KT HPO - 1. Grohot - vrh

Područje: 4. Medvednica

Metalni žigovi HPS-a i ZPP-a učvršćeni su na bočni zid pl. kuće između obavijesnih ploče kod ulaznih stuba u kuću (kuća je oko 50-ak m južno od vrha).
Zagorski planinarski put, Hrvatske planinarske kuće (planinarska kuća Grohot)
S visoke razgledna piramide na vrhu otvoren je vidik od ISI do SSZ. U smjeru ISI je blizi nešto viši vrh Kozelin, zatim brežuljci u smjeru Vrbovca, Prigorje i nastavno preko Dugog Sela otvoren je široki vidik na dolinu Save. Na jugu su brežuljci oko Kašine a JZ su vrhovi istočne Medvednice Lipa, Rog, Leščica i nastavno sjeverne padine Medvednice. Na zapadnom obzoru su brojni brežuljci Bizeljskoga gorja a zapadnije u Sloveniji su Veliki vrh, Veliki Javornik i Kunšperska gora i nastavno uz granicu sa Slovenijom je Cesarska gora. Zatim slijede na SZ brežuljci oko Krapinskih Toplica i malo sjevernije Strahinjčica. Na SSZ obzoru su Veliko Kalce i Vilinska špica. U dubini obzora su naselja Laz Stubički i Bistrički i Sv. Matej.
Prilazi Blaguša – Grohot (istočni i zapadni prilaz) 1.20 h / 1.15 h
Marija Bistrica – Grohot 2.15 h
Laz (crkva) – Grohot 1.30 h

Vrhovima Medvednice vode, s njene sjeverne i južne strane, dobro označeni i uređeni pl. prilazni putovi. Više na:
      Medvednica.info
................................
Blaguša - Grohot (istočni prilaz) 1.20 h Uspon na vrh možemo započeti kod zadnje autobusne postaje i okretišta u mjestu Blaguša. Oko petnaestak m iza postaje je obavijesni ormarić HPD Blagus i putokaz za Grohote gdje započinju oba prilazna puta vrhu. Zajednički dio puta, oko 250 m, vodi Ulicom Benkoščica do raskrižja ulica i pl. putova. Kod prometnog znaka Benkoščica k. br. od 22 do 32, pravo nastavlja zapadni prilaz vrhu a desno se odvaja istočni prilaz (označeno strjelicom smjera, starim brojem puta 2 i novim 61, okruglom markacijom i satnicom na ogradnom stupu). Nastavno put vodi uskom asfaltnom cestom blago se uspinjući mimo kuća, vinograda i kleti do monumentalnog mramornog križa s postoljem i pitoreskne drvene kuće s vidikovcem/čekom. Iza kuće pl. put nastavlja po dobrom makadamskom kolnom putu koji vodi između livada, oranica i vinograda a potom uz rub šume i oranica i mimo zadnje kleti nakon koje kolni put ulazi u šumu. Put dalje vodi kroz duboki usjek mimo čeke i ubrzo iza nje izlazi iz usjeka i nastavlja mimo druge (zelene) čeke do malog proplanka i raskrižja kolnih i pl. putova. Tu je postavljen prometni znak „Stajalište autobusa“ s „voznim redom“. Desni odvojak pl. puta vodi u Laz a u blagom lijevom luku po kolnom putu prema vrhu i pl. kući. Osamdesetak m prije vršne glavice odvaja se desno kratka staza (nije markirana) koja izravno vodi na vrh na kojem su: raspelo, kameni oltar i zid s prekrasnim kamenim mozaikom Majke Božje od puta i visoka razgledna piramida. Vrhu se može prići nastavno po prilaznom kolnom putu do kuće i mimo nje po betonskim i drvenim stubama.
Blaguša - Grohot (zapadni prilaz) 1.15 h Uspon na vrh možemo započeti kod zadnje autobusne postaje i okretišta u mjestu Blaguša. Oko petnaestak m iza postaje je obavijesni ormarić HPD Blagus i putokaza za Grohote gdje započinju oba prilazna puta vrhu. Zajednički dio puta, oko 250 m, vodi Ulicom Benkoščica do raskrižja ulica i pl. putova. Kod prometnog znaka Benkoščica k. br. od 22 do 32 istočni prilaz vrhu vodi desno a zapadni pravo (označeno strjelicom smjera, starim brojem puta 1 i novim 60, okruglom markacijom i satnicom na ogradnom stupu) po asfaltnoj cesti mimo nekoliko kuća do kraja naselja. Iza zadnjih kuća nastavlja dobar makadamski kolni put koji kratko vodi mimo oranica (lijevo) i uz potok Cumbaina/Blaguša (s desne strane) i ubrzo ulazi u šumu. Nastavno pl. put vodi po dobrom kolnom putu s lijeve ili desne strane potoka mimo nekoliko čeka (3, 5, 6) i kod zadnje čeke mimo hranilišta za životinje do zapuštenog vodocrpilišnog objekta. Otuda put kratko vodi uz potok a zatim kratko kroz klanac po koritu potoka do vodocrpilišnog šahta ispred lovačke kuće. Tridesetak m prije šahta pl. put skreće blago desno na vlaku (povremeni vodotok). Skretanje je označeno na šahtu strjelicom smjera, okruglom markacijom i imenom odredišta. Iza lovačke kuće i hranilišta pl. put skreće lijevo i nastavlja po dubokoj vlaki oštro se uspinjući po nekoliko serpentina do podnožja vršne glavice i pl. kuće. Otuda pl. put krati prilaz vrhu i nastavlja blago lijevo po šumskoj stazi do izlaza na prilazni kolni put (istočni prilazni put) ispred pl. kuće i mimo nje po betonskim i drvenim stubama do vrha na kojem su: raspelo, kameni oltar i zid s prekrasnim kamenim mozaikom Majke Božje od puta i visoka razgledna piramida.
Blaguša - Grohot (istočni prilaz) (4,3 km)
Blaguša - Grohot (zapadni prilaz) (3,7 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži i preporučeni prilaz osobnim autom je Blaguša*. Auto možemo parkirati kod zadnje autobusne postaje u naselju. Do tuda se može kombijem, minibusom i autobusom.
*Nedaleko vrha je pl. kuća kojoj možemo prići samo terenskim vozilom po djelomice asfaltnom a većim dijelom po makadamskom kolnom putu (istočni prilazni pl. put).