KT HPO - 7. Učka - vrh Sisol

Koordinate: 45.1711, 14.2010
Područje: 10. Istra

Žig HPO
Na vrhu su dva metalna žiga. Na željeznom stupiću učvršćenom za stijenu desno (zapadno) od prilaznog puta oko 5 m prije upisnih tuljaca je trokutasti žig PP Oko riječkih baklji. Drugi, okrugli žig LPP-a zacementiran je za stijenu odmah iza većeg upisnog tuljca.
Istarski planinarski put (IPP), Pl. put Oko riječkih baklji, Labinski planinarski put (LPP), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Zbog okolnog visokog raslinja vidik s vrha ograničen je na dio Kvarnerskog zaljeva od Rijeke, Bakra, Kraljevice i Omišlja (na Krku) do Šmrike. Na obzoru u zaleđu spomenutih primorskih gradova vide se brojni gorski vrhovi i grebeni: Obruč i Fratar, Crni vrh, Jelenc, Guslice, Snježnik i Risnjak, zatim Tuhobić, Burni Bitoraj, Medviđak i Kobiljak te Viševica. S grebena Sisola, malo prije vrha, otvoreni su vidici prema Kvarnerskom zaljevu, otocima Krku, Cresu i Lošinju, prema vršnom dijelu Učke i hrptu Ćićarije te na unutrašnjost Istre.
Prilazi Kožljak – Sisol 2 h
Plomin – Sisol 3 h
Mala Učka – Brgud – Kremenjak – Šikovac – Sisol 6.15 h
Brseč – Sisol 2 h
..........................................................
Carići (Gornje selo)  Sisol 1.45 h Uobičajeno pl. put započinje u Brseču (Labinski pl. put) koji do Carića (Gornjeg sela) vodi po zapuštenom kolnom makadamskom putu. Ako smo vozilo parkirali na proširenju uz cestu na početku Carića nastavljamo oko 120 m kroz selo do visoke bijele jednokatnice mimo koje vodi pl. put iz Brseča (okrugla markacija je na kamenom zidu pomoćnog objekta nasuprot ulaza u kućno dvorište). Put još kratko vodi po kolnom putu (oko 50 m) i neposredno uz drugi betonski stup el. rasvjete skreće desno na građenu stazu. Dalje put vodi kroz makiju i ubrzo presjeca drugi kolni put i nastavlja oštro se uspinjući po kršu, kroz makiju i nisko raslinje. Nakon 20 min ulazi u šumu, prolazi pokraj lokve (s desne strane) a potom uz suhozid i ostatke nastambe za stoku. Nakon toga put ubrzo izlazi iz šume na krševito područje s rijetkim raslinjem (s kojeg se otvaraju vidici na Kvarnerski zaljev) i dalje vodi do podnožja oštre istočne padine Sisola. Ponovno ulazi u šumu oštro se uspinjući do šumskog kolnog (protupožarnog) puta. Skreće desno (označeno okruglom i usporednom markacijom) i nastavlja po kolnom putu uz rub borove šume oko 300 m do suhozida na kojem je markacija. Malo dalje izlazi na drugi kolni put. Skreće po njemu lijevo pa odmah desno (označeno dvijema okruglim i usporednom markacijom) i izlazi s kolnog puta oštro se uspinjući u početku kroz šumu pa po krševitoj padini te ponovno presjeca šumski protupožarni put i nastavlja uz drveni smjerokaz (Šikovac, Sisol) dalje po padini. Nakon desetak minuta ulazi u nisku šumu, prolazi uz suhozid i nastavno po stjenovitoj podlozi vodi do prijevoja na kojem je prirodno okno Provrtenica. Neposredno prije okna je natpis na kamenu (LPP) i raskrižje pl. putova označeno drvenim smjerokazom. Desno put nastavlja prema vrhu Učke a lijevo po sj. hrbatu Sisola na vrh a nastavno prema Plominu. Put po hrbatu u početku vodi po kršu s rijetkim raslinjem a ubrzo po obraslom stjenovitom vršnom grebenu do vrha. Na nekoliko mjesta na stjenovitom grebenu treba se osloniti i pomoći rukama.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi
Carići (Gornje selo) - Sisol (3,4 km)
Plomin - Sisol (5,7 km)
Prilaz(i) vozilom  Najpogodniji uspon na Sisol s istočne (morske) strane započinje u Brseču. Vozilo je moguće parkirati na proširenju uz jadransku magistralu (D66) na izlasku iz Brseča u smjeru Plomina. Otud se treba vratiti u središte sela gdje počinju markacije. Nešto bliži prilaz vozilom je zaselak Carići (Gornje selo) kroz koje prolazi pl. put iz Brseča. Od desnog zavoja u Krsonjinu (iz smjera Brestove ili Plomina) nakon 950 m lijevo se odvaja cesta za Perišiće i Cariće (ili iz smjera Rijeke od zadnje kuće u Brseču oko 460 m desno se odvaja spomenute ceste). Uska asfaltna cesta vodi do raskrižja (230 m), nastavlja lijevo u Perišiće a pravo u Cariće. Pedesetak m od raskrižja, na početku Carića, s desne strane ceste je prostrano proširenje gdje možemo parkirati vozilo i započeti uspon na Sisol.