KT HPO - 6. Risnjak - vrh

Područje: 9. Gorski Kotar - sjeverni dio

U tuljcu na vršnoj stijeni je gumeni žig. A metalni žigovi Dugine pl.obilaznice (DPO) i Goranskog pl.puta (GPP) učvršćeni su za veliki odlomljeni dio stijene neposredno prije vršne stijene. Žig utisnut u Schlosserovu domu se ne priznaje.
Goranski pl. put (GPP), Riječka obilaznica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, Transverzala Končarevac, Dugina planinarska obilaznica (DPO), Hrvatske planinarske kuće (HPK) (žig u pl. domu)
Risnjak je jedan od najljepših vidikovaca ne samo u Gorskom Kotaru već i u Hrvatskoj. Sa stjenovitog vrha otvoreni su vidici na sve strane i za povoljnih vremenskih uvijeta mogu se vidjeti brojni vrhovi okolnih gorja (više od 20 kontrolnih točaka HPO). Na jugozapadnom i zapadnom obzoru su Učka (s vrhovima Vojak i Sisol) i Ćićarija (s vrhovima Planik, Županj vrh, Orljak i Žbevnica). Ispred njih su Obruč, Fratar i Crni vrh. U sjeverozapadnom smjeru su: Guslica, Planina i Jelenc i na obzoru slovenski Snežnik. U smjeru sjeveroistoka uzdižu se iznad Kupe stjenovite i strme padine slovenske Borovške gore. Na istoku "nadomak" Risnjaku je Snježnik. Na jugoistočnom obzoru vide se: Bijela kosa, Bjelolasica, Samarske stijene, Burni Bitoraj, Viševica, Kobiljak, Medviđak i Tuhobić a iza njih Sj. Velebit. Prema jugu su kvarnerski otoci: dio Krka (Veli vrh), Cres (vrh Sis) a za dobre vidljivosti uočavamo i hrbat Osorčice (Lošinj).
Prilazi Cajtige – Schlosserov dom 1.15 h
Vilje – Medvjeđa vrata – Schlosserov dom 1.15 h
Lazac – Schlosserov dom 1.30 h
Crni Lug (Bijela vodica) – Schlosserov dom 3 h
Platak (dom Sušak) – Cajtige – Schlosserov dom 3 h
Platak – Rimska vrata – Cajtige – Schlosserov dom 3.30 h
.....................................
Vilje - Medvjeđa vrata - Schlosserov dom - Risnjak 1 h 35 min Uspon na vrh započinjemo kod nadstrešnice s klupom i obavijesnih ploča na Velom Vilju. Pl. put vodi po staroj šumskoj cesti umjereno se uspinjućia do Medvjeđih vrata i raskrižja pl. putova (označeno okruglim markacijama i putokazima). Ta je dionica djelomice prohodna i za osobna vozila a djelomice je to široki put grube i krupne kamene podloge. Put je dobro označen okruglim markacijama i putokaznim nadstrešnicama i drvenim sjedalicama i pločama na kojima je ugravirana priča o ljubavi i vilama Gorankama koje su živjele u Viljskoj ponikvi. Od Medvjeđih vrata put pravo vodi prema Crnom Lugu a prema domu i vrhu nastavlja lijevo po širokoj i uređenoj stazi umjereno se uspinjući do sedla Južnog Malog Risnjaka. Nedaleko je vidikovac s kojeg se otvara vidik na Veliki Risnjak i u njegovom podnožju na pl. dom. Nastavno se put kratko spušta do dola a potom uspinje do Schlosserove livade i istoimenog pl. doma. Od doma put prema vrhu vodi kroz klekovinu između manjih stijena oštro se uspinjući do vršnog hrbata. Nastavno i dalje oštrog uspona put vodi po kamenjaru između stijena (na dvije kratke dionice postavljene su sajle za lakše savladavanje uspona) i ubrzo izlazi na goli stjenoviti vršni greben.
Vilje - Medvjeđa vrata - Schlosserov dom - Risnjak (3,1 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je prostrano proširenje u Velom Vilju do kojeg vodi u početku uža asfaltna a nastavno dobra šumska makadamska cesta (6,6 km). Prilazna cesta do Vilja odvaja se desno s državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana) oko 100 m od raskrižja u Gornjem Jelenju u smjeru Grobnika (označeno putokazom i obavijesnom pločom). Na 1,7 km-u prilazne ceste je Y raskrižje (označeno putokazima), lijevo cesta vodi do Platka, a desno nastavlja prema Vilju još nekoliko stotina m po asfalnoj podlozi a dalje po dobroj makadamskoj.
Do Velog Vilja može se kombijem i minibusom ali ne autobusom (uska makadamska cesta).
ažurirano 20. 8. 2020.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 12 Gorski Kotar Goranski planinarski put, 1:50.000, Z. Smerke 2010.
SMAND: 14 Gorski Kotar IV, 1:30.000, Z. Smerke 2012.