KT HPO - 9. Velinac - vrh

Područje: 12. Srednji Velebit

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu lijevo (sjeverno) od upisnog tuljca ispod natpisa ŽIG i strijelice, a 3 m sjevernije na ovećem kamenu je metalni žig PPV.
Planinarski put Velebno (PPV)
Sa stjenovitog vršnog grebena Velinca otvoren je vidik na sve strane. Na sjeverozapadu je Crna Kamenica (982 m). Nastavno u smjeru kazaljki na satu od SSZ do jugoistoka obzorom se protežu prepoznatljivi vrhovi Srednjeg Velebita. Na sjeveru je blizo šumovito Razršje a iza travnati vršni dio Budakovog brda (1317 m) a na sjeveroistoku Prikinutog brdo (1265 m). Zatim slijede Ćopin vrh (1166 m) i Visibaba (1161 m). A daleko na obzoru Žuljev vrh/Panos (1125 m) i Crmušina 1314 m) i bliža Butinovača (1107 m). Od istoka do IJI na obzoru su veličanstveni Dabarski kukovi (Vranji kuk 1121 m, Žuti kuk 1197 m, Kiza 1274 m) i daleko Ljubičko brdo ()1320m). Na jugoistoku je blizi Badanj (1164 m) i daleki Crni vrh (1197 m). Od jugoistoka do JJI na obzoru vidimo vrhove Južnog Velebita: Sladovačko brdo (1241 m) i Veliki Sadikovac (1286 m), Konjevača (1381 m) pa Kuk od Crmušišta (1276 m), Pasji Kuk (1384 m), Siljevača (1451 m) i Krug (1342 m) i bliži Ždrilski kuk (1165 m). Otuda se Velebit strmo spušta prema moru na kojem se do zapada „ispružio“ Pag. Daleko na morskom obzoru od JJI brojni su otoci Zadarskog arhipelaga (Pašman, Ugljan i Sestrunj a iza njih Kornati i Dugi otok, pa Molat i Ist zatim Olib i Silba. Na zapadu „preko“ Dugog otoka su: Ilovik i Lošinj te Cres na sjeverozapadu.
Prilazi Skorpovački prijevoj – Velinac 50 min
Budaci – Velinac 1 h
.....................................
Premužićeva staza (tzv. Skorpovački prijevoj) - Velinac 1 h Uspon na Velinac započinje na proširenju uz šumski makadamski kolni put na tzv. Skorpovačkom prijevoju (između Jelinića drage i plane). Tu Premužićeva staza (označena obavijesnom pločom i natpisom na stijeni a smjerovi putokaznim pločama) prelazi preko makadamskog kolnog puta. Od proširenja (početak označen okruglom markacijom i imenom vrha na bukovom stablu) pl. put vodi po stazi kroz bukovu šumu kratko se spuštajući a potom ravnomjerno uspinjući do ruba šume. Nastavno kroz nisko raslinje i po kamenito-travnatom proplanku put vodi do ruba velikog dolca/pašnjaka Sinokos i dalje po njemu i po južnoj padini do grebena i šume Babuljine. Prelazi greben i spuštajući se nastavlja do drugog manjeg dolca te uz njegov istočni rub ubrzo ulazi u šumarak i vodi do raskrižja pl. putova. Lijevi odvojak puta vodi u zaselak Budaci a blago desno nastavlja prema vrhu (označeno putokaznim pločama). Otuda se put oštro uspinje do grebena Velinca a zatim lijevo (jugoistok) po grebenu vodi do vršne točke.
Premužićeva staza (tzv. Skorpovački prijevoj) - Velinac (2,1 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje na tzv. Skorpovačkom prijevoju. Do prijevoja se može dabarskom cestom iz smjera Sušnja Cesaričkog (naselje na državnoj cesti D25 Gospić-Karlobag) do 4. km (do početka oštrog desnog zavoja). Nastavno po lijevom odvojku makadamskog kolnog puta (označeno prometnim znakom Skorpovac i turističkim Pl. kuća Kugina kuća dvadesetak metara prije odvojka). Kolni put vodi s južne strane Visibabe, Bačića kose, Prikinutoga brda prema Skorpovcu i nastavno do Kugine kuće. Nakon 3,8 km makadamski kolni put presjeca Premužićevu stazu. S lijeve strane puta je proširenje gdje se može parkirati vozila i započeti uspon prema vrhu.
Do proširenja se može u suho doba godine osobnim vozilom (ne preporuča se niskim/sportskim), terenskim i kombijem.