KT HPO - 7. Snježnik - vrh

Područje: 9. Gorski Kotar - sjeverni dio

Na vrhu su dva metalna žiga. Žig GPP-a zacementiran je na vršnu stijenu a onaj na metalnom stupiću je izlizan i neupotrebljiv.
Goranski pl. put (GPP), Riječka obilaznica, Pl. put Oko riječkih baklji, Gorska staza Branka Lončara, Hrvatske pl. kuće (pl. kuća), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, Transverzala Končarevac, Dugina planinarska obilaznica (DPO)
Snježnik je jedan od najljepših vidikovaca ne samo u Gorskom Kotaru već i u Hrvatskoj. Sa stjenovitog vršnog grebena otvoreni su vidici na sve strane i za povoljnih vremenskih uvijeta mogu se vidjeti brojni vrhovi okolnih gorja (više od 20 kontrolnih točaka HPO). Na jugozapadnom i zapadnom obzoru su Učka (s vrhovima Vojak i Sisol) i Ćićarija (s vrhovima Planik, Županj vrh, Orljak i Žbevnica). Ispred njih su Obruč, Fratar i Crni vrh. U sjeverozapadnom smjeru su: Guslica, Planina i Jelenc i na obzoru slovenski Snežnik. U smjeru sjeveroistoka uzdižu se iznad Kupe stjenovite i strme padine slovenske Borovške gore. Na istoku "nadomak" Snježniku je Risnjak. Na jugoistočnom obzoru vide se: Bijela kosa, Bjelolasica, Samarske stijene, Burni Bitoraj, Viševica, Kobiljak, Medviđak i Tuhobić a iza njih Sj. Velebit. Prema jugu su kvarnerski otoci: dio Krka (Veli vrh), Cres (vrh Sis) a za dobre vidljivosti uočavamo i hrbat Osorčice (Lošinj).
Prilazi Platak – Snježnik 1.20 h
Platak – Guslica – Snježnik 3.30 h
Schlosserov dom na Risnjaku – Snježnik 2 h
...................................
Nasuprot prostranog parkirališta i pješačkog prilaza domu Platak uz cestu Platak-Klana označen je na betonskom podzidu početak pl. puta na Risnjak odnosno Snježnik. Put kratko vodi kroz šumu po vododerini zatim izlazi na kolni put po kojem lijevo nastavlja do vučnice i podnožja skijaške staze Tešnje. Pažljivo prateći markaciju nastavljamo desno po blagoj padini odvojka skijaške staze do tzv. Rimskog puta. Markirani pl. put djelomice vodi i po Rimskom putu dva puta ga krateći (Rimski put je šumska cesta koja se od info-kuće skijališta Platak uspinje na sedlo Rimska vrata). Pl. put ponovno izlazi na cestu, nastavlja po njoj do raskrižja sa smjerokazima, nazivima i satnicom (malo prije Rimskih vrata) gdje se račva u dva prilaza: lijevo kroz Grlo, a pravo preko sedla Rimska vrata.
dom Platak - Snježnik (kroz Grlo) 1.20 h Od spomenutog raskrižja put kroz Grlo najprije vodi po šumskoj cesti zatim vlaki, s koje skreće desno u visoku bukovu šumu na građenu planinarsku stazu blago se uspinjući. Ubrzo nastavlja nešto oštrijim usponom još kratko kroz šumu a potom po travnatoj padini, po serpentinama, oštrim usponom, do napuštenog planinarskog doma pod Snježnikom. Od doma do vrha je nekoliko minuta vrlo oštrog uspona.
dom Platak - Snježnik (kroz Rimska vrata) 1.20 h  Od spomenutog raskrižja pl. put najprije vodi po Rimskom putu do sedla (Rimska vrata) gdje skreće lijevo u bukovu šumu umjereno se uspinjući po grebenu. Nakon 10 min oštro izlazi iz šume na travnati a pred vrh na stjenoviti greben. Put kroz Rimska vrata je atraktivniji i lakši za uspon iako se na nekoliko mjesta treba poslužiti rukama.
dom Platak - Snježnik (kroz Grlo) (... km)
dom Platak - Snježnik (kroz Rimska vrata) (... km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je prostrano parkiralište pokraj pješačkog prilaza domu Platak uz cestu Platak-Klana. Do doma dolazimo lijevim asfaltnim odvojkom (smjerokaz za skijalište Platak) s državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana) udaljenim oko 5,4 km od raskrižja u Gornjem Jelenju.
ažurirano 10. 6. 2017.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 12 Gorski Kotar Goranski planinarski put, 1:50.000, Z. Smerke 2010.
SMAND: 14 Gorski Kotar IV, 1:30.000, Z. Smerke 2012.