KT HPO - 2. Kalnik - vrh Vranilac

Područje: 3. Hrvatsko zagorje i Medjimurje

Metalni žig HPS-a zacementiran je na vršnoj stijeni s njezine južne strane u usjeku nasuprot upisne kutije.
Najviši vrhovi hrv. županija, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, Zagorski planinarski put (ZPP) i Hrvatske pl. kuće (HPK) u pl. domu »Kalnik«, 30 za 30 (PD »MIV« Varaždin)
Vidik s vrha neometan je na sve strane. Na sjeverozapadu i zapadu su gorja i najviši vrhovi Zagorja - Čevo, Veliki Lubenjak i vrh Ivanščice a u pozadini Ravna gora. Prema sjeveru su V. Toplice a u pozadini Varaždin s jezerima HE. Na istočnom obzoru je Bilogora a jugoistočnom Moslavačka gora. Prema jugu su Križevci, a za dobre vidljivosti vide se Hrastovička i Zrinska gora. Na jugozapadnom obzoru je Medvednica. Tridesetak metara zapadno od vrha na grebenskoj stijeni postavljena je kružna mramorna ploča sa smjerovima prema vidljivim i nevidljivim vrhovima i gradovima. Ploča je promjera 1 m i na njoj se može stajati i okretati prema obilježenim smjerovima.
Prilazi
Pl. dom Kalnik – Vranilac 20 min

Od pl. doma Kalnik do vrha vodi nekoliko dobro označenih/markiranih i uređenih putova npr. poučni put u podnožju sj. i juž. strane Kalničkog grebena, kraći putovi po južnom šumovitom obronku, put preko "Sedam zuba", i drugi. Opisan je put preko "7 zuba". Zbog zahtjevnih dionica po strmim stijenama i vrlo uskim prolazima (penjanja kroz uski kamin i prolaza u stijeni) prepručuje se samo vrlo iskusnim planinarima.
....................................
Dom Kalnik - vrh Vranilac (preko 7 zuba) 45 min Put počinje kod obavijesnih ploča nedaleko pl. doma i kratko vodi kroz šumu blago se uspinjući do Prvog zuba. Uspon na Prvi zub moguć je lijevom težom varijantom ili desnom lakšom. Silaskom s Prvog zuba odmah započinje kratki uspon na Drugi zub. Do Trećeg zuba vodi još atraktivniji uspon, pa silazak do malog sedla. Dalje nastavljamo kroz uski kamin na greben i nastavljamo dalje grebenskim putem. Ubrzo dolazimo do stijene u kojoj se nalazi malen prolaz kroz koji se treba provući na drugu stranu. Oni neskloni puzanju zaobići će desnom stranom. Uspon do ostalih zuba nije osobito zahtjevan sve do zadnjeg Sedmog zuba. S njega treba sići strmo dolje. Postavljene su sajle pa je silazak znatno olakšan. Dalje nastavljamo kratko po grebenu do vrha Vranilac.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi gpx trag na podstranici Karta
Dom Kalnik - vrh Vranilac (preko 7 zuba)(0,9 km)
Prilaz(i) vozilom Većina posjetitelja izlete po Kalniku započinje kod planinarskog doma Kalnik do kojega se može doći državnom cestom D22 Novi Marof - Križevci. Iz smjera Križevaca iza Guščerovca desnim asfaltnim odvojkom, cestom 2138 kroz sela Selanec, Šopron i Kalnik do prostranog parkirališta ispod doma. Iz smjera Novog Marofa u Orehovcu lijevim odvojkom, cestom 2138 kroz Donji Črnčevec, Šopron i Kalnik do doma. Završni dio ceste nešto je strmiji (18%) i treba biti oprezan. Najbliži prilaz vrhu je proširenje ispred telekomunikacijskog objekta ispod Vranilca do kojeg dolazimo lijevim odvojkom uske asfaltne ceste, oko 180 m prije doma.
Domu se može prići kombijem, minibusom i autobusom.
ažurirano 18. 3. 2023.
Karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 05 Kalničko gorje, 1:25.000, Z. Smerke 2008.