KT HPO - 6. Ravna gora - vrh (piramida)

Područje: 3. Hrvatsko zagorje i Medjimurje

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu 20-ak metara jugoistočno od razgledne piramide na vrhu. (žig je znatno oštećen, oko 400 m JI od vrha u Filićevom domu je novi HPS-ov žig, siječanj 2023.)
Zagorski pl. put, Hrvatske pl. kuće (žigovi u Filićevu domu i u pl. kući Pusti duh), Pl. put po Ravnoj gori (žigovi u pl. domovima), 30 za 30 (PD »MIV« Varaždin)
Vrh je obrastao bukovom šumom i nema vidika. Na vrhu Ravne gore je željezna razgledna piramida s koje je otvoren vidik na sve strane a za dobre vidljivosti i daleko doseže. U SZ smjeru proteže se JI-SZ hrbat Ravne gore na kojem vidimo nedaleki zvonik kapele Sv. Tri Kralja i udaljeniju pl. kuću Pusti duh. Ravna gora proteže se do SI do smjera prema drugom po visini vrhu na gori. Iza Ravne gore u dubini obzora od SZ do SI su naselja Cvetlin, Bednjica, Jazbina, Višnjica i druga a dalje na SI obzoru na hrvatsko-slovenskoj granici Ormoško jezero. Od SI do istoka proteže se na obzoru brežuljkasti i ravničarski zagorsko-varaždinski kraj s prepoznatljivim Varaždinom i brojnim prigradskim i okolnim naseljima. Dobro su vidljiva Varaždinsko i Dubravsko jezero na Dravi a iza njih i Međimurje. U smjeru Filićevog doma i Dugog vrha proteže se JI hrbat Ravne gore. Od IJI do JZ proteže se obzorom Čevo (V. Čevo 562 m), Lubenjak (V. Lubenjak 590 m) i nastavno Ivančica/Ivanščica (Ham 679 m, M. Ivančica 711 m, Ivanščica 1060 m, Belige 973 m, Jelenska pećina 927 m, Vilinska špica 726 m, V. Kalce 727 m). Na južnom obzoru je Medvednica (Sljeme 1033 m). Nastavno u smjeru kazaljki na satu je Strahinjčica (Sušec 846 m), stožasta Brezovica (581 m), Kuna gora (522 m) do Maceljskog gorja. Daleko na JZ, iza Brezovice i Kuna gore, protežu se obzorom slovenske gore s vrhovima V. Javornik (1024 m), Skalica (951 m) i drugi. Na ZJZ obzoru vidimo Maceljsko gorje (Maceljska gora 718 m, V. Belinovec 717 m) i Donačku goru (884 m i 883 m) a na zapadnom Plešivec (820m) i Boč (978 m). Od zapada do ZSZ daleko na obzoru su Kamniško-Savinjske Alpe (Jezerska Kočna 2540 m, Grintovec 2558 m, Skuta 2532 m, Ojstrica 2350 m te Raduha 2062 m). Od ZSZ do SZ protežu se uz granicu hrvatske i slovenske gore: Brcljeva gora (504 m), Brezova gora (568 m), Vučja gora (459 m), Goleš (481 m) i druge. U dubini obzora od juga do zapada su blizi brežuljci i brojna naselja s lako prepoznatljivim dvorcem Trakošćan.
Nedaleko razgledne piramide je paraglajdersko uzletište s kojeg je otvoren vidik od JI do SZ.
Prilazi Trakošćan – Vrbanići – Ravna gora (vrh) -  2 h
Vrbanići - Velike Pećine - Pusti duh - Ravna gora 1.45 h
Vrbanići - Pusti duh - Ravna gora
Bednja – Prebukovje – Filićev dom 2 h
Višnjica – Vrata – Filićev dom 2.15 h
.......................................
Trakošćan - Vrbanići - Ravna gora (vrh) - (Filićev dom) 2 h Prilaz vrhu možemo započeti na manjem parkiralištu uz prilaznu cestu do hotela "Trakošćan" oko 80-ak m prije hotela. Put kratko vodi po asf. cesti do i uz hotel i ubrzo ulazi u šumu (kod el. rasvjetnog stupa) označeno okruglom markacijom. Nastavno put vodi po uređenoj stazi do zapuštene drvene ladanjske kuće iza koje izlazi na široki zemljani kolni put (vlaku). Dalje pl. put vodi po zemljanom kolnom putu kroz šumu po hrptu brežuljaka do podnožja vrha Smodilovac. Nastavlja po užem kolnom putu s istočne strane vrha pa po prečacu (označeno markacijama) do ponovnog izlaza na zemljani kolni put (vlaku) i po njemu desno (označeno strijelicom smjera) do blagog desnog skretanja na usku vlaku (okrugla markacija na stablu s lijeve strane) i po njoj do prve kuće. Tu pl. put izlazi na uski asfaltni kolni put i po njemu nastavlja mimo kleti do izlaza na asf. cestu u Vrbanićima (prilazna cesta naselju). Dalje pl. put vodi po asf. cesti kroz naselje mimo kuća, kapelice i raspela do raskrižja pl. putova na početku oštrog lijevog odvojka makadamskog kolnog puta. Pravo pl. put nastavlja do Filićevog doma a lijevo vodi prema Pećinama, pl. kući Pustom duhu i vrhu Ravne gore. Nakon 200-tinjak m, kod zapuštene