KT HPO - 5. Bjelolasica - vrh Kula

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Žig HPO
Metalni žig HPO zacementiran je na stijenu uz upisnu kutiju a žig GPP u kamen podesta geodetskog stupa.
Najviši vrhovi hrvatskih županija, Goranski pl. put (GPP), Kapelski pl. put (KPP), Ravnogorski pl. put (RGPP), Dvadesetica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Sa stjenovite vršne točke koju okružuju blage travnate padine pružaju se vidici na sve strane. Prema jugu su veličanstvene Bijele i Samarske stijene a iza njih Kolovratske. Za dobre vidljivosti razabiru se obrisi i vrhovi Sjevernog Velebita a jugozapadno Krka, Cresa i Lošinja. Na zapadu, preko Vrbovske poljane vide se Zagradski vrh, Viševica, Burni Bitoraj i Tuhobić a iza njih na obzoru Učka a malo sjevernije Ćićarija. Na sjeverozapadnom obzoru su Crni vrh, iza njega Fratar i Obruč, zatim Risnjak, Snježnik i slovenski Snežnik te Veliki Drgomalj. Prema sjeveru su Skradski vrh i Javorova kosa a iza njih naziru se planine u Sloveniji. Sjeveroistočno su brojni niži vrhovi Velike Kapele a ističu se Bijela kosa i Gomirkovica a na istoku dominantni Klek. Južnije od njega nazire se Lička Plješivica. Za osobito dobre vidljivosti u daljini se vide i Alpe.
Prilazi Vrbovska poljana – Bjelolasica 1 h Pl. put počinje na obilježenom proširenju sa smjerokazima i markacijom uz makadamski put iz Begova Razdolja, oko 900 m nakon raskrižja na sredini Vrbovačke poljane. Put u početku vodi  kroz visoku bukovu šumu blago se uspinjući a nakon 10 min skreće desno pokraj prostranog proširenja uz šumsku vlaku (do kuda se može doći terenskim vozilom). Dalje je uspon nešto oštriji sve do raskrižja do kojeg dolazimo nakon 10 minuta. Pravo put nastavlja prema skloništu J. Mihelčić a lijevo vrlo oštrim usponom vodi prema hrptu. Prije izlaska na hrbat put prolazi kroz stjenoviti dio a zatim kroz nisku bukovu šumu iskrivljenih i nagnutih stabala. Izlaskom na hrbat desni odvojak vodi do skloništa i nastavno prema Jasenku a lijevi prema vrhu do kojeg dolazimo za 5 minuta.
Vrbovska poljana skl. J. Mihelčić Bjelolasica 1.20 h Pl. put počinje na obilježenom proširenju sa smjerokazima i markacijom uz makadamski put iz Begova Razdolja, oko 900 m nakon raskrižja na sredini Vrbovačke poljane. Put u početku vodi kroz visoku bukovu šumu blago se uspinjući a nakon 10 min skreće desno pokraj prostranog proširenja uz šumsku vlaku (do kuda se može doći terenskim vozilom). Dalje je uspon nešto oštriji sve do raskrižja do kojeg dolazimo nakon 10 minuta. Lijevo put vodi vrlo oštrim usponom do grebena. Pravo nastavlja po Braninom putu do skloništa J. Mihelčić zatim lijevo na sedlo sa smjerokazima. Desni odvojak vodi prema Jasenku a lijevim po hrptu Bjelolasice nakon 15 minuta stižemo do vrha.

Begovo Razdolje – Vrbovska poljana – Kula 2.30 h
Begovo Razdolje – Žuta poljana – Bjelolasica 3 h
Pl. dom Bijele stijene u Tuku – Matić poljana – pl.kuća Jančarica – Vrbovska poljana – vrh Kula 3 h
Ratkovo sklonište – 13. kilometar u Mlečikovu lugu – Bjelolasica 3 h
Vrelo (Olimpijski centar Bjelolasica) – Gomirkovica – Kula 3.30 h
Vrelo (Olimpijski centar Bjelolasica) – Gričevite drage – Kula 3 h
gpx tragovi pogledaj i preuzmi gpx trag na podstranici Karta uključivanjem sloja GNSS tragovi
Vrbovska poljana - Bjelolasica (1,7 km)
Vrbovska poljana - skl. J. Mihelčić - Bjelolasica (2,9 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje uz makadamski put sjeveroistočno od Vrbovske poljane. Iz Begova Razdolja do Vrbovske poljane vodi dobra mak. cesta. Na raskrižju (na središnjem dijelu poljane) nastavljamo blagim lijevim zavojem još oko 900 m gdje počinje markacija za vrh Bjelolasice. A desni odvojak vodi do pl. doma Jančarica.