KT HPO - 5. Bjelolasica - vrh Kula

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu uz upisnu kutiju a žig GPP na kamen podesta geodetskog stupa. A u upisnoj kutiji je gumeni žig HPD Petehovac/Delnice.
Najviši vrhovi hrvatskih županija, Goranski pl. put (GPP), Kapelski pl. put (KPP), Ravnogorski pl. put (RGPP), Dvadesetica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Sa stjenovite vršne točke koju okružuju blage travnate padine pružaju se vidici na sve strane. Prema jugu su veličanstvene Bijele i Samarske stijene a iza njih Kolovratske. Za dobre vidljivosti razabiru se obrisi i vrhovi Sjevernog Velebita a jugozapadno Krka, Cresa i Lošinja. Na zapadu, preko Vrbovske poljane vide se Zagradski vrh, Viševica, Burni Bitoraj i Tuhobić a iza njih na obzoru Učka a malo sjevernije Ćićarija. Na sjeverozapadnom obzoru su Crni vrh, iza njega Fratar i Obruč, zatim Risnjak, Snježnik i slovenski Snežnik te Veliki Drgomalj. Prema sjeveru su Skradski vrh i Javorova kosa a iza njih naziru se planine u Sloveniji. Sjeveroistočno su brojni niži vrhovi Velike Kapele a ističu se Bijela kosa i Gomirkovica a na istoku dominantni Klek. Južnije od njega nazire se Lička Plješivica. Za osobito dobre vidljivosti u daljini se vide i Alpe.
Prilazi Begovo Razdolje – Vrbovska poljana – Kula 2.30 h
Begovo Razdolje – Žuta poljana – Bjelolasica 3 h
Pl. dom Bijele stijene u Tuku – Matić poljana – pl.kuća Jančarica – Vrbovska poljana – vrh Kula 3 h
Ratkovo sklonište – 13. kilometar u Mlečikovu lugu – Bjelolasica 3 h
Vrelo (Olimpijski centar Bjelolasica) – Gomirkovica – Kula 3.30 h
Vrelo (Olimpijski centar Bjelolasica) – Gričevite drage – Kula 3 h
......................................
Vrbovska poljana (proširenje uz šum. kol. put) - Bjelolasica (vrh Kula) 50 min Pl. put počinje na obilježenom proširenju s putokazom i strjelicom smjera i okruglom markacijom uz makadamski kolni put iz Begova Razdolja, oko 900 m od raskrižja na sredini Vrbovačke poljane ili oko 200 m prije napuštene šumarske kuće. Put kratko vodi po vlaki a zatim po šumskoj stazi blago se uspinjući kroz visoku bukovu šumu do prostranog proširenja/okretišta šumskog kolnog puta (do tuda se može doći terenskim vozilom). Na okretištu pl. put skreće desno (označeno putokazom) i nastavlja po šumskoj stazi u početku umjereno se uspinjući a potom malo oštrije sve do raskrižja (smjerovi označeni putokazima). Pravo put nastavlja po Braninom putu do skloništa J. Mihelčić a lijevo vrlo oštrim usponom po serpentinama do raskrižja pl. putova na hrptu Bjelolasice. Petnaestak minuta prije hrpta put kratko vodi uz stjene i po kamenjaru a zatim, prije izlaska na hrbat, kroz nisku bukovu šumu iskrivljenih i nagnutih stabala. Od raskrižja na hrptu desni odvojak puta vodi do sljedećeg raskrižja i do skloništa a lijevi do vrha (Kula).
Vrbovska poljana (proširenje uz šum. kol. put) - skl. J. Mihelčić - Bjelolasica (vrh Kula) 1.15 h Pl. put počinje na obilježenom proširenju s putokazom i strjelicom smjera i okruglom markacijom uz makadamski kolni put iz Begova Razdolja, oko 900 m od raskrižja na sredini Vrbovačke poljane ili oko 200 m prije napuštene šumarske kuće. Put kratko vodi po vlaki a zatim po šumskoj stazi blago se uspinjući kroz visoku bukovu šumu do prostranog proširenja/okretišta šumskog kolnog puta (do tuda se može doći terenskim vozilom). Na okretištu pl. put skreće desno (označeno putokazom) i nastavlja po šumskoj stazi u početku umjereno se uspinjući a potom malo oštrije sve do raskrižja (smjerovi označeni putokazima). Lijevo put vodi vrlo oštrim usponom po serpentinama prema hrbatu Bjelolasice. A pravo nastavlja po Braninom putu ravnomjerno se uspinjući do skloništa J. Mihelčić, zatim, uz sklonište lijevo do sedla i raskrižja pl. putova (označeno putokaznom pločom i putokazima). Desni odvojak puta vodi prema Jasenku, pravo prema Vrelu a lijevo prema vrhu Bjelolasice (Kula). Prilazni put vrhu nastavlja po hrptu Bjelolasice obraslom travom (gdjegdje po kamenjaru) do raskrižja (označeno putokazom). Lijevo se odvaja kraći i vrlo oštri prilazni put vrhu a pravo nastavlja po hrptu do vrha (Kula).
Vrbovska poljana (proširenje uz šum. kolni put) - Bjelolasica (vrh Kula) (1,8 km)
Vrbovska poljana (proširenje uz šum. kolni put - skl. J. Mihelčić - Bjelolasica (vrh Kula) (2,8 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje uz makadamski put sjeveroistočno od Vrbovske poljane. Iz Begova Razdolja do Vrbovske poljane vodi dobra mak. cesta. Na raskrižju (na središnjem dijelu poljane) nastavljamo blagim lijevim zavojem još oko 900 m gdje počinje markacija za vrh Bjelolasice. A desni odvojak vodi do pl. doma Jančarica.
ažurirano 2. 7. 2022.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 11 Gorski kotar I (Klek, Bjelolasica), 1 : 30.000

Fotosfera

• ignovak - June 17, 2023, 9:54 p.m.

Novi žig HPS-a je ponovno postavljen na staro mjesto - stijena lijevo pokraj upisne kutije. Vrh je prekrasan, makadamska cesta od Matić poljane do podnožja za uspon je dobra.

• Kolbabek - Nov. 1, 2020, 10:39 a.m.

31.10.2020. Nesumnjivo jedan od najljepših planinarskih izleta zbog planinarskih staza, livada i na kraju krajeva savršenog vidikovca. Za lijepog vremena sa vrhova Bjelolasice vidi se jasno Velebit, Jadran, Učka, Cres, Kamniške Alpe, Risnjak, Snježnik, Snežnik i sve prema Zagrebu. Izlet je savršen za grupe, škole, djecu iznad 4.g. Naravno ako je vrijeme ugodno treba planirati ostati na vrhu duže vrijeme jer je idealno.

• wukonja - Sept. 6, 2020, 9 p.m.

Makadamska cesta od Begovog Razdolja do Jasenka je srednja žalost. Ako ste prošli od Jasenka do Bijelih i Samarskih, prema Begovom Razdolju nije ništa lošija. Uspon od Vrbovske poljane je odlično opisan. Trebalo mi je oko pola sata do gore. Uspon je prilično oštar. Nazad sam se spustio kružno preko skloništa i to je skroz dobra tura. Vrh i greben su baš lijepi (vrijedilo bi se zimi popesti skroz iz Jasenka), pogledi na sve strane.