kapelice, put skreće desno i nastavlja do raskrižja pl. putova kod osamljene pitoreskne kuće. Lijevi odvojak puta vodi prema Pećinama i Cvetlinu a desno prema pl. kući Pusti duh, najvišem vrhu Ravne gore i Filićevom domu (označeno putokazima). Pl. put vodi po uređenoj vlaki (kolnom putu) mimo nekoliko zapuštenih kleti do zadnje kleti i kuće. Tu skreće oštro lijevo na vlaku i po vlaki (djelomice oštećenoj vododerinama) ravnomjerno se uspinjući vodi do raskrižja pl. putova na hrptu Ravne gore. Lijevi odvojak puta vodi do pl. kuće Pusti duh (oko 100-tinjak m) i nastavno prema Pećinama a desno nastavlja po uređenom makadamskom kolnom putu po hrptu do kapele Sv. Tri Kralja. Iza kapele put skreće lijevo na šumsku stazu koja kratko vodi do vrha na kojem je metalna razgledna piramida. Oko 400 m jugoistočno od vrha je Filićev dom do kojeg vodi spomenuti makadamski kolni put.
Vrbanići - pl. kuća Pusti duh - Ravna gora (vrh) - (Filićev dom) 1 h Prilaz vrhu možemo započeti u Vrbanićima* na proširenju uz asf. cestu kroz naselje a nasuprot odvojka makadamskog kolnog puta. To je skraćeni prilazni put koji vodi do vrha, opisan u prilaznom putu od Trakošćana.
zaselak Galići - (vidikovac Glažarova pećina) - Filićev dom - (vrh Ravna gora) 1.45 h Uspon do Filićevog doma i nastavno do vrha Ravne gore možemo započeti kod proširenja, odvojka makadamskog kolnog puta, uz usku asfaltnu cestu na zapadnom kraju zaselka Galići. (Do zaselka možemo osobnim vozilom iz Žarovnice uskom lokalnom asf. cestom koja nastavno vodi u Kameničko Podgorje.) Planinarski put kratko vodi (oko 70 m) po makadamskom kolnom putu do raskrižja kolnih putova. Otuda nastavlja po vlaki umjereno se uspinjući kroz šumu do oštrog lijevog skretanja i drvene klupe za odmor. A nekolko metara dalje je raskrižja pl. putova. Lijevo se odvaja planinarski put* koji vodi do vidikovca „Glažarova pećina“ i nastavno po hrptu prema pl. domu. Pravo put vodi po stazi kroz visoku bukovu šumu umjereno se uspinjući do raskrižja na makadamskom kolnom putu odnosno spajanja s pl. putom koji vodi po kolnom putu od šumarske kuće u zaselku Sajki. Nastavno pl. put vodi kratko po kolnom putu do lijevog odbojka vlake i puta za hrbat i vidikovac. Pl. put prema domu nastavlja pravo po šumskoj stazi umjereno se uspinjući do izlaska na makadamski kolni put nedaleko lovačke čeke i hranilišta za životinje. Nastavno pl. put vodi po kolnom putu blago se uspinjući do raskrižja pl. putova na hrptu. Lijevo se odvaja pl. put koji vodi do vidikovca „Glažarova pećina“ i dalje do Galića. Prilazni pl. put domu nastavlja po kolnom putu zaobilazeći u luku brežuljak Plat i dalje po hrptu do lijevog skretanja planinarskog s kolnog puta nedaleko okretaljke (kraja kolnog puta). Dalje vodi po stazi po hrptu ili s njegove sjeverne strane kroz bukovu i kratko kroz crnogoričnu šumu do odvojka poučne staze i nastavno do doma.
*Lijevi odvojak planinarskog puta oštro se uspinje po nekoliko serpentina do malene drvene kućice, stolova i klupa za odmor i vidikovca „Glažarova pećina“ na kojem je veliko raspelo. Nastavno put vodi po hrptu do velike grebenske stijene, zaobilazu ju sa sjeverne strane (put osiguran metalnim štangama) i nastavlja preko manje vlake uspinjući se do makadamskog kolnog puta i raskrižja pl. putova. Desno pl. put vodi prema Galićima i Kamenici a lijevo po kolnom putu prema domu.
Trakošćan - Vrbanići - Ravna gora (vrh) - Filićev dom (5,4 km)
zaselak Galići - (vidikovac Glažarova pećina) - Filićev dom - (vrh Ravna gora) (3,9 km)
Prilaz(i) vozilom Moguć je prilaz osobnim vozilom nedaleko vrha Ravne gore (piramide) odnosno do proširenja ispod vrha na makadamskom kolnom putu koji vodi po hrptu od Filićevog doma. Prilaz domu osobnim vozilom s jugoistočne strane (iz smjera Lepoglave) je iz sela Kamenice, nastavno kroz zaselak Sejki makadamskim kolnim putom tzv. Predragovim putom. Sa sjeverne strane do doma možemo iz Bednjice. Makadamski kolni putovi su mjestimice oštećeni, pa je potreban oprez. Do Filićevog doma možemo i kombijem.
ažurirano 1. 4. 2024.
karto izvori HGSS: -
Smand: -

