KT HPO - 14. Tuhobić - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig GPP-a zavaren je za metalni stupić uz koji je ostao stari betonski stupić. Gumeni žig je u upisnoj kutiji.
Goranski planinarski put (GPP), Riječka obilaznica
Prekrasan vidik s prostranog travnatoga bila pruža se na sve strane. U smjeru sjevera je planina Risnjak s dva istaknuta vrha M. i V. Risnjak. Odmah do stjenovitih vrhova Risnjaka u smjeru kazaljki na satu je Janjičarski vrh i nastavno V. i M. Bukovac. Od SSI-a protežu se niži gorskokotarski vrhovi te Strma rebar a nastavno na obzoru blizugranični slov. vrhovi. Na SI su podjednako visoki M. i V. Drgomalj (razlika u visini oko 2 m). Zatim Petehovac i Črmuž do Višnjevice i Bjele kose (kod Begova Razdolja) na istoku. Na jugoistoku se ispružila Bjelolasica, nastavno Viševica, pa V. Smolnik, Zagradski vrh i V. i M. Kobiljak na JJI . Nastavno preko sedla je blizi vrh Strgarnica i tik do njega izviruje oštri Medveđak (Medviđak). Daleko iza njih na obzoru su visoki vrhovi Sjevernog Velebita. Od JJI do JJZ otvara se vidik na more i otoke Kvarnerskog zaljeva: Rab, Krk, Cres i Lošinj s dominantnom Osorčicom. Od JZ do ZSZ na obzoru se proteže Istra s gorama i istaknutim vrhovima: Učka (Sisol, Kremenjak, Perun, Vojak, Knezgrad) i Ćičarija (M. i V. Planik, Županj vrh, Orljak, Žbevnica). Za jako dobre vidljivosti u smjeru SZ daleko na obzoru vidimo vrhove zapadnih Julijskih Alpi. Zatim bliže hrvatske planine – „Grobničke Alpe“ sa Suhim vrhom, Obručom i Fratrom. I nastavno Gornik, Ilovnjak i Crni vrh i ispred bliža Vela Pliš. Daleko na SSZ obzoru je slovenski Snežnik. I nastavno do sjevernog obzora su bliži V. i M. Radeševo zatim Guslica i do nje stjenoviti Snježnik i Risnjak. A ispred u dubini je izviđački dom Lepenica i na istoku jezera Lepenica i Bajer.
Prilazi Gornje Jelenje (Lepenica) – Tuhobić 1.30 h
Gornji Benkovac – Tuhobić 1.30 h
Zlobinsko Brdo – Jelenčić – Tuhobić 2.15 h
.......................................
proširenje uz raskrižje nedaleko ob. posjeda "Za stražu" - Tuhobić  1.15 min Uspon na Tuhobić možemo započeti na proširenju kod raskrižja kolnih putova. Od proširenja desno, mimo raspela, vodi šumski kolni put prema prijevoju a lijevo prilazni put do kućica za odmor na obiteljskom šumskom posjedu Za stražu. Pl. put vodi pravo (označeno okruglom markacijom i imenom vrha) i ulazi u šumu te u luku zaobilazi dragu i šumski kolni put. Ubrzo ponovno izlazi na kolni put i nastavlja po njemu oko 230 m te skreće lijevo na široku uređenu vlaku (strjelice smjera i okrugle markacije na bukvi s desne strane kolnog puta). Nastavno pl. put vodi po vlaki (okrugla markacija i ime vrha na bukvi s lijeve strane kolnog puta oko ). Ubrzo (nakon dvjestotinjak m) trasa pl. puta vodi blago lijevo od vlake (nema markacija ili su izblijedile) i nastavlja paralelno s vlakom. Zbog toga je najbolje nastaviti po vlaki iako uzduž nje nema markacija. Oko 850 m od početka vlake, iza blagog desnog zavoja, odvaja se desno stara vlaka. Po njoj uzbrdo po sjevernoj padini kroz visoku bukovu šumu vodi markirani pl. put do hrpta. Prelazi na drugu stranu i nastavlja po južnoj padini spuštajući se mimo drage (s lijeve strane) a potom umjereno uspinjući po stjenovito-travnatoj padini do hrpta i malog travnatog sedla. Nastavno pl. put se kratko spušta a potom nešto oštrije uspinje do hrpta iza golog stjenovitog vrha malo nižeg od vrha s trigonometrom. Dalje se put ponovno spušta do izlaska iz šume i raskrižja pl. putova u podnožju travnatog bila Tuhobića. Lijevi odvojak puta oštro se spušta i vodi do doma izviđača i proširenja/raskrižja. A pravo put nastavlja po travnatom bilu do vrha.
proširenje uz raskrižje nedaleko ob. posjeda "Za stražu" - Tuhobić (strmi prilaz) 1.10 min Uspon na Tuhobić možemo započeti na proširenju kod raskrižja kolnih putova. Od proširenja desno, mimo raspela, vodi šumski kolni put prema prijevoju a pravo vodi markirani malo duži ali lakši prilazni put vrhu. Kraći ali strmiji prilazni put vodi lijevo po uređenom kolnom putu mimo kućica za odmor obiteljskog šumskog posjeda Za stražu do raskrižja pl. putova. Pravo vodi put po vlaki do izviđačkog doma a prilazni pl. put vrhu nastavlja po šumskom kolnom putu do desnog zavoja i dalje do blagog lijevog zavoja i proširenja. Nastavno pl. put i dalje vodi po dobrom šumskom kolnom putu (gotovo ne mijenjajući visinu) do desnog skretanja uzbrdo (označeno okruglim i pojasnim markacijama, strjelicom smjera, putokazom i imenom vrha). Put dalje vodi po uređenoj stazi oštro se uspinjući kroz visoku šumu do prve vlake, prelazi ju i nastavlja još oštrije do druge vlake. Prelazi i ovu vlaku i nastavlja vrlo oštro se uspinjući (bez serpentina, gotovo pravocrtno) po dobro markiranoj stazi kroz prosjeku u nižoj šumi. I dalje po vršnoj padini do hrpta i raskrižja pl. putova na rubu šume u podnožju travnatog bila Tuhobića i nastavno po bilu do vrha.
Proširenje uz raskrižje nedalekog ob. posjeda "Za stražu" - Tuhobić (2,9 km)
Proširenje uz raskrižje nedalekog ob. posjeda "Za stražu" - Tuhobić /strmi prilaz/ (2,7 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz je proširenje na raskrižju kolnih putova oko 1,2 km udaljeno od državne ceste D3 Delnice-Rijeka (Lujzijana). Uz proširenje/raskrižje je raspelo a nedaleko obiteljski šumski posjed Za stražu. Prilazni kolni put odvaja se desno s državne ceste Delnice-Rijeka oko 1,2 km od raskrižja na Gornjem Jelenju u smjeru Delnica. Makadamski kolni put je uređen i nasut sitnijim kamenom. Manja oštećenja (vododerine) mogu biti na blažoj uzbrdici iza raskrižja kod kućica za odmor (lijevo se odvaja prilazni kolni put do doma izviđača Lepenica).
Do proširenja se može kombijem i minibusom.
ažurirano 20. 11. 2021.
karto izvor(i) HGSS:
SMAND: 12 Gorski Kotar IV, 1:30.000 2012.
SMAND: 12 Gorski Kotar II, 1:30.000, 2012.

