KT HPO - 9. Lastovo - vrh Sozanj

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Metalni žig HPS-a nalazi se sa zapadne strane manje vršne stijene na kojoj piše ŽIG (strana na kojoj je žig označena je strijelicom).
Sozanj nije KT drugih obilaznica
S vrha se pruža vidik na sve strane. Sjevernim obzorom, od SZ do SI, pruža se Korčula. Iza nje u smjeru SZ hrbat je Hvara s najvišim vrhom Sv. Nikola, u smjeru sjevera Biokovo sa Sv. Jurom a u smjeru SI Pelješac s najvišim vrhom Sv. Ilija. Nastavno u smjeru kazaljke na satu od istočnog kraja Korčule do ISI proteže se Pelješac. U dubini istočne strane otoka je prekrasna uvala Zaklopatica, naselje Lastovo i poviše naselja Velji vrh te drugi obrasli otočni vrhovi a nastavno na moru su otočne skupine Lastovnjaci i Vrhovnjaci i daleko na obzoru Mljet. U smjeru juga su dva najviša otočna brda (viši od 400 m) - istočno (lijevo) Hum s kapelicom sv. Juraj i zapadno Pleševo brdo na kojem je heliodrom i nedaleki vojni objekt. Za dobre vidljivosti daleko na pučini u JZ smjeru vidimo Palagružu. U dubini zapadnog dijela otoka su njegovi obrasli vrhovi i naselje Pasadur a na moru skupina otočića s najvećim Kopište. Iza njega dalje na pučini je reljefno zanimljivi Sušac. Daleko na SZ obzoru je Vis.
(Vrh je djelomice opožaren koncem kolovoza 2020.)
Prilazi Farma Sozanj/trafostanica – Sozanj 20 min
...................................
farma Sozanj/trafostanica - Sozanj 20 min Uspon započinje nedaleko farme kod trafostanice pokraj vidikovca s klupama. Na frontalnom zidu trafostanice okrugla je markacija i naziv vrha. Put kratko vodi kroz borovi šumarak po kamenim stepenicama uz žičanu ogradu farme. Ubrzo izlazi iz šumarka i nastavlja umjereno se uspinjući po kamnjaru uz rijetka stabla bora i masline do podnožja vršnog grebena. Nastavno put zaobilazi greben sa zapadne strane i uz stjene po kamenjaru obraslom makijom i rijetkim stablima bora vodi do vrha.
farma Sozanj/trafostanica - Sozanj (330 m)
Pl. put održava
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je proširenje uz državnu cestu Ubli-Lastovo (D119) (oko 5,7 km od trajektne luke u Ublima),  nedaleko (zapuštene?) farme, odnosno trafostanice pokraj vidikovca s klupama i dalekozorom.
Do proširenja uz cestu može se kombijem, minibusom i autobusom.