KT HPO - 9. Crni vrh

Područje: 9. Gorski Kotar - sjeverni dio

Žig HPO
Uz tuljac na vršnoj stijeni zacementiran je metalni žig.
Riječka obilaznica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S uskog stjenovitog i travnatog grebena Crnog vrha otvaraju se vidici na sve strane. U smjeru sjevera su D. i G. Medvejci, Brankov vrh i Jelenc i Guslice, sjeveroistočno Planina i Guslica a istočno Snježnik (iza njega nazire se i Risnjak). Jugoistočno su Jasenovica i vrhovi iznad Platka, a južno V. Kamenjak i Grobničko polje a na obzoru otoci Kvarnerskog zaljeva. Na jugozapadnom obzoru su Učka i Ćićarija, a zapadu je Fratar a malo sjevernije greben je Obruča. Za dobre vidljivosti u smjeru sjeverozapada nazire se slovenski Snežnik.
Prilazi Platak – Crni vrh 2.30 h
(Kamenjak –) Cestarnica – Crni vrh (Kripanjskim putom) 3 h
pl. dom Hahlići – Crni vrh 2.30 h
...................................................
šumarska kuća – Crni vrh 55 min Kraći i teži pl. put prema vrhu počinje na desnom oštrom zavoju šumske makadamske ceste Kripanj-Platak 8 km od asfaltne ceste za Platak. Početak je označen smjerokazom i markacijom na rubnoj stijeni oko 40 m od napuštene šumarske kuće. Put kratko vodi po makadamskom odvojku uz šum. kuću do prostranog proširenja. Zatim desno ulazi u visoku šumu a ubrzo u stjenoviti teren uspinjući se vrlo oštro do izlaska iz šume na hrbat. Dalje vodi po stijenama i između njih umjereno se uspinjući do vršne točke.
raskrižje šum. ceste – Crni vrh 40 min Duži i lakši put počinje na prostranom raskrižju šumske ceste Kripanj-Platak oko 9 km od asfaltne ceste za Platak. Početak je označen markacijom i smjerokazom (na stablu bukve). Put najprije vodi po vlaki umjerenog uspona. Nakon 20 min skreće lijevo (s desne strane na kamenu smjerokaz i markacija) po oštrom usponu do raskrižja (15 min). Desni odvojak vodi za Gornik (G.G.) a lijevi prema Crnom vrhu (C.V.). Put ubrzo izlazi na travnati i stjenoviti hrbat i po njemu vodi na vršnu točku.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi
šumarska kuća - Crni vrh (900 m)
raskrižje šum. ceste - Crni vrh (1,2 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje sa smjerokazom i markacijama (nedaleko napuštene lugarnice) uz desni oštri zavoj makadamske šumske ceste Kripanj-Platak tzv. Kripanjski put, oko 8 km udaljen od ceste za Platak. Kripanjski put (promet. znak Ulica Kripanj i pl. oznaka) počinje kod borove šume na mjestu zvanom Cestarnica kao lijevi odvojak sa ceste za Platak udaljen oko 2,9 km od državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana).
GNSS trag(ovi) prilaza vozilom (pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi)
Cestarnica - šumarska kuća (8 km)

drugi izvor(i): HPS, planinarenje.hr, mbjelan blog

Kartografski izvor(i):
HGSS: -
SMAND: 14 Gorski Kotar IV, 1:30.000, Z. Smerke 2012.