Fotosfera (travanj, 2021.)

• wukonja - July 29, 2018, 11:18 p.m.

Stanje 28.7.2018. godine. Stepenica o kojoj je Sanjin govorio je još uvijek ondje. S osobnim automobilom se može doći samo do kućice. S jedne strane je to šteta jer je cesta nakon nje u vrlo dobrom stanju - barem do početka planinarskog uspona. A s druge strane nije to nikakav problem jer je početak uspona udaljen manje od 10 minuta laganog hoda od toga mjesta. Što se tiče markacija, one su odlično vidljive dokle god je staza očigledna, a čim se pojavi više putova onda nestanu. Bizarno. Na samom početku planinarskog uspona, kod raspela, markirana staza ide okolnim putem i obrasla je, a do šumske ceste strmo vodi dobro utabana staza. Gornja trećina uspona je izuzetno zarasla u korpive i trnje. Preporučam duge hlače ili mačetu. Sam vrh pruža prekrasan pogled. Vjerujem da je 1 sat od raspela realna satnica za veliku većinu planinara. Alternarivan uspon je da od raspela produžite šumskom cestom pored imanja Za stražu nekakvih 15-20 minuta prema izviđačkom domu i malo prije doma dobro markiranom stazom vrlo strmo uzbrdo prema vrhu. Napominjem da se radi o izuzetno strmom usponu, ali je prohodan i dobro markiran.

• Sanjin - April 22, 2018, 7:58 p.m.

22.04.2018. bili smo na Tuhobiću iz smjera Gornjeg Jelenja, odnosno išli smo s mjesta koje je objašnjeno pod "Prilaz(i) vozilom)". Jako brzo nakon silaska s glavne ceste, u ovom trenutku, osobni automobili ne mogu proći, jer je "stepenica" između 15 i 20 centimetara. SUV-ovi i terenci mogu dalje. Treba paziti kada se ide s automobilom i na jedinom križanju kod jedne male kućice treba skrenuti desno, odnosno uzbrdo. Za vjerovati je da će onu stepenicu na samom početku makadamskog puta brzo popraviti ili nasipati jer uz put ima nešto vikendica. Inače do vrha nam je trebalo oko 90 minuta, a u povratku uz povremeno branje kopriva 75 minuta. Ponekad treba malo tražiti markacije, ali nije ništa kritično.