KT HPO - 3. Pliješ - vrh

Područje: 6. Zumberacka gora

Metalni žig HPS-a zavaren je za metalni stupić s putokazima ispod upisne kutije.
Karlovačka obilaznica (KO), Pl. put Žumberkom (PPŽ)
S vrha nema dojmljivih vidika (vrlo uski vidik prema jugu). Vršni dio obrastao je livadama sa stablima breze.
Prilazi Gornja Vas – Ječmište – pl. kuća Vodice – Pliješ 3 h
Sošice – pl. kuća Vodice – Pliješ 1 h
........................................
Sošice – pl. kuća Vodice – Pliješ 1 h Iz središta Sošica s parkirališta npr. pored mjesne prodavaonice ili kod punjača za el. automobile i mjesnog igrališta, markirani put vodi asfaltnom cestom oko 350 m do raskrižja s putokazima u Gornjem selu. Nastavlja lijevo makadamskom cestom oko 350 m do malog proširenja uz cestu gdje se desno odvaja pl. put (označeno putokazom). Dalje put vodi kroz crnogoričnu i mješovitu šumu umjereno se uspinjući, pritom prelazi preko nekoliko šumskih (protupožarnih) vlaka do makadamske ceste za pl. kuću. Pl. put vodi desno kratko po cesti a potom skreće lijevo u šumu i ubrzo ponovno izlazi na spomenutu cestu po kojoj za 3 min stiže do kuće. Od kuće do vrha vode dva puta.
Kraći (južni) prilaz vodi po vlaki kroz visoku mješovitu šumu oštro se uspinjući do izlaza na vršnu livadu nadomak vrha. Na ne baš očitom vrhu je metalni stupić s putokazima, upisnom kutijom i žigom.
Duži (zapadni) prilaz kratko vodi po vlaki prema zapadu kroz visoku bjelogoričnu šumu, zatim skreće desno oštrije se uspunjući do izlaza na jugozapadni hrbat Pliješa. Nastavlja desno po hrbatu (s kojeg se gdjegdje otvaraju vidici prema Sv. Geri) umjereno se uspinjući do vrha.
Sošice - pl. kuća Vodice - Pliješ (2,8 km)
pl. kuća Vodice - Pliješ (duži, zapadni prilaz) (1,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži je prilaz pl. kuća Vodice do koje dolazimo iz Sošica. Iz središta mjesta pored mjesne prodavaonice desno oko 400 m do raskrižja u Gornjem selu, zatim lijevo makadamskom cestom do šumskog raskrižja Tratine (2,0 km). Pravo cesta nastavlja prema Sv. Geri a desni odvojak vodi do kuće (oko 2,7 km).

ažurirano: 2. 1. 2020.

drugi izvor(i): HPS

karto izvor(i):
HGSS: -
SMAND: 07 Žumberačko gorje, 1:25.000 (Z. Smerke, 2005.)
PP "Žumberak - Samoborsko gorje" turistička karta 1:50.000, 2016.

Fotosfera

• ignovak - July 29, 2023, 8:52 p.m.

Danas bio na Pliješu, lijepo vrijeme, staza od Sošica uredna i obilježena, žig na vrhu uredan i vidljiv, nema planinarskog dnevnika u sandučiću. Lijepi planinski proplanci, vidik sa vrha slab, ali u nastavku stazom prema Ječmištu otvaraju se povremeno krasni vidici. Staza prema Ječmištu u gustoj vegetaciji, ali vidljiva i prohodna.... Preporuka za jedan lijepi i umjereni planinarski hod koji mogu dobro podnijeti i 50+ planinari :). Planinarska kuća Vodice bila otvorena...

• Frane - Jan. 3, 2022, 2:09 p.m.

U subotu, 18.12.2021. išli smo iz Sošica preko planinarske kuće Vodice kraćom (južnom) stazom na Pliješ. Opis iznad odgovara stanju na terenu, markacije su dobre i sva križanja dobro označena, a planinarska kuća Vodice je bila otvorena.

• wukonja - Aug. 12, 2018, 8:57 p.m.

Od pl. kuće Vodice do Pliješa treba nekakvih 15-20 minuta hoda strmo uzbrdo. Do pl. kuće se može doći osobnim vozilom iz Sošica, ali to vam ne preporučam! Dakle, put je prohodan i nema mjesta koja se ne mogu proći, ali je u očajnom stanju. Vrlo je sličan i dalje prema Svetoj Geri. Ako ste došli do pl. kuće, put možete skratiti još 15-20 minuta tako da se odvezete cca 1.3km dalje do svojevrsnog prijevoja na kojem je raskrižje putova prema Pliješu lijevo (10-15 minuta) i desno do Ječmišta (35-45 minuta). U pl. kući Vodice vikendima dežura PD Dubovac, a ja sam imao sreću i došao sam kada tu ondje bile izuzetno simpatične i gostoljubive dame :)

• Sanjin - May 4, 2018, 1:03 p.m.

Dana 30.04.2018. posjetili smo Ječmište i Pliješ. Skretanje za PK Vodice je dobro označeno i do kuće se pažljivo može doći i osobnim automobilom. Može se još jedan kilometar i dalje i do križanja planinarskih putova za Ječmište i Pliješ (pogledaj kartu). Na tom mjestu može se parkirati nekoliko automobila. Najprije smo išli na Ječmište i uz dosta zadržavanja radi geocachinga na vrh smo stigli za sat i dvadeset. Po povratku s Ječmišta, odmorili smo kod auta i onda gotovo pravocrtno u brdo otišli na Pliješ. Za uspon nam je trebalo 20 minuta laganog hoda, a sišli smo za manje od deset minuta.