KT HPO - 1. Dinara - vrh Dinara (Sinjal)

Područje: 17. Dalmatinska zagora

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu 4 metra južno od vrha. Gumeni žig vrha nalazi se u upisnoj kutiji u skloništu. (Vrh Dinare jedini je vrh HPO-a na kojem obilazak treba dokazati žigom i fotografijom.)
Najviši vrhovi hrvatskih županija, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak, 35 vrhova za 35 godina PD Naftaplin, 30 vrhova za 30 godina PD Naftaplin
S vrha Dinare pruža se vidik na sve strane, na brojne planine Dalmacije i BiH. Na zapadnom obzoru je Promina, na južnom Kijevski Kozjak i Svilaja, na jugoistoku u dubini je Peručko jezero a na SI obzoru su Troglav i Konj.
Prilazi Suvo polje – pl. kuća Brezovac – Dinara 5 h
Glavaš – planinarsko sklonište Martinova košara – Dinara 3.30 h
​Mirkovići – Dinara 3.30 h
..................................
Pl. kuća Brezovac - Dinara (Sinjal) 2.30 h Najpogodniji i najkraći prilaz vrhu je pl. kuća Brezovac. Pl. put vodi kroz šumu umjereno se uspinjući po širokom makadamskom putu (istočnim kolnim prilazom pl. kući) do malog proširenja. Tu se spajaju kolni put od pl. kuće i stari put iz prostranog dola Brezovac. Nastavno pl. put i dalje vodi kroz šumu po uređenom kolnom putu do rudine Duler. Ubrzo izlazi iz šume i nastavlja po kolnom putu preko prostranih livada i dolaca ravnomjerno se uspinjući do podnožja Bukvinog vrha i nedalekog Samara. Potom pl. put silazi s kolnog puta i nastavlja desno umjereno se uspinjući po stazi koja vodi po blagim travnatim padinama do raskrižja pl. putova odnosno kraćeg prilaza pl. skloništu Z. Prgin (označeno strelicom smjera i okruglim markacijama). Nastavno pl. put se nešto oštrije uspinje i vodi po svojedobno opožarenoj južnoj padini Dinare do šumarka u kojem se spaja s "jogurt stazom" (označeno putokazima, strelicama smjera i okruglim markacijama). Nedaleko raskrižja, nešto niže u šumarku uz "jogurt stazu" je spomenuto pl. sklonište. Od raskrižja put dalje vodi po južnoj padini Dinare umjereno se uspinjući po kršu s niskim raslinjem i nastavno usponom do vrha po kamenjaru po kojem raste klekovina. Uspon je dobro markiran i nema opasnih dionica, no potreban je oprez, a ponegdje i uporaba ruku.
Skl. Glavaš - skl. Martinova košara - Dinara (Sinjal) 3.30 h Uspon na vrh Dinare možemo započeti i od pl. skloništa Glavaš. Pl. put započinje ili između dvije uspravljene stijene (putokaz i obavijesna ploča, a otuda se vidi gradina Glavaš) ili desetak m dalje od betonsko-drvenih stolova i klupa postavljenih ispod krošnje velikog hrasta. Nastavno put vodi po travnatoj blagoj padini mimo gradine Glavaš a potom uz suhozid ulazi u šumarak Gaj. Put dalje vodi mimo Crvene pećine i ubrzo izlazi na blagu travnatu padinu s rijetkim raslinjem i po njoj nastavlja do izvora Gornji bunar (na 1000 m n/v) a ubrzo i do raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Put lijevo vodi do vrha preko skl. D. Grubić. Opisani put nastavlja pravo preko skl. Martinova košara oštrije se uspinjući po kamenjaru po nekoliko manjih i većih serpentina a potom umjerenije do izlaska na travnatu visoravan podno zapadne padine Kobilovače i nastavno do raskrižja putova (označeno putokazom, strelicama smjera, okruglim markacijama). Pravo put vodi preko Podova do skloništa Martinova košara, a lijevo neposredno prema vrhu. Od skloništa se može prečacem priključiti na put prema vrhu bez vraćanja do raskrižja. Od spomenutog raskrižja put nastavlja lijevo uspinjući se po blagoj padini do raskrižja, priključka puta od skloništa (označeno strelicama, okruglom markacijom i nazivima odredišta na horizontalnoj kamenoj ploči). Nastavno uz Jurića dragu put vodi djelomice između stijena po kamenjaru a djelomice po travnatoj padini do šumarka, kratko kroz njega a na izlazu iz šumarka put vodi po kamenjaru i stjenama oštro se uspinjući do travnatog bila i ubrzo do raskrižja pl. putova (označeno putokazima). Otuda se dobro vidi vršni greben i na njemu sklonište i geodetski stup. Desni odvojak puta vodi prema Uništima (BiH) a pravo prema vrhu. Put pravo nastavlja po travnatom bilu i kratko po svojedobno opožarenoj blagoj vršnoj padini. I dalje kroz klekovinu do pred vršni greben i nastavno do vrha.
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
Pl. kuća Brezovac - Dinara (5,6 km)
Skl. Glavaš - skl. Martinova košara - vrh Dinare-Sinjal (8,7 km)
Pl. put održava HPD Dinara, Knin
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je pl. kuća Brezovac. Kući se može prići iz Knina do zaselka Guge asfaltnom cestom, a nastavno do Suvog polja (Markova groba) i dalje do kuće makadamskim kolnim putom. Sada je i makad. kolni put od Markova groba do Brezovca (i do Dulera, malo dalje iza pl. kuće) prohodan i za viša osobna vozila. (stanje makad. kolnog puta na dan 28. 8. 2020.)
ažurirano 28. 8. 2020.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: -

Fotosfera

• sorola - Sept. 15, 2022, 4:36 a.m.

