KT HPO - 8. Kolovratske stijene - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na vršnu stijenu lijevo od upisnog tuljca.
Kapelski planinarski put (KPP), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S vršne stijene otvoren je vidik od sjevera do JJZ. Prema sjeveru pruža se vidik na Dulibu a preko nje do V. Javornice te goranske šume a iza su greben Bjelolasice, južna skupina Samarskih stijena i zapadni dio Bijelih stijena. Na južnom obzoru je Sjeverni Velebit a na JJZ je Bilo.
Prilazi pl. sklonište Duliba (Zelena kuća) – Kolovratske stijene 1 h
pl. sklonište Duliba (Zelena kuća) – sjev. vrh Kolovratskih s. – Kolovratske stijene (Krampusova staza) 1.45 h
Klenovica – pl. kuća Vinište – Kolovratske stijene 4 h
.................................................
Duliba (Zelena kuća) - Kolovratske stijene 1 h Prilaz vrhu Kolovratskih stijena možemo započeti kod pl. skl. Duliba (Zelena kuća). Od skloništa pl. put vodi po dobroj šumskoj cesti u smjeru JI oko 1,9 km do malog proširenja uz cestu nedaleko kojeg se pl. put odvaja desno na vlaku*. Zbog sječe šume i izvlačenja drva vlaka je proširena i bez niskog raslinja (stanje 5. 6. 2021.). Skretanje pl. puta na vlaku označeno je okruglom markacijom i strelicom smjera na stijeni s desne strane ceste neposredno prije početka vlake (ova kao i ostale markacije su izblijedile a neke su i uništene). Nastavno put vodi po vlaki umjereno se uspinjući. Nakon 10 min pl. put skreće desno u šumu i nastavlja po dobroj šumskoj stazi gdjegdje se oštrije uspinjući do sedla i raskrižja putova. Lijevi odvojak puta vodi prema Luci Krmpotskoj a desni na greben. Uspon na vršnu stijenu grebena vodi kroz stijene gdje je potrebna pomoć ruku.
*Do skretanja pl. puta na vlaku moguće je prići vozilom, no proširenja uz cestu za parkiranje vozila trenutačno su puna trupaca.
Duliba (Zelena kuća) - Kolovratske stijene (2,8 km)
Duliba (Zelena kuća) - Kolovratske stijene / Krampusov put (2,8 km)
Pl. put održava HPD Kapela, Zagreb
Prilaz(i) vozilom Najčešće polazište za uspon na Kolovratske stijene je planinarsko sklonište Duliba (Zelena kuća). Kući možemo prići odvojkom sa ceste 5094 Jasenak - Novi Vinodolski. Iz središta Jasenka od desnog odvojka za HOC Bjelolasica (ili nedalekog GM marketa i ugostiteljskog objekta Bijele stijene) nastavljamo cestom 5191 (Jasenak-Drežnica-Jezerane, Jasenak-N. Vinodolski). Nakon 1,8 km desno se odvaja makadamska cesta obilježena putokazima za Bijele i Samarske stijene, nastavno za Tuk i Mrkopalj. Nastavljamo pravo do sljedećeg desnog odvojka asfaltne ceste 5094 za Novi Vinodolski (3, 1 km od Jasenka). Prateći tu cestu nakon 10,5 km prolazimo s lijeve strane ceste pored šumarske lugarnice i pl. kuće Stalak. Nastavljamo još 5 km do lijevog oštrog odvojka ceste za Dulibu (s desne strane je ugibalište a prije njega prometni znak za priključak sporedne ceste na glavnu i znak ograničenja brzine 50). Na početku odvojka je rampa (uglavnom otvorena), nastavljamo dalje po uskoj asfaltnoj cesti do raskrižja (3,4 km) te desno dobrom makadamskom cestom još 2 km do Zelene kuće. Iz smjera N. Vinodolskog oko 2,1 km od šumarske kuće Mošune odvaja se spomenuti odvojak do Zelene kuće.
Nasuprot prostranog proširenja ispred kuće počinje Krampusova staza (vrlo zahtjevna, za savladavanje potrebno mnogo pl. iskustva i vještine) za uspon prema zapadnom dijelu vršnog grebena Kolovratskih stijena. Do najbližeg prilaza vozilom treba nastaviti od Zelene kuće oko 1,9 km dobrom makadamskom cestom (na raskrižju iza oštrog desnog zavoja desnim odvojkom) do proširenja (koje je trenutačno pretrpano trupcima) gdje se desno odvaja pl put za uspon na Kolovratske stijene (označeno okruglom markacijom i strelicom smjera).
ažurirano 5. 6. 2021.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 11, Gorski Kotar I, 1:30.000, 2013.
drugo: -

• wukonja - Sept. 6, 2020, 9:12 p.m.

Na uspon sam išao s južne strane. Autom sam došao iz Luke Krmotske groznim makadamom i to ne preporučam. Do početka južnog uspona se može doći i u potpunosti asfaltiranom cestom tako da se s ceste Jasenak - N. Vinodolski skrene na ovom križanju (45°09'50.5"N 14°57'13.2"E). Tim putem sam se vraćao i cesta je jako dobra. Doduše, mislim da vam je puno bolji i brži prilaz preko Zelene kuće i sjeverni uspon koji je već opisan. Uspon s južne strane se puno manje koristi, loše je markiran i bio je grozno obrastao u visoko raslinje. Ja sam to raskrčio za ovu sezonu, ali tko će ići na proljeće nek bude spreman na džunglu. Ispod vršne stijene se spajaju sjeverni i južni prilaz. Kao što je i napisao Sanjin, uspon nije težak, ali je potrebna uporaba ruku.

• Sanjin - May 11, 2020, 2:52 p.m.

S glavne ceste treba skrenuti na ovom križanju (45.176550, 14.927794). Voziti oko 3,4 km po jako dobroj asfaltnoj cesti. Nakon 3,4 km asfaltna cesta nastavlja lijevo te ovdje treba skrenuti desno na izvrstan široki makadam. Ravno po tom makadamu stiže se do Zelene kuće. Od kuće može se nastaviti ravno te nakon nekih 800 metara skrenuti desno. Nakon 1 kilometra stiže se u podnožje Kolovratskih stijena. Postoji oznaka i markacija na stijeni te na početku planinarskog puta, na panju piše "Kolovrat". Staza je kontinuirani umjereni uspon do same vršne stijene. Markirano je solidno. Nama je trebalo oko sat vremena, a za samo svladavanje vršne stijene potrebna je uporaba ruku, ali ništa preteško. Od dolje opisanog parkinga do vrha ima oko 1,7 kilometara. Staza je na nekim mjestima poprilično zarasla, a i grane znaju prekrivati markacije. Na dva mjesta ima srušenih stabala koje treba preskočiti ili zaobići. Šteta je da do planinarske kuće nisu postavljene dvije ploče s oznakama gdje skrenuti.