KT HPO - 13. Medviđak - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig GPP-a zacementiran je na sjevernu stranu vršne stijene nekoliko m desno od upisnoga tuljca, odnosno s druge strane mramorne ploče s imenom i visinom vrha.
Goranski planinarski put (GPP), Riječka obilaznica
Vidik sa stjenovitog vrha otvoren je po cijelom obzoru. Na zapadnom obzoru je Istra s vrhovima Sisola i Učke a nastavno u smjeru kazaljke na uri je Ćićarija s vrhovima V. Planik, Županj v., Orljak i Žbevnica. Sjeverozapadno su vrhovi Grobničkih Alpa: Obruč, Fratar i Suhi i nastavno Snježnik, Guslica i Risnjak. Ispred je Tuhobić. U dubini sjevernog obzora su naselja Fužine i Lič. Na sjeveroistočnom obzoru je Burni Bitoraj a na istočnom Veliki Kobiljak te Viševica i Strilež. Od juga do zapada na obzoru su sjevernojadranski otoci: Rab, Goli, Prvić i Krk. A iza njih M. i V. Lošinj te Cres.
Prilazi Zlobin – Medviđak 1.45 h
Grižane – Medviđak 3 h
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) – tunel kod. ž. st. Drivenik – odvojak pl. puta za Medveđak 1.20 h
odvojak pl. puta za Medviđak – Medviđak 0.25 h
ž. st. Drivenik – Medviđak 1.15 h
............................................
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) – odvojak ceste prema ž. post. Drivenik – odvojak pl. puta za Medveđak 1.20 h Kako taj prilaz od Liča do odvojka pl. puta vodi po lokalnoj cesti Lič-odvojak ceste prema želj. postaji Drivenik-Tribalj-Drivenik odvojku se može prići terenskim vozilom (preporučljivo). Naime, pojedine dionice ceste su dosta oštećene vododerinama i ispucanom i odlomljenom asfaltnom podlogom te se ne preporuča vožnja nižim osobnim vozilima. Markirani pl. put (dio 3. dionice GPP-a do Medviđaka) vodi po asf. cesti (djelomice oštećenoj a djelomice obnovljenoj) umjereno se uspinjući do prijevoja. Put dalje vodi po dobroj makadamskoj cesti kroz kratki usjek pa iznad željez. tunela i mimo desnog odvojka ceste prema želj. postaji Drivenik. I nastavno mimo natkrivenog Gospinog kipa uz malo proširenje s klupom do lijevog odvojka šum. makad. ceste Drivenik-Njivina (Vagabundina koliba). Pl. put nastavlja po cesti blago desno spuštajući se u dolac i potom po oštrom lijevom zavoju uspinjući se (ponovno asfaltna podloga) do lijevog odvojka pl. puta prema V. Kobiljaku pri kraju desnog zavoja kod visokonaponske dalekovodne mreže u podnožju Klašnice. I nastavno spuštajući se po dvije serpentine vodi do obilježenog odvojka pl. puta prema vrhu Medviđak.
odvojak pl. puta za Medviđak – Medviđak 0.25 h Uspon na vrh započinjemo na cesti Lič-Tribalj-Drivenik (početak je označen putokazom, strjelicama smjera i okruglim markacijama). Pl. put najprije vodi kroz visoku bukovu šumu umjereno se uspinjući do prvog raskrižja (označeno putokaznom pločom i markacijama). Lijevi odvojak vodi u Grižine a desnim nastavljamo prema vrhu. Put ubrzo izlazi na travnatu blagu padinu na kojoj je drugo raskrižje. Desni odvojak pl. puta vodi prema želj. postaji Drivenik a pravo nastavlja prema vrhu i ubrzo ulazi u obrastao a potom goli kamenjar. Po njemu, oštro se uspinjući pokatkad uz pomoć ruku put vodi do stjenovitog (djelomice obraslog) vrha Medviđak.
ž. st. Drivenik – Medviđak 1.15 h Prilaz vrhu ...
Lič (rask. i parkir. na kraju naselja) - odvojak c. prema ž. post. Drivenik - odvojak pl. puta za Medveđak (4,6 km)
odvojak pl. puta za Medviđak - Medviđak (0,7 km)
ž. st. Drivenik - Medviđak (2,6 km)
Pl. put održava HPD HP i HT Učka, Rijeka, HPD Zagreb-Matica, Zagreb
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je proširenje uz lokalnu asfaltnu cestu Lič-Tribalj-Drivenik i odvojka pl. puta za Medviđak. U središtu Liča nastaviti cestom koja vodi prema Potkobiljaku i želj. postaji Drivenk. Na trostrukom raskrižju (oko 1,2 km) lijevi odvojak ceste vodi u Potkobiljak a srednja cesta (novo asf. podloga) vodi do kraja zaselka Kovači. Blago desno vodi djelomice asfaltna a djelomice makadamska cesta preko prijevoja prema želj. postaji Drivenik i dalje do istoimenog naselja i pritom prolazi mimo odvojka pl. puta za Medviđak. Pojedine dionice ceste su dosta oštećene vododerina i ispucanom i odlomljenom asfaltnom podlogom te se ne preporuča vožnja nižim osobnim vozilima. Cesta je provozna za viša i terenska vozila. Iz smjera Drvenika i Triblja do odvojka vodi uža asfaltna cesta.
ažurirano 29. 5. 2021.
karto izvor(i) SMAND: -
HGSS: -

