Vremenska prognoza

Nažalost trenutno nije moguće dohvatiti podatke o prognozi

Opis

Željezničar

1 korisnik je do sada ocijenio ovaj dom

Područje: Samoborsko gorje
Brdo/planina: Samoborska gora (Oštrc)
Upravljač: HPD Željezničar

Prilaz biciklom:
Prilaz vozilom:

O objektu

Planinarski dom »Željezničar« na Oštrcu nalazi se na sjevernoj strani vrha Oštrca (752 m) u Samoborskom gorju, na sedlu nadmorske visine 691 m. To je zidana jednokatnica, sagrađena na temeljima bivšega đačkog doma kojeg je 1936. godine izgradila Škola narodnog zdravlja »Andrija Štampar«. Za vrijeme Drugog svjetskog rata dom je bio teško oštećen, ali već 1946. godine zaslugom Fiskulturnog društva »Lokomotiva«, odnosno njihove planinarske sekcije, počinje njegova obnova. Dom je obnavljan do 1948., a od 1950. godine do danas njime upravlja HPD »Željezničar«. Godine 1957. dom je dograđen, a 1958. i elektrificiran. Renoviran je još u četiri navrata: 1967., 1972. i 1996. i 2008. godine.  Prvobitni naziv doma bio je Planinarski dom “Janko Gredelj”. Današnji naziv “Željezničar” dom je dobio 1991. godine. Do doma vodi desetak planinarskih staza, a u bližoj okolici doma nalazi se nekoliko zanimljivosti: Vrh Oštrc, Ptičji vrh, stijena Flinka, kameni monolit Gljiva te lijepe livade i šume. Od doma se pružaju vidici prema Lipovečkoj i Rudarskoj dragi, a u daljini se za lijepih dana vidi Zagreb s Medvednicom.
ŽIG (gumeni) je u domu, a metalni žig učvršćen je na desno krilo ulaznih drvenh (crveno obojanih) vrata u visine mramorne ploče s radnim vremenom doma.

GNSS tragovi prilaznih pl. putova (pogledaj i preuzmi gpx trag na podstranici Karta)
L.d. Srndać – Rancerje - dom
L.d. Srndać – Gajev kamen - Marčikin mlin - Preseka - Oštrc - dom
Šoićeva kuća - Hofmanovom stazom - dom
Šoićeva kuća - stari grad Lipovec - dom
Rude - crkva Pres. Trojstva - dom
Rude - Veliki Dol - dom
Velika Vrata -Stražnik - Preseka - dom

Prilaz(i) vozilom: Pl. domu možemo prići jedino terenskim vozilom iz smjera Samobora ili Jastrebarskog. Iz Samobora Starogradskom ulicom krećemo prema zapadnom dijelu grada, prolazeći pored restorana "Gabrek" nakon kojeg je raskrižje, pravo prema Smerovišću a lijevo cesta vodi u Rude. Nastavljamo prema Rudama i Braslovju do odvojka za Prekrižje Plešivičko. Oznaka za mjesto nije vidljiva s ceste, već treba tražiti tablu s oznakom Vinska cesta (s desna nasuprot raspela s lijeve strane ceste). Na tom malom raskrižju skrećemo desno u selo (svega 15 kuća) nastavljajući pored restorana seljačkog domaćinstva Oslaković) do izlaza iz sela (tu završava asfaltna cesta). Dalje prema domu, preko Rancerja i Preseke, vodi kolni put koji je prohodan za terenska vozila a teže za osobna vozila (stoga se ne preporuča). Iz Jastrebarskog Ul. bana J. Jelačića krećemo prema Donjoj i Gornjoj Reki i neposredno prije ulaska u G. Reku skrećemo desno prema selu Plešivica. Nastavljamo cestom za Rude, preko prjevoja Poljanice (uz lov. dom Srndać) do odvojka (lijevo, nasuprot raspela) za Prekrižje Plešivičko od kojeg do doma vodi kolni put.

ažurirano: 11. 6. 2022.

drugi izvor(i): HPD Željezničar

Kartografski izvor(i):
HGSS: -
SMAND: 08 Samoborsko gorje, III izdanje 2012 (izrada: Z. Smerke)
HPD Japetić: Izletnička i panoramska karta Samoborsko gorje (izrada: D. Štefanec 1995.)

Okolni vrhovi, KT i obilaznice uz pl. objekte

Oštrc (752 m), Japetić (879 m), Veliki Lovnik (737 m), Plešivica (779 m), Okić (499 m)
Samoborska obilaznica (SO), Hrvatske planinarske kuće (HPK)4 godišnja doba na OštrcuPlaninarska obilaznica Hej-lop (žigovi KT su u domu)