Prema riječima Valerije iz HPD Dinara koje brine o planinarskoj kući Brezovac, osobnim vozilom se dalje od Guga ne može jer je cesta u katastrofalnom stanju.

• gonzo - Aug. 7, 2019, 4:15 p.m.

Mogući prilaz vozilom (terenskim ili SUV) je makadamska cesta koja vodi iz sela Guge do PD Brezovac. Cesta do doma je duga oko 15 km a ako kombinirate izlet sa vrhom Badanj vozilo se može ostaviti na Suhom polju (oko 800 mnv) gdje se nalazi poligon za gađanje sa uništenim tenkovima, zatim na proširenju ispod vrha Badanj (oko 1000 mnv) ili produžiti skroz do planinarskog doma Brezovac. Makadamskim putem ima nekoliko varijanti i odvojaka te treba izabrati onaj koji bolje izgleda, jer je u pravilu i prohodniji. Sama vožnja vozilom je svojevrsna mala adrenalinska avantura jer je put na više mjesta znatno oštećen vododerinama i treba ponešto vozačkog umijeća za savladati ga. Računajte da će vožnja tih 15 km trajati oko sat vremena. Od podnožja vrha Badanj do vrha Sinjal ima oko 6 km hoda, 800 mnv za savladati a nama (srednje spremni kondicijski) je bilo potrebno 2 sata i 50 minuta. Staza prvo ide ravno preko polja zemljanom cestom, zatim kod doma staza ulazi u visoku šumu gdje se počinje lagano uspinjati. Nakon šume nastavlja dalje bez hlada i sve strmije preko prekrasnih livada sve do podno vrha. Pod vrhom se spaja sa jogurt stazom gdje se u šumarku bogatom hladom nalazi novo planinarsko sklonište. Sklonište je u naravi kontejner sa izgrađenom drvenom nadstrešnicom i krovom. Unutra ima stol sa klupama za odmor. Tu je i peć na drva, a u potkrovlju prostor i za prenoćiti nekoliko osoba. Sklonište je stalno otvoreno a ekipa koja za njega brine očito se jako trudi, te im se zahvaljujem ovim putem. Sklonište nas je spasilo od jakog nevremena prilikom jednog uspona u svibnju. Ispred doma su u izradi klupe za odmor te je to odlično mjesto za odmoriti i skupiti snagu za uspon na vrh. Mala napomena za posjetitelje: svoje smeće svakako ponesite sa sobom u dolinu. Sam uspon do vrha dalje je već dosta strmiji i ide po kamenjaru. Dobro je markiran i nema opasnih ni izloženih dijelova ali dakako da je potreban oprez a ponegdje i upotreba ruku. Pogledi sa vrha Hrvatske su fantastični i svaki planinar koji drži do sebe mora ovdje doći. I na vrhu se također nalazi novo planinarsko sklonište, koje svojim izgledom podsjeća na Aljažev stup na Triglavu. To je manje sklonište u kojeg stane 5-6 osoba sjedeći. U skloništu se nalazi kutija sa upisnom knjigom i žigom HPO. Drugi mogući prilaz vozilom je zaselak Mirkovići. Skrenuti oštro lijevo s ceste Knin – Kijevo, kod putokaza za selo Slavići, te dalje dobrim makadamom voziti do napuštenog zaselka Mirkovići gdje na početku sela počinje takozvana jogurt staza. Napomena, na kraju sela počinje druga markirana staza, također na vrh ali preko doma Brezovac dužine 15 km. Jogurt staza prvo kreće vrlo blagim usponom prvo makadamom a zatim preko polja do ulaska u šumu. Tu počinje oštar uspon koji se nastavlja do vrha. Zanimljivost je da je staza dodatno markirana plastičnom ambalažom od mliječnih proizvoda sve do pod vrh te od tuda naziv jogurt staza. Netko je bio maštovit i dobro se zabavljao a to sada izgleda neobično i zanimljivo. Staza je srednje teška zbog oštrijeg uspona u dužini od oko 8 km i savladavanja visinske od 1360 mnv. Trebalo nam je 3 sata u srednjoj spremi. Lijep i zanimljiv planinarski izlet.

• Frincic - Oct. 9, 2017, 3:26 p.m.

U metalnoj kutiji kod stupa se nalazi i gumeni žig.