KT HPO - 10. Mljet - vrh Veliki grad

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Dva metalna žiga kontrolnih točaka HPO-a (desni) i MPO-a (lijevi) učvršćena su na betonsko postolje južnog kontejnera bez antena, desno od ulaznih vrata.
Veliki grad je i kontrolna točka MPO-a (Mljetske planinarske obilaznice).
Vidik s vršne točke s geodetskim stupom oko kojeg su dva kontejnera s telekomunikacijskom opremom i antenama djelomice je otvoren. Dvadesetak m zapadno od vrha je heliodrom i s njega je otvoren vidik na sve strane. Na zapadnom obzoru su Lastovo i Korčula, a između njih Vis. Pelješac se proteže na SZ obzoru a iza njega je Biokovo, Sutvid i nastavno na sjevernom obzoru Sv. Mihovil, Matokit, Babina gomila. A od SI do JI su elafitski otoci Šipan, Lopud i Koločep a iza na kontinentu Tmor i Neprobić te Snježnica. Iza njih daleko na obzoru su vrhovi BH i crnogorskih planina. Za dobre vidljivosti na JZ obzoru vidimo Palagružu i Apenine u Italiji.
Prilazi Babino Polje – Velji grad 1.00 h
..................................
Babino Polje (iz središta naselja) – Veliki grad 1.00 h Od parkirališta na središnjem mjesnom trgu na kojem su crkva Sv. Petra i Pavla, pošta, autobusna postaja i kiosk put kratko (oko 170 m) vodi po glavnoj ulici/cesti prema JI do uočljive kuće za odmor Sea Star s bazenom na terasi (Sršenovići 30). Nastavno put skreće sa ceste lijevo uz kuću (označeno putokazom i okruglim markacijama) i nastavlja po markiranom pl. putu kratko po stepenicama zatim mimo velikog stabla rogača, gospodarskih kamenih zgrada i uz suhozid nakon kojeg ulazi u crnogoričnu šumu. Put dalje vodi kroz šumu, zatim kroz šumarke ili makiju ili po golom kršu većim dijelom po građenom težačkom putu umjereno se uspinjući po nekoliko manjih serpentina do sedla i raskrižja pl. putova. Desetak metara prije raskrižja je velika stijena na kojoj je okrugla markacija, oznaka raskrižja i žig MPO. Lijevo put vodi prema Blatu i Sobri a desno prema vrhu Veliki grad. Od raskrižja put kratko vodi po obraslom hrbatu i ubrzo izlazi iz šumarka te nastavlja po JZ hrbatu oštro se uspinjući. Nakratko put skreće lijevo s hrbata zaobilazeći stijenu, vraća se i nastavno oštro po stjenovitom hrbatu vodi do vršnog grebena na kojem su telekomunikacijski uređaji i geodetski stup. Na toj je dionici puta pri usponu potrebna pomoć ruku.
Babino Polje (središte naselja) – Veliki grad (1,7 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je parkiralište na središnjem trgu Babinog Polja odnosno privatno (!) parkiralište kuće za odmor Sea Star oko 170 m JI od trga. Kod kuće počinje markirani put prema vrh.
Do parkirališta u središtu Babinog Polja može se kombijem, minibusom i autobusom.