KT HPO - 4. Sveta Gera - vrh

Područje: 6. Zumberacka gora

Metalni žig HPS-a pričvršćen je na zidanom kamenom podnožju geodetske piramide na vršnoj točki.
Planinarski put žumberkom (PPŽ), Karlovačka obilaznica (KO), 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, Hrvatske pl. kuće (sklonište za planinare uz kapelu)
Vrh na kojem je geodetska piramida i žig KT obrastao je visokom šumom i nema vidika. S visoke geodetske piramide, na koju je uspon zahtijevan uz priličnu penjačku vještinu, pruža se vidik na sve strane. Stotinjak metara od vrha je kapela Sv. Ilije a od nje je 1 min do vidikovca s kojeg je otvoren vidik na Sloveniju sve do Alpa.
Prilazi Sošice – Sveta Gera (preko Boića) 2.15 h
Sošice – Sveta Gera (preko Tratine) 2.30 h
Sekulići (pl. dom »Boris Farkaš«) – Sveta Gera 2 h
............................................
Sekulići (pl. dom »Boris Farkaš«) - lov. dom Studena voda - Sveta Gera 2 h Od pl. doma B. Farkaš u Sekulićima put kratko vodi po asfaltnoj cesti (oko 250 m, do pred kraj sela) a nastavno po dobroj makadamskoj cesti mimo lovačkoga doma Sudena vodica (1,6 km). Odavde se put umjereno uspinje i pretežno vodi po makadamskoj cesti osim jedne dobro označene prikrate (na 1,5 km od lov. doma), koja presjeca dugi zavoj te ceste. Put po prikrati nešto je oštriji i vodi kroz visoku bukovu šumu. Izlaskom na cestu put nastavlja po njoj do oštrog lijevog zavoja (oko 200 m). Otuda možemo nastaviti po cesti do vrha, do kapele Sv. Ilije. Ili, skrenuti na zavoju desno (označeno markacijama i putokazom strijelicom) na pl. stazu koja kratko vodi kroz šumu a potom po travnatoj padini do kapelice. Nastavimo desno mimo telekomunikacijskog tornja još oko stotinjak m do drvene barake nasuprot koje je geodetska piramida.
Sekulići (pl. dom B. Farkaš) - lov. dom Studena voda - Sv. Gera (4,9 km)
Sošice - Boići - Sv. Gera (6,6 km)
Prilaz(i) vozilom Do vrha odnosno kapele Sv. Ilije možemo doći vozilom. Kraći je prilaz iz Sekulića (od pl. doma B. Farkaš) dobrim kolnim makadamskim putom a dužim i nešto lošijim putem iz Sošica, na pojedinim dionicama zbog vododerina teže prohodnim za osobna vozila.

ažurirano: 13. 4. 2024.

drugi izvor(i): HPS

karto izvor(i):
HGSS: Žumberačko gorje, 1 : 25 000, 2020.
SMAND: 07 Žumberačko gorje, 1:25.000 (Z. Smerke, 2005.)
PP "Žumberak - Samoborsko gorje" turistička karta 1:50.000, 2016.

Fotosfera

• Frane - Jan. 3, 2022, 2:30 p.m.

U subotu, 18.12.2021. išli smo iz Sošica preko planinarske kuće Vodice koja je bila otvorena kraćom (južnom) stazom na prvo na Pliješ, a zatim na Sv. Geru. Na cijeloj trasi markacije su dobre i sva križanja dobro označena osim na jednom mjestu. Kada se ide od Pliješa prema granici sa Slovenijom nakon prelaska široke šumske makadamske ceste na jednom stablu desno do planinarske staze nacrtana je strelica lijevo s natpisom Sv.Gera. U blizini nema skretanja, strelicu je potrebno zanemariti i samo nastaviti pravo po stazi prema granici sa Slovenijom. Tek 200m dalje planinarska staza izlazi iz šume pored lovačke čeke i skreće lijevo prema Ravnoj gori i Sv.Geri. Spustili smo se u Sošice preko Boljare.

• wukonja - Aug. 12, 2018, 8:49 p.m.

Malo ažuriranje. Ja sam se danas odvažio automobilom iz Sošica jer sam se već usosio i otišao do pl. kuće Vodice. Ako prođete vododerine do tog račvanja, onda možete i dalje do Sv. Gere. Put je prohodan, ali je u očajnom stanju! Na dva ili tri mjesta su malo jače vododerine, ali ja sam ih uspio proći čak i s relativno niskim autom. Realno, ne treba vam to i nije vrijedno. Ako ste išli vozilom od Sošica do doma ili do te račve, i idete na Sv. Geru, onda vam je vrlo slično vratiti se po groznom putu do Sošica ili po groznom putu do Sv. Gere - ali ako vam vaš auto išta znači, nemojte od Sošica uopće ići vozilom dalje. S druge strane put od Radatovića preko Sekulića je velikim dijelom asfaltiran pa prerasta u odličan makadam i tek pred sam vrh je nešto u lošijem stanju zbog strmine, ali se redovito sanira. Na slovenskoj strani vrha je otvorena nekakva kućica s pićem.

• Sanjin - May 4, 2018, 12:55 p.m.

Dana 30.04. 2018. išli smo na Svetu Geru s automobilom. Trenutno stanje je takvo da se običnim automobilom ne može iz pravca Sošica (na jednom mjestu put je jako uništen). Mi imamo povišeni auto i nije bilo većih problema. Spuštali smo se po drugoj strani (prema Sekulićima) i taj je makadam u puno boljem stanju, no ako ga se koristi kao prilaz na dva mjesta je poprilična uzbrdica i moglo bi biti proklizavanja. U svakom slučaju, ako netko namjerava autom, najbolje je kontaktirati PP Žumberak, nama se javio glavni čuvar i objasnio nam do u detalje. Na samom vrhu bez problema smo pronašli dva žiga s oznakom Trdinov vrh, a s pronalaskom geodetskog stupa gdje je žig HPO imali smo manjih problema. Uglavnom treba ići desno od TV tornja i nakon stotinjak metara s desne strane je veliki geodetski stup.