KT HPO - 8. Jelenc - vrh

Područje: 9. Gorski Kotar - sjeverni dio

Na vršnoj stijeni pored upisnog tuljca i natpisa imena i visine vrha zacementirana su, jedan iznad drugog, dva metalna žiga: Riječke planinarske transferzale (RPT) i Goranskog planinarskog puta (GPP).
Goranski planinarski put (GPP), Gorska staza Branka Lončara, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
S uskog kamenitog vrha obraslog klekovinom otvoreni su vidici na sve strane. U smjeru sjeverozapada je slovenski Snežnik, a na jugozapadnom obzoru su Učka i Ćićarija a ispred njih vršni greben Fratra a nešto južnije i Crnog vrha. Na južnom obzoru vidimo Cres i zapadni dio Krka te hrbat Osorčice na Lošinju. Jugoistočno su Planina, Guslica i Snježnik a nešto istočnije Risnjak. U smjeru sjeveroistoka uzdižu se iznad Kupe stjenovite i strme padine slovenske Borovške gore.
Prilazi Platak – Jelenc 2.45 h
..................................
raskrižje s rampom – Jelenc 1.30 h Pl. put počinje na označenom raskrižju (markacija i smjerokazna ploča s dionicama i satnicom) šumske makadamske ceste Platak-Klana i desnog makadamskog odvojka s rampom Hrvatskih šuma. Put vodi ovim makadamskim odvojkom zaobilazeći Veliko Snežno do y-raskrižja (1,2 km od rampe). Lijevo cesta nastavlja za Medvejce a desno prema Jelencu, Planini, Brankovom vrhu (smjer i nazivi nalaze se na bukovom stablu s lijeve strane ceste 30 m od raskrižja). Ubrzo nakon ovog dolazimo do novog y-raskrižja na Javornici (1,9 km od rampe). Ovom bi raskrižkrižju mogli prići vozilom i skratiti vrijeme pješačenja. No, spomenuta rampa može biti zaključana a i prometovanje ovim šumskim odvojcima dozvoljeno je samo vozilima Hrvatskih šuma. Smjer i nazivi (ispisani na bukovom stablu uz rub ceste) lijevo prema Jelencu i Medvejcima a desno prema Planini i Guslici upućuju nas da tu trebamo skrenuti lijevo. Oko 900 m od tog raskrižja (ili 2,7 km od rampe) a 20-ak m iza lijevog zavoja i zapuštene drvene info-ploče s nadstrešnicom desno se odvaja put prema vrhu (smjer i naziv na kamenu). Vrhu možemo prići nastavno i po cesti. Ovdje je opisan prvo spomenuti smjer (put koji skreće desno). Put kratko vodi vlakom a zatim kod oznake za skretanje desno planinarskom stazom blago se uspinjući po južnoj padini Javornice. Na sljedećem trostrukom raskrižju (info-ploče sa smjerovima, nazivima i satnicom) treba skrenuti lijevo a smjer pravo vodi u Livdragu a desno na Planinu. Put dalje vodi kroz visoku bukovu šumu, djelomice po kamenitom terenu, zatim izlazi na šumoviti hrbat na kojem je raskrižje. Pravo nastavljamo prema vrhu (smjerokazna ploča) a desni odvojak vodi prema Lividragi. Pred sam vrh put izlazi na travnati vršni greben oštro se uspinjući. Greben je uglavnom obrastao klekovinom (istočna, sjeverna i zapadna strana). Vrh je označen suhim štapom i hrpom kamenja uz koju je geodetski kamen. Desetak m sjeverozapadno je upisni tuljac a pored njega kamen na koji su zacementirana dva žiga.
raskrižje s rampom - Jelenc (4,7 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje uz cestu Platak-Klana oko 2,7 km udaljeno od velikog planinarskog doma Platak. Vozilom je moguće prići još 200 m dalje do proširenja uz raskrižje a prije rampe na desnom makadamskom odvojku. Premda bi se po tom odvojku moglo nastaviti vozilom još oko 2 km rampa može biti zaključana a prometovanje po njoj dozvoljeno je samo vozilima Hrvatskih šuma. Do doma dolazimo lijevim asfaltnim odvojkom (smjerokaz za skijalište Platak) s državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana) udaljenim oko 5,4 km od raskrižja u Gornjem Jelenju. Od doma nastavljamo cestom Platak-Klana do kraja asfaltne podloge (oko 900 m provoznog ali djelomice oštećenog kolnika). Nastavno, još oko 1,8 km po dobroj (uređenoj) šumskoj makadamskoj cesti (uz V. Pribeniš) do spomenutih proširenja.
ažurirano 10. 6. 2017.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 12 Gorski Kotar Goranski planinarski put, 1:50.000, Z. Smerke 2010.
SMAND: 14 Gorski Kotar IV, 1:30.000, Z. Smerke 2012.

• wukonja - Sept. 11, 2017, 10:27 p.m.

Prilaz od doma do rampe je po solidnom makadamu i može se prići vozilom. Y-raskrižje 1,2km od rampe je malo zbunjujuće jer je bukva s markacijom i smjerovima od raskrižja odmaknuta 30 metara i ne vidi se dobro s raskrižja. Ako niste vidjeli bukvu nakon 50 metara, nešto ste zeznuli. Put nastavlja još neko vrijeme po šumskoj cesti i do odvojka desno je nezanimljiv. Nakon skretanja desno pretvara se u prekrasnu šumsku stazu koja nudi sve ljepote Gorskog kotara, osim vidika. No, ne brinite jer će Jelenc sve nadoknaditi kada dođete na vrh. Prekrasan uspon i prekrasan vrh. Žiga HPO nema, ali su oba druga navedena ondje.

• zgrgic - Aug. 18, 2016, 1:07 a.m.

Što se tiče markacija od Planine do križanja Lividraga su dosta stare, to su još Seniori markirali 1999/2000, more se snaći (netko će reći da su loše i da put nije prokrčen). Meni osobno trebalo bi samo markacije popraviti/osvježiti i ne dirati ništa više jer priroda je stvarno BIG LIKE. Od križanja prema vrhu Jelenc nemam nikakve zamjerke ideš slobodno, a od križanja prema cesti možda je jedna ili dve situacije di bi šumari trebali porezati stablo. Sve u svemu more se proći ;)