• zeljkozg - Oct. 2, 2022, 1:35 p.m.

Žig je i dalje oštećen, ali imate više žigova u Filićevom domu

• Frane - Jan. 9, 2022, 10:51 a.m.

Jučer smo prošli stazu od Trakošćana preko Vrbanića do Filićeva doma (radi, hrana izvrasna) pa preko vrha do pl. doma Pusti Duh (zatvoren). Povratak kroz Štefance i Vrbaniće do Trakošćana. Staza i markacije su većinom u dobrom stanju, a orijentacija je jednostavna. Pl. put od Pustog Duha do Štefanaca traži obnovu markacija i malo održavanja, inače je ok.

• wukonja - Sept. 6, 2020, 10:19 p.m.

Evo, ja sam jedan genijalac koji je otišao na krivi vrh. Nisam čitao ove upute nego sam se vodio zemljovidima (više njih!) na kojima je jedino taj vrh označen kao najviši vrh Ravne gore i navedena je visina 680 m. Na raskrižju makadamske ceste koja iz Kamenice vodi prema domu stoji putokaz Hrvatskih šuma na kojem je istočni vrh (Ravna gora - Carski kamen) označen kao visok 686 m, dok je zapadni vrh (Ravna gora - Tri kralja) označen kao niži i visok 680m. I tako sam ja obišao istočni vrh na kojem se nalazi trokutasti žig (kao onaj HPO-a uz dodatak PD Ericsson - Tesla). Vrh je u potpunosti u šumi i ne pruža nikakve vidike. Uspon se s makadama odvaja kod šumarske kuće otprilike ovdje (46°16'38.8"N 16°00'00.5"E), blago se kreće po šumi svega nekoliko desetaka metara visinske razlike. Po dolasku u dom sam se malo raspitao o svemu pa su mi pojasnili kako je napravljena nova izmjera prema kojoj je najviši vrh Ravne gore onaj na kojem je piramida i koji se zove Tri kralja prema obližnjoj crkvici. Njegova visina je čak 694 m. Taj žig se nalazi u domu. Pogled s vrha piramide je spektakularan, a oni manje spretni ili koji se boje visine morat će se zadovoljiti nešto slabijim, ali i dalje prekrasnim pogledom s obližnjeg uzletišta.