KT HPO - 3. Bijela kosa - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Oko 5 m zapadno od upisnog tuljca zacementiran je na vršnu stijenu metalni žig GPP-a.
Goranski planinarski put (GPP)
Kroz prosjeku s uskog i obraslog kamenitog vrha otvoren je vidik prema Vrbovskom i vrhu Lovnik. Na obronku pod vrhom iskrčena je šuma za skijalište koje nikad nije dovršeno. S pl. puta nešto niže od vrha otvara se vidik od Litorića do Lovnika (a u pozadini slovenska gorja) i dalje do gorja istočno od Vrbovskog.
Prilazi Vrbovsko – Bijela kosa 3.30 h
Pl. dom Klek – Bijela kosa 5.30 h
okretište (ispod Oštrog vrha) – Bijela kosa 0.30 h
.................................................
okretište (ispod Oštrog vrha) - Bijela kosa 0.30 h Put počinje na okretištu ("okretaljci") makadamske šumske ceste ispod Oštrog vrha. Početak je označen okruglom markacijom (s dodatnim crtama smjera) i nazivima na kamenu s desne strane vlake. Pl. put u početku vodi po vlaki. Nakon 5 minuta vlaka skreće lijevo prema iskrčenoj padini ispod vrha a pl. put nastavlja pravo i ulazi u visoku bukovu šumu oštro se uspinjući sve do izlaska na hrbat Bijele kose. Pritom djelomice prolazi i uz rub šume odnosno rub iskrčene padine. Izlaskom na SZ hrbat put nastavlja lijevo po uskom vršnom stjenovitom grebenu blago se uspinjući do vrha.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
okretište (ispod Oštrog vrha) - Bijela kosa (0,85 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je široko okretište uz šumsku makadamsku cestu ispod Oštrog vrha. Većina planinara koristi prilaz cestom iz sela Jablan preko Gluhe drage. S ceste Vrbovsko-Ravna Gora u središtu naselja Jablan odvojak je asfaltne ceste prema jugu koja prolazi pokraj doma DVD-a i crkve Sv. Rok (malo dalje lijevo na brijegu). Nastavno preko nadvožnjaka prelazi autocestu te desno (smjerokaz uz cestu) za Bijelu kosu. Dalje prolazi pokraj kuće za odmor, skijališnog vodocrpilišta pored kojeg je putokaz za lovačku kuću Gluhe drage. Na 2,2 kilometru je raskrižje a iza njega  stambeni objekt u izgradnji. Nastavljamo desno (nakon 300 m je podignuta rampa) do sljedećeg raskrižja  iza kojeg počinje makadamska cesta. Od 4,6 kilometra ponovno je asfaltna sve do raskrižja iza lovačke kuće (5,4 km). Cesta (djelomice oštećena i razrovana vododerinama) nastavlja desno po tri duge serpentine umjereno se uspinjući do prostranog raskrižja (9,8 km) do kojeg dolazi i pl. put iz Vrbovskog (kroz Kamačnik). Cesta pravo vodi prema Kosanovićima i Gomirju a desni odvojak nastavlja još oko 1 km do okretišta. Na stijeni uz desni rub odvojka je okrugla markacija s dodatnim crtama smjera i nazivima a na blizoj jeli metalna putokazna ploča.
GNSS trag(ovi) prilaza vozilom pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Jablan - okretište (ispod Oštrog vrha) (10,8 km)
ažurirano 6. 7. 2017.
karto izvor(i) HGSS:
SMAND: 12 Gorski Kotar, Goranski planinarski put (GPP), 1 : 50.000

• Kolbabek - Nov. 1, 2020, 10:31 a.m.

31.10.2020. Markacija je jasna od okretišta. Ide se makadamskom cestom 10min i stiže se na iskrčenu livadu sa koje se treba ići lijevo. Tu počinje oštri uspon ka vrhu kroz ili uz šumu. Markacije su loše tj. trebalo bi ih obnoviti. Rekao bih da ih nedostaje. Vrh je jasno vidljiv i može služiti kao orijentacija. S obzirom da je dosta drveća palo ima nekoliko jednostavnih prepreka. U svakom slučaju pogled je lijep na Vrbosko i dalje... GPS se svakako preporučuje.

• Frane - Aug. 27, 2019, 12:46 p.m.

Planinarska staza od Kamačnika na Bijelu kosu je zapuštena i orijentacijski vrlo zahtjevna. Markacije su stare, a na nekim bitnim mjestima ih nema ili su teško vidljive. Staza je zarasla i na njoj su na više mjesta prevrnuta stabla. Preporučam korištenje GPS-a i planinarske karte.