja dobro označeni okruglim markacijama i strelicama). Iza zadnjih kuća je raskrižje. Pravo put vodi do Sv. Mihovila a desni odvojak na Šćah (označeno putokazom i stiliziranim znakom zabrane hodanja u japankama). Od raskrižja put kratko vodi mimo suhozida i (zapuštenih) maslinika po širokom, uređenom i nasutom kolnom putu do njegova lijevog skretanja. Pl. put nastavlja pravo (označeno strijelicom, imenom vrha i okruglom markacijom) i vodi po kamenjaru po težačkoj (kozjoj) stazi kroz makiju i srednje visoko raslinje do raskrižja (označeno putokazom) na sedlu središnjeg otočnog hrpta. Lijevo se odvaja put za utvrdu Sv. Mihovil a desni odvojak puta vodi po hrptu do vrha. Od raskrižja je raslinje sve rjeđe a stijene krupnije gdje je pokatkad potrebna pomoć ruku. Neposredno prije vršne glavice put izlazi iz raslinja i nastavlja kratko po stjenovitom grebenu do vrha.
Turkija - Šćah (1,8 km)
Pl. put održava PD Belveder, Biograd na moru
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je zaselak Turkija. Do zaselka dolazimo cestom Preko-Ugljan (D110). Od trajektne luke (Preko) prilaznom cestom do priključka na D110 i nastavno do autobusne postaje zaselka Turkija (luka - aut. postaja oko 4,5 km). Tu skrećemo lijevo za Turkije (označeno turističkim /Avantura Otok/ i pl. putokazom /Šćah/) i nastavno po uskoj asfaltnoj cesti mimo mrtvačnice, kapele i mjesnog groblja (s lijeve strane) do oštrog lijevog zavoja (oko 250 m) i dalje lijevo (označeno turist. i pl. putokazima) do prvih kuća u zaselku (oko 200 m) i oštrog lijevog zavoja ili nekoliko desetaka m dalje gdje možemo parkirati vozilo.
Do zaselka Turkija može se kombijem i minibusom dok prilaz autobusom nije preporučljiv (uska prilazna cesta, nemogućnost parkiranja i otežano okretanje).
ažurirano 17. 10. 2021.
drugi izvor(i) HPS, PD Belveder
karto izvor(i) HGSS: Otok Ugljan 1:25.000 (2015.)