KT HPO - 2. Plešivica - vrh

Područje: 5. Samoborsko gorje

Metalni žig HPS-a zavaren je na bočnu stranu kutije pričvršćene za razglednu piramidu.
Samoborska obilaznica (SO), Jaskanski planinarski put (JPP)
S vrha je otvoren vidik samo u smjeru juga i lijepo se vidi Pokuplje. Na vršnoj je točki geodetski stup a nedaleko 5 metarska metalna piramida s koje se u slučaju dobre horizontalne vidljivosti otvaraju vidici prema Zrinskoj i Petrovoj gori, Martinščaku i Vinici a daleko u dubini obzora na Golu Plješivicu, Ozeblin i Grmeč (u BiH) te na Velebit i Klek. A iznad krošnji okolne šume vide se Japetić i Sv. Gera, Strahinjščica, Ivanščica i Medvednica.
Prilazi Poljanice – Plešivica 40 min
Rude – Manja Vas – Kotari – Plešivica 2 h
Pl. dom pod Okićem – Plešivica 1.30 h
Novo Selo Okićko – Popov Dol – Zub – Plešivica 2.10 h
..............................................
Poljanice (lov. dom Srndać) - Plešivica 40 min Najkraći prilazni put vrhu započinje kod lovačkog doma Srndać na prijevoju Poljanice na županijskoj cesti Samobor-Rude-Plešivica-Jastrebarsko (Ž3055) i do vrha vodi po dionici JPP-a. Od prostranog parkirališta ispred lov. doma, put prelazi cestu i nastavlja vrlo kratko po livadi uz drvenu putokaznu ploču i ulazi u jelov šumarak. Kratko vodi po vlaki, zatim ulazi u bukovu šumu i nastavlja po pl. stazi nešto oštrijeg uspona do izlaska na zapadni hrbat Plešivice. Nastavno put do vrha vodi po hrbatu kroz visoku bukovu šumu umjereno se uspinjući.
Pl. dom M. Plotnikov - Popovdolske pećine - Zub - Plešivica 2.10 h Pl. put započinje kod pl. doma M. Plotnikov u podnožju Okića i do vrha vodi po dionici JPP-a. Pokraj doma je neveliko parkiralište za osobna vozila (*). Od doma lijevo (JI) pl. put kratko vodi po vlaki do mostića na potoku Okićnica iza kojeg je raskrižje s obavijesnom i putokaznom pločom. Nastavno put vodi lijevo po brežuljkastom terenu kroz šumu a potom uz rub padine s voćnjacima i vinogradima na kojem je sljedeće raskrižje i putokazne ploče. Lijevo vodi prema P. Okićkom i Sv. Martinu pod Okićem, a pravo nastavlja prema vrhu i ponovno ulazi u šumu. Ubrzo put prelazi Frajlin most i potom izlazi iz šume na cestu u zaselku Popov Dol. Nastavno skreće desno (SI) i 200 m vodi po cesti, zatim skreće lijevo na livadu i ubrzo ulazi u šumu, prelazi preko potočića i mimo vodoopskrbne stanice nakon 300 m izlazi na kolni put. Kratko vodi po njemu mimo kamenoloma iza kojeg skreće desno i nastavlja po vlaki umjereno se uspinjući do vrha grebena i raskrižja s putokaznim pločama. Desni odvojak vodi do Popovdolskih pećina, a nastavno vrlo strmom stazom prema Popovom Dolu. Od spomenutog raskrižja put prema vrhu nastavlja lijevo po uređenoj stazi kroz šumu oštro se uspinjući hrbatom Plešivice do još jednog, znatno manjeg, kamenoloma, te uz njegov rub nastavlja i dalje po oštrom usponu do kamene stijene Zub. Nastavno po hrbatu put vodi preko dva Plešivička vrha - Veliki vrh i Medvrh - do piramide na najvišem vrhu.
(*) Domu se može prići vozilom iz smjera Samobora preko Kladja, Konščice i Klake, ili preko Cerja, Manje Vasi i Kotara. Iz Sv. Martina pod Okićem preko Konščice i Klake, u zaselku Naglići kod križa lijevim odvojkom 2 km do doma. Iz smjera Jastrebarskog kroz Goli Vrh i Repišće, Novog Sela Okićkog, Gornje Purgarije, Podgrađa Podokićkog i Klake. Iz smjera Zagreba kroz Galgovo, Sveti Martin pod Okićem, Podgrađe i Klake ili kroz Galgovo, Konščicu i Klake.
Poljanice (lov. dom Srndać) - Plešivica (1,2 km)
Pl. dom M. Plotnikov - Popovdolske pećine - Zub - Plešivica (5.0 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži je prilaz parkiralište uz lov. dom Srndač na prijevoju Poljanice na cesti Samobor-Rude-Plešivica-Jastrebarsko.
Do Poljanica se može osobnim vozilom, kombijem, minibusom i autobusom iz Samobora ili iz Jastrebarskog.
ažurirano 11. 12. 2021.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 07 Žumberačko gorje, 1:25.000 (2005.)
SMAND: 08 Samoborsko gorje, 1:25.000 (III. izdanje, 2012.)
PP "Žumberak - Samoborsko gorje" turistička karta 1:50.000, 2016.