• wukonja - Sept. 6, 2020, 9:26 p.m.

Cesta od Liča do Drivenika je jako loša i nije održavana. Kasnije bude nešto bolja nego u samom početku, ali sve u svemu loš makadam. Uspon je moguće započeti s ove točke (45°15'15.2"N 14°41'35.7"E), a malo dalje postoji i proširenje na kojem je moguće ostaviti automobil. Rekao bih da je za većinu ljudi satnica oko pola sata od tog mjesta. Završni dio uspona zahtijeva povremenu uporabu ruku i ima nekoliko dijelova koji su nešto teži. Vrh mi je bio jako ugodno iznenađenje. Jako lijep pogled.

• Sanjin - Dec. 30, 2019, 8:55 a.m.

Dana 28.12.2019. obišli smo Medviđak. Polazna točka bila je željeznička stanica Drivenik. Stanica je udaljena otprilike 3,5 kilometara od kraja mjesta Lič. Cesta je u poprilično lošem stanju, mi smo ju prošli bez većih problema, ali imamo povišeni auto (škoda yeti). Na nekim mjestima vododerine su takve da mi se čini da s nižim autima postoji realna mogućnost zapinjanja. Iz razgovora s djelatnikom na željeznici saznao sam da se cesta gotovo uopće ne održava. Staza započinje nasuprot same stanice. Iako na ploči piše da je potrebno oko 70 minuta, nama je trebalo nešto duže, zbog češćih odmora, ali realno vrijeme je 90 minuta. Staza je na nekim mjestima poprilično loše markirana pa je potreban oprez. U jednom dijelu pri početku staza presijeca makadamsku cestu i čini mi se da je bolje taj dio puta preći po cesti nego preskakujući kamenje i stijene. Desetak minuta prije vrha staza zahtijeva upotrebu ruku za penjanje jer je vrh vrlo stjenovit. Na samom početku završnog uspona nalazi se poprilično ravna stijena od nešto viša od 2 metra i to je nateži, ali i najrizičniji dio puta jer se po penjanju, nalazite na nezaštićenom uskom području. Nakon toga do vrha nema većih problema. Svakako ne preporučujem taj dio za manju djecu (ispod 10 godina) te za planinare s psima. Ne kažem da se ne može, ali je teško. Ipak, na kraju, isplati se jer se s vrha pružaju jako lijepo vidici!